Stellantis a încheiat un parteneriat cu firma americană Ample pentru construirea de stații de înlocuire a bateriilor pentru mașinile electrice. Prima astfel de stație va fi construită la Madrid, în Spania și va fi dată în folosință din 2024, mai întâi sub forma unui proiect pilot. În cadrul proiectului, Stellantis se va folosi de 100 de exemplare ale lui Fiat 500e din flota serviciului de carsharing Free2Move.
Compania Ample se va ocupa de dezvoltarea bateriilor, care pot fi montate pe orice mașină electrică, indiferent de marcă. Aceste baterii vor fi modulare, astfel încât platformele vehiculelor electrice nu vor trebui să fie modificate.
Mai mult, construcția stațiilor de înlocuire a bateriilor va dura numai 3 zile în spațiile publice, astfel încât infrastructura locală poate fi ușor adaptată. De asemenea, atunci când o mașină electrică dotată cu o baterie Ample se apropie de stații, acestea vor recunoaște imediat mașina. Tot ce trebuie să facă șoferul este să parcheze mașina în stație și să inițieze procesul de înlocuire dintr-o aplicație mobilă specială.
Înlocuirea bateriei va dura mai puțin de 5 minute.via Stellantis
In plus, chinezii vin se pe partea asta.
PS Si da, pentru flote e ideal.
Dacă am un BEV nou și schimb la o stație de genul ce baterie primesc, câți o să fie “deschiși” la așa ceva?
O soluție ar fi să plătim “chirie” pe baterie, adică să luăm mașina fără baterie… probabil.