Kia Stinger, cel mai rapid model produs până acum de constructorul asiatic, este disponibil și pe piața din România. Berlina cu alură de coupe a fost dezvoltată pe circuitul german de la Nurburgring și va fi oferită atât într-o versiune cu propulsie, cât și într-o variantă cu sistem de tracțiune integrală.
Modelul a fost inspirat de conceptul GT4 Stinger, prototip pe care l-am putut admira în 2014 în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Centrul european de design Kia din Frankfurt este locul în care au luat naștere formele lui Stinger iar interiorul a fost croit după regulile moderne.
Sistemul multimedia de bază integrează 6 difuzoare și un ecran tactil de 7 inch. Versiunea de top este echipată cu un ecran tactil de 8 inch și cu sistem audio cu 15 difuzoare semnat de Harman-Kardon. Un head-up display va fi disponibil standard pe versiunile de echipare GT Line.
În România, Kia Stinger va fi oferit alături de trei motorizări diferite. Clienții au la dispoziție un propulsor diesel de 2.2 litri care produce 200 de cai putere și 440 Nm între 1.750 și 2.750 rpm.
Cei care vor un motor pe benzină pot opta pentru un 2.0 litri de 255 de cai putere și 353 Nm. Vârful de gamă va fi un V6 de 3.3 litri care produce 370 de cai putere și 510 Nm. Indiferent de motorizarea aleasă, Kia oferă o cutie automată cu opt rapoarte.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend Line | GT Line | GT |
2.0 | Benzină 255 CP |
Aut8/RWD | 33.800 | 37.783 | - |
3.3 V6 | Benzină 370 CP |
Aut8/AWD | - | - | 48.195 |
2.2 | Diesel 200 CP |
Aut8/RWD Aut8/AWD |
35.688 37.426 |
39.389 41.126 |
- - |
Kia a pregătit o serie de pachete opționale pentru Stinger. Pentru 5.306 euro, clienții pot comanda senzori de parcare față și spate, scaune și volan încălzite, tapițerie din piele, scaune față ventilate, direcție ajustabilă electric, head-up display, oglinzi exterioare electrice și încălzite, faruri LED, sistem de navigație cu ecran de 8 inch și sistem Blind Sport Detection. Pe piața din România, berlina coupe a constrctorului sud-coreean o să încerce să fure din clienții lui Volkwagen Arteon, dar în același timp o să se adreseze și publicului care se află în căutarea unui sedan cu forme clasice.
NOUL Kia Stinger vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia Stinger 2.2 diesel, Aut, Trend Line |
200 | 5.6 | 7.6 | 35.688 |
Volkswagen Arteon 2.0 diesel, Aut, Elegance |
190 | 4.7 | 8.0 | 39.013 |
Opel Insignia 2.0 diesel, Aut, Innovation |
170 | 5.5 | 8.9 | 27.600 |
Ford Mondeo 2.0 diesel, Aut, Titanium |
210 | 4.8 | 7.9 | 31.200 |
Volkswagen Passat 2.0 diesel, Aut, Comfortline |
190 | 4.6 | 7.7 | 31.092 |
Mazda 6 facelift 2.2 diesel, aut, Revolution Top |
175 | 4.8 | 8.4 | 32.790 |
Peugeot 508 2.0 diesel, Aut, Allure |
180 | 4.2 | 8.5 | 30.135 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Numai mie mi se pare ca a reusit sa fie ce isi dorea Giulia sa devina? Parca e si mai bine desenata. Bravas, coreeni!