Stellantis vrea să producă electrice cu 800 de kilometri autonomie

de Alexandru Monenciu
Joi, 09.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Stellantis a anunțat, prin vocea lui Carlos Tavares, că intenționează să producă modele electrice cu autonomie de până la 800 de kilometri, pe platforma STLA Large, la uzina din Cassino, Italia.

Carlos Tavares, șeful grupului Stellantis, a vizitat uzina din Cassino, Italia. Inaugurată în 1972, fabrica produce, în prezent, modele ca Alfa Romeo Giulia și Stelvio, dar și Maserati Grecale.

Cu această ocazie, Tavares a anunțat că la uzina italiană vor fi produse modele cu zero emisii care vor avea până la 800 de kilometri autonomie. Acestea vor avea la bază platforma STLA Large.

Pentru moment, oficialul portughez nu a nominalizat modelele cu zero emisii care vor fi produse aici.

Până în 2025, Stellantis vrea să investească mai bine de 30 de miliarde de euro în electrificare și soluții software. Aceste investiții fac parte din planul strategic Dare Forward 2030.

În următorii șapte ani, grupul condus de Carlos Tavares vrea să reducă la jumătate emisiile de CO2 și să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2038.

via Stellantis

Comentarii (12)

  • Serios?
    Adica asta declara ca se opune electrificarii si votarea noilor norme din 2035 si acum vrea electrice cu 800 km autonomie.
    Mai sa fie, asta se alatura papagalilor de la BMW, VAG...
    2 3
  • Cel mai bun lucru ar fi ca managementul Stenlantis sa fie trimis in korea de nord. Hoti nenorociti. Peugeot 508 phev la 70.000 euro. Bai, voi sunteti drogati?! Mai scump decat masini echivalente de la brandurile de snobi prosti (c class, seria 3/4, A4) cu motorizari si performante asemanatoare. Nici nu vorbesc ca iti cumperi tesla 3, care joaca tontoroiul cu stifutl de nici cal nici magar de peugeot phev. Peugeot 308 phev mai scump decat golf gte. Si scuza-am golf gte are o platforma demonstrata in timp si larg folosita pe diverse branduri din gama vag cu succes, si nu e un amarat de peugeot. Lasand ca au ridicat preturile la toate produsele. Citroen care este un brand low cost adica calitate scazuta, dupa 2011 (brand echivalent dacia) vine cu alte preturi aiurite pt calitatea oferita.
    Si apoi se vorbeste de inflatie? Pai astia genereaza inflatia. Corporatiile din energie si petrol (OMV are cifre record de profitabilitate la finalul lui 2022, mult peste normal), corporatiile auto ridica preturile fara justificare. Nu este nici o criza de nimic. Ci doar ei declara "criza" si apoi ridica preturile fara motiv. Asa se formeaza inflatia. Si guvernele tac malc, ca doar politicienii sunt sponzorizati de aceste corporatii in campanii electorale, si deci le fac pe plac dupa ce sunt in functii.
    5 8
  • Toți vor, nu doar Stellantis! Și nu doar cu 800, ci cu peste 1.000 de km., reali. Important e să fie și posibil, plus vandabil. Povești frumoase se tot spun, de ani de zile. Da, au evoluat, dar mai e mult până departe. Plus că, sutele de milioane de europeni care stau în apartamente de bloc, nu prea sunt clienți de electrice, deoarece îi jupoaie la preț stațiile de încărcare comerciale, sutele de aplicații diferite pentru ele, etc. Puținii fericiți care locuiesc la casă și au curte, garaj, acoperiș cu panouri solare, etc, da, se pot bucura de ele.
    9 4
  • @kloti-reci
    vestul are case/casute multe. in uk 99% sunt case.
    sunt sigur ca pot face si mai mult daca nu se gandesc doar la profit.
    4 7
  • După invective și vocabular cred ca Alin e unul prin prietenii inoperabilului.
    7 3
  • Mircea
    Stelantis nu e grupul ala care zicea ca nu sunt ok electricele?
    Si Italia nu se opunea interzicerii masinilor cu motoare termice din 2035?
    Acum investesc 30 MILIARDE pana in 2025 in electrificare???
    Adica facem declaratii ca sa vorbim?
    4 1
  • Este nu este s-a prins de mizeria care se întâmplă. Ok, putem vorbi mai elegant ca oricum nu ne ia nimeni în seama. Tot ce facem este sa mai scăpăm de anumite frustrări si de ce nu, mai avem de învățat unii de la alții.
    5 3
  • Astea sunt cifrele care arată proprietarii de case pe vârste in UK. Poate ne spui si noua de unde au “scos” 99%
    16-24 0.7%
    25-34 11.2%
    35-44 15.4%
    45-54 18.4%
    55-64 19.2%
    65 or over 35.1%
    6 5
  • Au adunat procentele, e clar. Dar au uitat că era spectrul statistic doar al celor care stau la casă, nu al întregii populații. Sigur, în UK e o situație specială, dar nici 99% nu stau la casă. Iar dacă majoritatea sunt case fără niciun fel de curte, garaj, etc, e degeaba pentru electrice. Cel puțin în deceniul acesta. Sigur, când s-or încărca la orice benzinărie/electrificărie, în doar 5 minute, va fi altceva. Noi vom fi deja bătrâni, ne vom deplasa mai puțin, dar măcar ne vor duce singure autonomele, chiar dacă ne scad reflexele și vederea.
    3 1
  • Dutz, proprietari e una, a locui la casă e alta. Încearcă sa gândești.
    In vest majoritatea stau cu chirie, nu sunt proprietari. Dar dacă locuiești cu chirie la o casa tot ai acces la garaj, și/sau loc de parcare în afara carosabilului.
    3 3
  • Seriff
    @12:03, si ce importanta are asta?
    Realitatea e ca lumea nu vrea electrice, in ciuda propagandei, abia se vand, nu reprezinta mai mult de 10%, sunt praf si pulbere.
    3 1
  • De acord, doar ca faci o presupunere teoretica fără argumente (pararea mea)… ma mut destul de des si stau in chirii. Am proprietăți date in chirie, deci pot sa emit o părere… nu sunt case de închiriat cu panouri solare (sau foarte putine), proprietarii care dau spre Inchiriere nu sunt interesați de asemenea investiții, la fel si cu instalarea charger-elor… deșii teoretic este mai simplu, in realitate se complica lucrurile pentru ca multe case nu au o instalație electrică adecvată in garaje si procedurile dau bătăi de cap… si avem destule oricum.
    Case sunt, întrebarea este câte sunt si câte vor fi pregătite pentru o electrică si câți dintre cei care stau in chirie doresc o electrică?
    Dacă prețul nu este o problema o electrică este o soluție buna pentru unii si cel mai probabil vor devenii mai accesibile pentru mai mulți posibili clienți… dar nu văd momentan suficient potențial sa susțină planul de a interzice clasicele din 2035. Nu este ca si cum ai interzice paiele de plastic pentru băuturi, fără masini si transport ne ia naiba rapid.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru