Până în 2030, Stellantis s-a angajat să comercializeze numai mașini cu zero emisii în Europa. Grupul își menține promisiunea, dar, în același timp, nu uită de clienții care nu vor să facă trecerea la o mașină electrică.
Tocmai de aceea, Stellantis tocmai a anunțat că testează 28 de familii de motoare Euro 6 (construite din 2014) alimentate cu combustibili sintetici. Prin asta, Grupul vrea să contribuie la accelerarea reducerii emisiilor de carbon.
Testele se desfășoară pe mașini cu motoare diesel și pe benzină.
În cadrul protocolului de validare sunt testate emisiile, puterea motorului, fiabilitatea, conductele de alimentare, filtrele și rezervorul de combustibil.
Stellantis estimează că utilizarea combustibililor sintetici în circa 28 de milioane de mașini produse de acest grup are potențialul de a reduce emisiile de CO2, din Europa, cu până la 400 de milioane de tone, în intervalul 2025 - 2050.
via Stellantis
Trotinetiștii care cred că este eco să consumi energie ca să târâi după tine juma' de tonă de baterie au fost la școală degeaba!
Apoi, este o aberaţie, o greşeală colosală...
Deci scoţi hidrogen din apă cu electroliza
(proces care este de peste 8-10 minim mai scump decât hidrogenul din gaz metan şi abur)
hidrogen care îl poţi folosi direct în Toyota Mirai... dar nu...
acel hidrogen în combină cu carbon extras din aer (proces iar... foarte costisitor) îl fac combustibil sintetic numit pompos e-fuel.... care apoi ar în motor termic are un randament de 20-30%.
PS
Binenţeles, ipocriţii iubitori de petrol, nu vorbesc nimic despre toată poluarea produsă de tot acest proces.
Gata, curentul e 100% verde.. etc.
Hai, mergi cu cercu'!
Vorba aceea, prostul dacă nu e și fudul parcă nu e prost destul.
Dar dacă te simți mai bine, îți și răspund: ca să întrebe proștii, de-aia.
Prostul fudul dacă nu-și demonstrează imbecilitatea fără margini nu e Andrei. :))