Pentru cea mai mare parte a anului, au existat destule tensiuni între Stellantis și guvernul italian, din cauza angajamentelor pe termen lung ale producătorului auto față de Italia.
Acum, la doar două săptămâni după ce fostul director executiv Carlos Tavares a demisionat, Stellantis a pus capăt acestor dispute prin anunțarea unei investiții de mai multe miliarde de euro în producția italiană și prin prezentarea unei game noi de modele.
Directorii Stellantis, inclusiv președintele John Elkann, s-au întâlnit la începutul acestei săptămâni cu ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, și reprezentanții sindicatelor.
În cadrul discuțiilor, Stellantis a confirmat că toate fabricile sale din Italia vor rămâne operaționale și s-a angajat să investească 2 miliarde de euro pe piața locală anul viitor.
Fabrica din Cassino va prelua producția a 3 modele. Din 2025, aceasta va fabrica noua generație Alfa Romeo Stelvio și înlocuitorul modelului Giulia, un sedan sport, programat pentru 2026.
Ambele modele vor fi disponibile în versiuni electrice, având și opțiuni hibride.
În plus, un model nou Alfa Romeo, încă neprecizat, va fi produs la aceeași unitate.Stellantis a anunțat, de asemenea, că cel puțin două modele compacte vor fi fabricate la uzina sa din Pomigliano D’Arco, din sudul Italiei, utilizând platforma STLA Small începând cu 2028. Fiat Panda va continua să fie produs la această locație până în 2030, după care va fi înlocuit de o generație nouă.
De anul viitor, fabrica din Melfi va produce versiuni electrice și hibride ale modelelor Jeep Compass, Lancia Gamma fastback și DS 7, urmate de DS 8 complet electric.
La Mirafiori, Stellantis plănuiește să înceapă producția unei versiuni hibride a modelului 500 la sfârșitul anului 2025 și s-a angajat să continue fabricarea acestui model de oraș până în 2033.
Între timp, șeful Stellantis pe Europa, Jean-Philippe Imparato, a anunțat că uzina Maserati din Modena va deveni noul centru al grupului pentru vehicule premium.
via Reuters
Comentarii (0)