Stickerele care vor înlocui timbrul de mediu vor costa 3 lei. Din 2019 ar putea apărea taxe pentru accesul în oraş al maşinilor poluante

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 15.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stickerele care vor fi lipite pe parbriz în funcţie de norma de poluare a maşinii vor costa doar 3 lei, iar din 2019 marile oraşe ar putea impune taxe pentru maşinile poluante pentru accesul în zonele centrale, potrivit unor surse citate de Mediafax.

Înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate a generat numeroase controverse în spaţiul public în ultimele săptămâni, mai ales că autorităţile nu au comunicat suficient de bine modul în care vor fi implementate acestea.

Agenţia de presă Mediafax a intrat însă în posesia unui proiect care explică în detaliu modul în care va fi înlocuit timbrul de mediu. Astfel, după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP), service-ul auto va lipi pe parbriz un sticker colorat conform normei de poluare trecute în talonul maşinii.

Va exista un sticker colorat pentru fiecare normă de poluare şi unul dedicat maşinilor electrice şi hibride. Stickerul va costa 3 lei, la care se adaugă manopera service-ului, estimată de autorităţi la cel mult 2 lei, astfel că preţul final plătit de şofer va fi de circa 5 lei.

Urmareste Automarket
Proiectul ar urma să fie adoptat de Guvern prin Ordonanţă de Urgenţă până la sfârşitul lunii martie, cu scopul ca toate maşinile să aibă un sticker colorat până la jumătatea anului 2019.

După jumătatea anului 2019, marile oraşe vor avea posibilitatea să restricţioneze accesul în anumite zone în funcţie de tipul de sticker.

De exemplu, un oraş ar putea alege să permită accesul în centru doar pentru maşinile care respectă cel puţin norma de poluare Euro 4, în timp ce şoferii care au maşini cu motoare cu norme de poluare mai vechi să plătească o eco-vignetă pentru a putea tranzita zonele respective.

Verificarea ar urma să se facă prin intermediul unor camere video, după modelul practicat în prezent pentru rovignetă pe drumurile naţionale.

"Vom avea câte un sticker de culoare diferită în parbrizul fiecărei maşini în funcţie de gradul de poluare. Cred că primăriile vor face zonarea şi, când vor considera că avem foarte multe maşini, aglomeranţie mare, grad de poluare mare, vor putea să introducă pentru acele zone un sistem de taxare suplimentară care să fie la îndemâna cetăţeanului, fie prin sms, fie printr-o altă formă prietenoasă", spune Daniel Constantin, ministrul Mediului.

Via Mediafax

Comentarii (20)

  • Pai si daca eu platesc sa intru cu masina aia poluanta in oras, inseamna ca nu mai poluez? :)) Ce nu inteleg "domnii", e ca poluarea nu are nici o treaba cu nici o taxa, adica banii. O masina polueaza sau nu. E simplu. De aici trebuie pornit. O varianta eu o vad a fi accesul interzis in zonele centrale. Sa fie o zona "tampon" unde iti lasi masina, si de acolo sa ai transport in commun mai dezvoltat sau taxi... hibrid sau electric.
    24 10
  • Ar fi mult mai simplu sa scumpeasca benzina cu 2 centi per litru si sa rezolvat treaba frate.....stickere si sms-uri si toate prostiile...
    Nu aveti creier in cap mai oameni buni...chiar nu sunteti in stare de ceva simplu si eficient....
    Cu acei 2 centi per litru sar aduna intr-un an o gramada de bani cu care puteti combate poluare si sa plantati mii de copacei in toata tara intr-un mod simplu si elegant.....
    Da cum p''a mea sa se faca ceva in tara asta cand avem doar repetenti si imbecili in guvernu Romaniei....scarbe de oameni....
    19 21
  • @Pana
    esti dispus ca mergi cu masina 5-10 kilometri si pe urma sa parchezi si sa iei taxiul pt. 2 km???
    e pierdere de timp si bani din partea noastra a 'consumatorului' de rand....
    Daca ai traseu asta de 2-3 ori pe saptamana.....ce te faci circuli mai mult cu taxi-ul decar cu masina personala.....
    Sa nu uitam ca 70%din taxi-urile din Romania sunt inca loganuri cu motoare ineficente.....se vor creea ambuteiaje in zonele urbane centrale(exact acolo unde se vrea reducerea circulatiei)
    6 10
  • O sa avem masinile pline de abtibilduri. Ca doar mini-cimitire cu cruci cu ventuze au multi. O sa ne uitam prin parbriz printr-o fanta. Nu, nu e fanta roz...

    In loc sa elimine/interzica troacele fumigene, ei ne pun in pieptul masinilor stimulente ! Alta spalare de bani !

    Pentru autor: nu prea am inteles cu "manopera service-ului....2 lei". Adica il platim pe un Dorel sa ni-l lipeasca ? Pentru numai 2 lei ?

    Legi de rahat !
    18 3
  • renuntati la fumigene si luati-va electrice nu mai plati impozite, parcari circulati fara retineri oriunde
    5 10
  • Da, dle Tzenu BMW... ar fi mai uşor dar firmele abonate la banii publici nu ar capăta niciun ban !!

    Aşa le trebuie zonare, camere de luat vederi, sisteme cu SMS
    contracte, mită?


    Nu?
    9 3
  • stickerul nu te opreste sa poluezi in oras
    asta daca vrei sa platesti de fiecare data cand intri in centrul orasului
    daca nu iti convine lasi masina la marginea targului
    caz in care numai poluezi orasul

    pare destul de simplu

    daca vrei un sticker mai putin poluant
    si vrei sa intri in oras
    iti cumperi masina noua

    ...autoritatile locale vor fi cele care vor hotara, in ultima instanta, cu ce sticker te vei alege. Primariile in gaura de bani vor lasa troacele sa circule prin dimnuarea nivelelor maxime de poluare acceptate, cele care vor avea alte prioritati (si vor fi putine) vor mentine aerul curat.

    asa ca nu mi-as face mari griji....libertatea de a polua va fi asigurata...


    PS. masina nu este un drept constitutional si nici o obligatie
    8 8
  • andrei
    ce bine, ady draga, sa crezi ca rata impunge. mai exact: cat timp crezi tu ca daca ai o electrica nu vei plati parcari, curentul electric, impozit, etc?
    iti spun eu: pana incep sa se vanda mai serios electricele. din clipa aia, gata. o sa platesti pt ce nu ai platit pana atunci :)
    ce-i drept, e posibil sa mai dureze si 10 ani pana incep electricele sa se vanda serios, in Romania, adica.
    6 3
  • Un șeptar hibrid va fi considerat ca fiind "goleg" de clasa cu un i3. Inteligenta treaba, clar vine de la conducatorii patriei :)))
    4 2
  • Gogonici
    Parca si vad peste 1 an, 2 : "Vand stickere Euro 5, pret bun!" : )
    18 2
  • Una din abordările care ar diminua drastic numărul auto vechi ar putea fi o reglementare care să prevadă că în cazul în care un auto nu trece de 2 ori verificările raportate la noxe să nu mai poată circula iar dacă ar exista cu adevărat respect ar mai trebui o reglementare care să prevadă că termenul maxim de utilizare/circulație să fie de maxim 15 ani toate însoțite de programe de înnoire a parcului adevărate, atractive și permisive pentru o pătură largă de cumpărători...Altfel doar intenții
    2 6
  • Du-te la culcare!
    @tzenu_bmw bine ca ai tu creier. Scumpirea carburantului inseamna scumpirea produselor din magazine. Unii nu au masina asa ca nu inteleg de ce sa suporte aberatia ta.
    0 0
  • @Coco......programe de înnoire a parcului adevărate

    raportat la economia romaneasca cred ca programul nostru e unul dintre cele mai interesante....pana la urma, ce vrei? o masina noua gratis la o rabla?....hai sa nu mai stam atat cu mana intinsa.

    pe de alta parte nu este un interes real pentru eliminarea troacelor din circulatie pentru ca, asa cum sunt ele, genereaza venituri directe prin taxe si indirecte prin consumul de combustibil.
    3 1
  • Cantitatea de CO este direct proportionala cu consumul automobilului.
    Masinile vechi poluante consuma mai mult.
    Taxa de mediu inclusa in pretul combustibilului va penaliza implicit automobilele poluante.
    1 0
  • Eu sunt curios cum se implementeaza. Ca deja ma vad cu masina mea euro 5 cu sticker (verde spre exemplu) si voi parca langa un bmw ursulet sau golf 3 cu acelasi sticker de Euro 5. Cum vor verifica daca stickerele intr-adevar sunt reale si legitime? Vorba lui Gogonici ..... Stiker Euro 5, pret bun!!Eu mai mult de asta mi-as face griji. Nu ca vai doamne e de mers cu autobuzul 2km sa ajungi unde ai nevoie. La cate manareli se fac cu cazanele la ITP, credeti-ma ca nu veti vedea pe nimeni prin oras "aaaa... mi-am lasat masina in afara, ca e euro 2 si e scumpa eco-taxa... ma lesi? Asta trebuie rezolvat. Ca va asigur ca nimeni care are acu cazan, nu ii veti vedea pe jos prin oras.

    Inca o chestie ... toata lumea se plange ca vai ce scumpe is toate .... si culmea in pana mea ca ii vad pe atatia cu septare si s-class-uri, seria 5, e class-uri noi, audi-uri A6, A8 ..... Merg la supermarket si e plin frate in fiecare zi cu oameni cu cosurile pline cu varf!!! Mall-urile sunt pline de oameni care nu merg doar de imagine si magazine care vand in prostie ...

    Hai sa lasam deoparte ipocrizia asta, si sa nu ne mai plangem de un sticker de 5 lei - hai fie el si 10 lei - am scapat de aberanta de taxa (intr-adevar, vom plati p[e alte parti, dar se va plati o suma mult mai modica) asa ca nu va mai cacati pe voi !

    Unu a plecat. Va salut cu respect.
    3 1
  • Taxa in pretul carburantilor nu e corecta, peste 4-5 ani se va uita de ea si se va nascoci alta taxa. Faza cu stikerele ar fi ok, daca este bine gandita, adica nu vad de ce sa-mi las eu masina la marginea orasului si sa ma plimb cu un taxi sau microbus cu norma de poluare mai mare decat a masinii mele.
    1 1
  • pardon, am vrut sa spum norma mai mica adica euro 1, 2 sau non euro
    0 0
  • itp istul
    sunt foarte suparat diesel ul cu dpf scoate mult mai multe noxe cand intra in regenerare decat un diesel fara dpf(filtru de particule) iar in cazul circulatiei in oras aceasta regenerare se face foarte des deci cei care polueaza mai mult nu vor plati nimic!
    1 0
  • Am platit acum 6 ani taxa de inmatriculare 400 euro pentru masina noua. Taxa reprezenta poluarea generata de masina mea. De ce sa platesc iar, si inca dupa cum vrea fiecare primar ? Nu platim de doua ori acelasi lucru ! Banii inapoi si apoi platim egal !
    0 0
  • alora care au platit taxa sa le dea stikere gratis!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru