Stellantis se pregătește să suspende din nou producția la fabrica Mirafiori din Italia

de Silvian Irimia
Marti, 12.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis se pregătește să întrerupă din nou producția la uzina Mirafiori din Torino, pe întreaga lună decembrie. Această fabrică produce modele precum Fiat 500e, Maserati GranTurismo și GranCabrio, însă în ultimele luni s-a confruntat cu provocări pe piață și în lanțul de aprovizionare.

După o pauză de producție, de la mijlocul lunii septembrie până la începutul lunii noiembrie, din cauza cererii scăzute, Stellantis a reluat operațiunile săptămâna aceasta, deși într-un ritm redus. La acest moment, linia de asamblare a modelului Fiat 500e produce în prezent aproximativ 170 de vehicule pe zi.

Totuși, anumite surse sugerează faptul că fabrica își va suspenda activitatea pe toată durata lunii decembrie, cu intenția de a relua producția la începutul lunii ianuarie. Oprirea din decembrie ar fi cauzată de probleme de aprovizionare.

Se pare că Stellantis intenționa să livreze comenzile pentru Fiat 500e acumulate în 3 luni, doar în luna noiembrie, însă dificultățile în asigurarea componentelor esențiale au împiedicat atingerea obiectivelor de producție.

Rocco Cutri, șeful sindicatului FIM-Cisl din Torino, a declarat: „Nu avem certitudini, dar ne așteptăm ca angajații Mirafiori să fie trimiși din nou în șomaj tehnic la sfârșitul lui noiembrie pentru cel puțin două-trei săptămâni,” confirmând așteptările larg răspândite printre muncitori de o nouă pauză în producție.

Mirafiori, un centru industrial mare, cu o istorie bogată și importantă pentru Fiat, operează acum la o capacitate redusă.

În fața unei cereri reduse pentru Fiat 500e și pentru modelele Maserati, Stellantis s-a confruntat cu provocări în menținerea unei producții constante.

Deși producătorul auto nu a anunțat oficial oprirea din decembrie, situația de la Mirafiori reflectă provocările mai largi din industrie, pe măsură ce producătorii răspund la schimbările cererii și la deficitul de componente.

via Reuters

Comentarii (3)

  • Sa faca loc la Leapmotor.
    3 6
  • johnny_tm
    cand ceri 35-40 mii pe o masina mini cred ca e explicabila situatia
    6 1
  • Și Leapmotor le va produce în Italia la 20.000 nu? Este rupere pe listele de așteptare, toată lumea vrea un Leapmotor.
    Din lista de așteptare inițială până în 2027 la uglytruck, au mai rămas…. sub 2 săptămâni. Exact, dacă plătești azi o hidoasă de la Tesla o capeți în nici 2 săptămâni. Lista de un milion și ceva, s-a evaporat.
    Da recunosc, am o problemă (nu cu mașinile Tesla), ci doar cu abureala absolut de neînțeles (pentru mine) la care pune botul atâta lume (vezi capitalizarea companiei, fără nici un argument serios, dă-i că oile înainte). Am văzut pe viu hidoșenia și îmi mențin pararea inițială, monument de prostie, cocalarii sunt copii mici… incredibil!!!
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru