Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).
Astfel, Service-ul auto va lipi pe parbriz un sticker colorat conform normei de poluare trecute în talonul maşinii, iar agenția de presă Mediafax a intrat în posesia unor documente care arată modul în care vor fi evidențiate mașinile prin aceste stickere.
Astfel, mașinile electrice și hibride ar urma să primească stickere verzi numerotate cu 0, fără să se facă o diferențiere clară între acestea, în ciuda faptului că exista hibrizi care emit chiar și 118 grame de dioxid de carbon pe kilometru, așa cum este Toyota RAV 4 Hybrid.
Mașinile cu motoare pe benzină Euro 5 și Euro 6 vor avea un sticker albastru cu numărul 6, în timp ce numărul 5 va fi galben și va fi alocat mașinilor pe benzină cu Euro 4 și ale celor cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6. Stickerele cu numărul 4 vor fi portocalii și vor fi alocate mașinilor cu motoare pe benzină Euro 2 și Euro 3, dar și celor cu motorizări diesel Euro 4. De asemenea, vehiculele diesel cu motoare Euro 3 vor primi un sticker gri cu numărul 3, în timp ce cele cu motoare diesel Euro 2 vor avea alocat un sticker roșu cu numărul 2.În cadrul proiectului, mașinile non-euro, indiferent de motorizare, nu vor primi niciun sticker, însă există posibilitatea ca în cadrul legislației finale acestea să beneficieze totuși de un sticker de o altă culoare cu numărul 1.
Sticker | Motoare |
0 | Electrice si hibride |
6 | Benzina (Euro 5 si 6) |
5 | Benzina (Euro 4), Diesel (Euro 5 si 6) |
4 | Benzina (Euro 2 si 3), Diesel (Euro 4) |
3 | Diesel (Euro 3) |
2 | Diesel (Euro 2) |
? | Non-euro |
În acest moment este însă neclar dacă proiectul de înlocuirea a timbrului de mediu cu stickere va continua în această formă, ca urmare a faptului că ministrul Daniel Constantin a fost demis din funcție și înlocuit cu Graţiela Gavrilescu.
Via Mediafax
Iti tragi un Seria7 care papa in oras 12-15% si ai sticker verde pentru ca BMW s-a gandit sa-i puna o elicica legata de arborele cotit :)
@ion ma refeream la urmari...cat ne va "costa" in orase: taxare ori restrictionare. Cum zicea si @Andy...
Adica electricele (atentie nu hibridele) 0, Euro 6 si hibride - 1, Euro 4 - 2 samd. Vrei sa te bagi in trafic aglomerat cu o masina care polueaza, platesti de x ori mai mult taxa respectiva si se rezolva.
In forma asta se creaza mai multa confuzie.
Doar un gand...
plus amenadrea celor opriti cu avarii etc
si de ce se numeste taxa de poluare sau whatever, cand un diesel euro 4 polueaza mai putin decat o benzina euro 4, dar e mai cancerigen? nu ar trebui sa se numeasca " taxa de sanatate ce iese de pe esapament" ?
In cativa ani, pe baza acestor stickere, ni se va permite sau restrictiona accesul in centrul marilor orase, sau pe soselele de centura.
Sistemul acesta de stickere sunt copiate de la francezi si spanioli, ei in aceasta perioada fac acelasi lucru, au inceput sa distribuie stickere.
Diferenta este ca ei informeaza populatia ca dupa 2-5 ani, pe baza acestor stickere se va permite sau nu accesul pe soselele de centura sau centrul oraselor.
Atentie mare, parveneala asta cu inmatriculat pe degeaba, a tigailor din 2005-2008 cu 500 de mii de km aduse din Germania, o sa aibe un efect de bumerang.
Daca tot aveti pareri, vi s-a urcat capitalismul la cap, veniti de la tara la Bucuresti, plecati in turcia, praga, grecia, dortmund, pe 30 de euro cu ryanair la all inclusive, deschideti-va in plm putin si mintea, nu va mai bucurati ca dati doar 5 lei pe un sticker.
Peste 2-5 ani, o sa dati o caruta de bani sa achizitionati o masina cu emisii scazute ca sa puteti circula in marile orase.
Treaba asta este de la uniunea europeana, si se aplica la scara larga. Diferenta este ca la noi in Romania, totul se face pe blat.
Deci, pentru binele nostru al tuturor, trezirea!
"veniti de la tara la Bucuresti"...ca "taran" iti pot spune cu mana pe inima ca mai "ca la tara", aflat in trecere prin Bucuresti, nu ma simt nici in cel mai pierdut cotlon al Romaniei.
Proiectul spune asa: benzina, Euro 4, 01.01.2006-31.12.2010. Sau Diesel, Euro 4, dupa 01.01.2017
Dar mai multe companii au inceput productia de motoare pe benzina Euro 4 inca din 1999-2000 (Mercedes-Benz, Ford) sau 2003-2004 (VAG). Doar pe benzina, fiindca producerea unui Diesel care sa se incadreze in Euro 4 era mai complicata. Din pricina asta au facut magaria cu emisiile la Diesel. Euro 4 a devenit obligatoriu la 01.01.2005.
Astfel incat o masina Mercedes-Benz pe benzina fabricata in 2001, sau VW pe benzina fabricata in 2004, numarul de omologare se termina cu E4, are sticker galben de Euro 4, sau portocaliu fiindca e dinainte de 2006?
Proiectul spune asa: benzina, Euro 4, 01.01.2006-31.12.2010. Sau Diesel, Euro 4, dupa 01.01.2017
Dar mai multe companii au inceput productia de motoare pe benzina Euro 4 inca din 1999-2000 (Mercedes-Benz, Ford) sau 2003-2004 (VAG). Doar pe benzina, fiindca producerea unui Diesel care sa se incadreze in Euro 4 era mai complicata. Din pricina asta au facut magaria cu emisiile la Diesel. Euro 4 a devenit obligatoriu la 01.01.2005.
Astfel incat o masina Mercedes-Benz pe benzina fabricata in 2001, sau VW pe benzina fabricata in 2004, numarul de omologare se termina cu E4, are sticker galben de Euro 4, sau portocaliu fiindca e dinainte de 2006?
Viitorul este al electricelor, plug in, hibrid și pentru o anumită perioadă benzină. Pentru diesel vin vremuri grele, iar producătorii vor înlocui ei treptat, la început clasă mini și mică, un scurt timp compactă, și ulterior medie și mare motorizările diesel...Iar înlocuirea nu trebuie să îi supere pe fanii acestor motoare că sanatatea și speranța de viață este mai importantă decât... cuplul mai bun și consumul mai mic.
Sănătate și speranța de viață sunt mai importante...