Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat în această săptămână că au ajuns la un acord cu privire la numele noului constructor care va rezulta în urma fuziunii.
Astfel, numele noului grup care va fi utilizat în comunicările oficiale va fi Stellantis. Producătorii afirmă că numele este inspirat din verbul latin "stello" care înseamnă "a străluci cu stelele", ca urmare a faptului că multe dintre mărcile implicate în fuziune au origini latine.
"Originea latină a numelui aduce un tribut istoriei bogate a companiilor fondatoare. În același timp, evocarea astronomiei simbolizează adevăratul spirit de optimism, energie și reînnoire care duce mai departe această fuziune", explică oficialii celor doi mari constructori.
Pasul următor va fi anunțarea unui logo pentru Stellantis. Cei doi mari constructori menționează însă că mărcile individuale își vor păstra identitatea, fără să apară modificări la acest capitol.
Grupul PSA și Alianța Fiat-Chrysler anticipează că proiectul fuziunii va fi finalizat în primele trei luni ale anului 2021, în cazul în care consiliile de administrație ale celor doi constructori și autoritățile anti-trust își vor da acordurile finale.
Stellantis va deveni al patrulea mare constructor auto din lume după Toyota, Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi. Noul producător va îngloba nu mai puțin de 12 mărci, și anume Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Abarth, Chrysler și Dodge.
Via Grupul PSA
eu personal le urez succes!!
si fiindca au multe marci, dintre care unele sunt mai slabute si mai putin atractive, mi-as dori sa faca si o reasezare, o clarificare a ofertei generale combinate, sa mai elimine suprapunerile si sa avantajeze modelele cu cel mai mare potential pe segmentele relevante ale pietei. marci care mereu mi-au fost dragi (peugeot, opel, alfa romeo, chiar si fiat dupa care eram innebunit pe vremea lui bravo/brava/barchetta/coupe, jeep) sper sa prospere in noul format.
si fiageot suna parca mai bine.
pe pariu au muncit cica 3 ani la numele asta de sf prost si au tocat jde-milioane la fel ca nissan sau vw la noile lor emblemne 2d.
dar recupereaza ei banu, o sa luati panda chel la douajdemii si wrangler la nouajdemii.
1) a reusit @inexorabil sa scrie o postare de doar un rand
si
2) chiar a dat-o bine
:))
Chry_geot
Je_at - Ro_pel
Maser_geot_dge
Lan_Ci_Peu
Fi_Ch_arth
Jee_tro_meo
si cate alte combinatii, unele chiar sonore, s-ar fi putut face....
Partea mai putin placuta se va vedea in timp, pentru ca vor fi nevoiti sa ajusteze mult la platforme si modele si automat vor fi trase pe linie moarta multe modele si chiar marci, mai ales din grupul FCA, care oricum este deja un amalgam de modele.
Lancia dispare, Fiat ramane cu gama 500, ca oricum cu altceva nu au cu ce, Alfa Romeo cine stie cum va rezista si cu ce modele (noroc momentan ca vand cat de cat bine la americani), Maserati e deja o umbra ce abia mai bantuie, Jeep si Dodge + RAM sunt branduri americane de traditie, oricat de bune sau proaste sunt, cumparatori vor avea, cel putin in SUA, Chrysler e cam varza de ani buni, si astia cine stie cat o mai duc si sub ce forma.
PSA stim ce modele au si ce marketing promoveaza. Sunt piete unde modelele lor prind si vand foarte bine, sunt piete unde sunt ca si inexistenti.
Iar brandul asta nou, Stellantis, nu stiu ce sa zic.....au facut ei oare studii de piata sa isi dea seama ca oamenii ar cumpara asa ceva, in detrimentul pana si unuia din brandurile din cele doua mari grupuri ? Imi vine greu sa cred. Probabil masinile sub sigla asta vor fi un amalgam de piese de la toate modelele :) Fiecare posesor se va simti ca un patron de parc de dezmembrari auto, pt ca va avea de toate, din toate, cate ceva. :)
P.S. Cică „multe dintre mărcile implicate în fuziune au origini latine”. Adevărul e că romanii au creat și condus multe dintre mărcile din grupul ăsta.
P.P.S. În limba latină „stello" nu înseamnă „a străluci cu stelele".
:))
e ceva similar cu Daimler (firma producatoare) si Mercedes-Benz (marca de masina)
sau un exemplu chiar din ograda lor PSA (firma) si Peugeot (marca de masina)
Mai adaug ceva: zicea raposatul de Marchionne acum ceva ani ca in viitor se va consolida industia auto intr-atat ca vor exista doar 3-4 mari producatori in toata lumea, iar producatorii mici care nu reusesc sa se lipeasca de un conglomerat puternic vor disparea...desi zicea el si multe tampenii, aici se pare ca a nimerit-o...viitorul prezis de el a cam sosit cred eu.
Lancia, Alfa Romeo - pe cale de disparitie;
Fiat - sta doar in baza Fiat 500 si a nu stiu cate variante ale aceleasi masini;
Abarth - ce sa mai tuneze asta, Fiat 500? :)