Stellantis va produce mașini electrice în Serbia

de Alexandru Monenciu
Vineri, 29.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Stellantis anunță că va produce mașini electric la uzina Kragujevac din Serbia. Primul astfel de model va intra pe linia de asamblare în 2024.

În prezent, Fiat produce modelul 500L la uzina Kragujevac din Serbia. Grupul Stellantis are, însă, planuri mari pentru această fabrică unde urmează să producă cel puțin un model cu zero emisii. Va fi primul model electric construit în această țară.

Mașina, despre care reprezentanții Grupului nu au oferit informații suplimentare, va intra pe linia de asamblare în 2024. Înainte de asta, Stellantis va investi 190 de milioane de euro în modernizarea uzinei.

Potrivit celor de la Automotive News, înțelegerea a fost semnată de către șeful Stellantis, Carlos Tavarez, și de președintele Serbiei, Aleksandar Vucic. Statul sârb deține 33% din uzină.

Zvonurile susțin că unul dintre viitoarele modele electrice, produse de Stellantis în Serbia, ar putea fi chiar noua generație Fiat Panda.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (6)

  • Mircea Badea
    ce bine ca am intrat in ue...:/
    9 7
  • Da din păcate lipsa infrastructurii rutiere si de cale ferată ne scoate de pe lista acestor tip de investiții, cu sa fără UE. Serbia are infrastructura rutieră cel puțin parte de autostrăzi suficient de buna, salarii mai muci si in anumite zone forța de munca încă disponibilă. Acum 7-8 ani erau zone cu șomaj 30%, dar lucrurile s-au schimbat foarte mult si începe sa se “epuizeze” piața.
    Pe de altora parte cred ca o sa-si ia o “mică țeapă” cu Stellantis si visele lor electrice. Între timp jumate din reactoarele din Franța sunt oprite pentru revizie sau defecțiuni si Franța a cumpărat electricitate de pe piața Europeană, electricitate “murdara”. Viitorului suna bine… dar încă nu electric.
    9 7
  • Dovada pt cine mai credea ca Romania este peste Serbia
    5 10
  • Flavius
    Era decizia logica. Stelantis avea deja in portofoliu fabrica Fiat , fosta Zastava unde zeci de ani s-au fabricat autoturisme sub licenta Fiat sau construite cu subansamble licenta Fiat ( Zastava Yugo 45 si Yugo Florida) Nu s-a pus problema construirii unei fabrici de la zero cum ar fi fost daca ar fi venit in Romania. Construirea in Romania .
    7 2
  • Flavius
    Construirea unei fabrici in Romania ar fi avut sens doar in cazul in care fabricile existente nu ar mai fi facut fata cresterii cererii.
    4 2
  • si eu care credeam ca sarbii mandri, ortodocsi si cu coloana vertebrala (nu ca noi) refuza sa fie incalecati si jefuiti de corporatii, globalisti si alti asasini economici care jefuiesc popoarele. Mai ales de catre italieni, care au fost baza de plecare a bombardamentelor NATO asupra Serbiei.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru