Grupul multinațional dorește să lanseze 8 modele noi până în 2026. Acestea vor fi cu motoare termice, hibride și chiar electrice, mulțumită noii platforme STLA Large, care permite montarea tipurilor de propulsoare menționate. De asemenea, tot datorită noii platforme, este de așteptat ca viitoarele modele ale Grupului Stellantis să fie reprezentate de berline, crossovere și SUV-uri.
Stellantis precizează că arhitectura modulară permite configurații cu tracțiune față, spate și integrală. De asemenea, în cazul modelelor electrice, platforma permite montarea unor baterii cu capacități cuprinse între 85 kWh și 118 kWh. Bineînțeles, arhitectura STLA Large dispune și de un sistem de 400 de volți. O nouă arhitectură de 800 de volți urmează să fie lansată în viitor.
Grupul multinațional mai adaugă că unele viitoare modele electrice vor avea o autonomie maximă de 800 de kilometri, iar performanțele vor fi pe măsură. Stellantis promite modele care vor accelera de la 0 la 100 de km/h în circa 2 secunde.
Platforma STLA Large va putea susține și un ampatament cu o lungime cuprinsă între 2870 de milimetri și 3075 de milimetri.
Arhitectura va permite și montarea unor componente care să aducă mai multă performanță, cum ar fi un diferențial cu alunecare limitată. La final, garda la sol va fi cuprinsă între 140 de milimetri și 288 de milimetri.Primele modele noi care vor fi bazate pe această platformă sunt noua generație Dodge Charger și Jeep Wagoneer S. Până în 2026 va fi lansat și câte un model bazat pe noua platformă din partea mărcilor Alfa Romeo, Maserati și Chrysler.
via Stellantis
Lucrez de mulți ani în corporații și în mai multe țări/continente.
Corporațiile astea sunt “compuse” din oameni ca mine, ca tine… samd.
În consecință nu se poate generaliza și în același timp nu ne putem aștepta la minuni din partea marilor companii.
Adică, în funcție de domeniu, obiectul munci, zona geografică, situația politică, orice companie vrea să supraviețuiască și să fie profitabilă în general vânzând produse. Spre deosebire de micii producători, care în unele cazuri și ei produc pentru cei “mari”, aceștia din urmă sunt cei care depun cele mai mari eforturi pentru a respecta legile, angajații și nu în ultimul rând clienții. Asta nu înseamnă ca nu sunt cazuri cazuri de încălcări a legii, încercări de ocolire, influențare a pieței, și multe alte chestii negative… și sunt suficiente cazuri în care s-au făcut chestii nasoale, repet de către oameni, că ei conduc companiile.
Cu aprox 3 ani în urmă a fost valul BEV, și situația era prezentată ceva de genul… oricine produce un BEV (startup, companie consacrată etc.), toate-s sold out pe nu știu câți ani…. deci fuga la BEV-uri, iar Musk este unul din “actorii” principali în toată mascarada asta (pararea ea) și asta pentru că a manipulat tot ce a putut pentru a atrage investitori… și a reușit până la un punct.
Cei care conduc companiile așa cum cei care au condus țările la momentul COVID, trebuie să ia decizii folosindu-se de ce știu ei plus așa ziși specialiști (mai știi la COVID câți specialiști, doctori, statisticieni n-au dat morți pe toți, carantina, măști, vaccinuri etc?), în fine unii manageri sunt mai inspirați, alții mai puțin, unii au caracter alți mai puțin. Idee este că a fost haos (și nici momentan nu-i cu mult mai bine), și una din cauze a fost faptul că era o situație foarte dificilă… o schimbare fundamentală în final aduce multe probleme pentru oricine indiferent că vorbim de o casă, un sat, un oraș sau o companie.
Deci mizeria de COVID plus tot mai multe norme/legi/directive legate de emisiile mașinilor au pus presiune pe schimbare (din nou, nu prea se vroia schimbarea și nu prea eram pregătiți pentru așa ceva) așa că au apărut brusc tot felul de obiective și declarații legate de tranziția către BEV-uri și în multe cazuri s-au investit sume colosale unele din surse proprii și anume profit (diminuarea profitului), altele de la investitori (profituri anterioare) sau de la bănci cu dobânzi. Indiferent de unde, banii investiți trebuie să dea rezultate.
Poi dacă astăzi se vede ceva mai bine cat se poate cu actuala tehnologie BEV, atunci și companiile trebuie să găsească și să aducă produsele pe care le pot vinde indiferent că unii am vrea totul regenerabil, fără emisii samd.
Deci, nu-i ca nu se vrea (clar sunt și asemenea cazuri), dar în general nu se poate tot ce unii visează. Ca o tehnologie auto să poată fi considerată un succes ar trebuie să treacă minim 16 ani (adică cel puțin 2 generații să folosească cu succes tehnologia respectivă) și nu mă refer la briz-briz-uri, ecrane și alte chestii mai mult sau mai puțin relevante pentru ceea ce o mașină trebuie să facă, adică să se deplaseze.
În concluzie… ce ai face tu astăzi, dacă au conduce o companie cu 150.000 de angajați care trebuie să producă ce a ce poată cumpăra ca altfel Game Over?
Așa să comentăm și să ne dăm ECO, sfinți samd… se pare ca nu-i greu, dar să venim cu decizii și soluții care impactează sute de mii de oameni, este ceva diferit. Este imposibil să se schimbe direcția și strategia în fiecare lună sau an. O decizie/strategie, impactează mulți ani și poate fi de succes sau fatală… menționez doar Nokia.
Așadar, cum ai face, ce ai produce?
si de ce nu te incanta? Poti face diferenta, ca utilizator de masina mica, intre o platforma dedicata si una "speciala"?
PS: am scris mesajul asta de două ori. Nu știu de ce AM considera că primul trebuia șters.
Hoțul strigă ”hoții”!
Dacă tot îi ataci la gramatică pe cei de care nu-ți place măcar nu fii tu semidoct.
Dar dacă tot aduci vorba de gramatică (”cei de care nu-ți place ”), aici e clar:
https://www.viata-libera.ro/campanii-vlg/144442-imi-place-cineva-nu-de-cineva