Stellantis se opune amânării țintei de emisii de CO2 pentru 2025 în UE

de Tiberiu Safta
Marti, 17.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, șeful Stellantis, nu este de acord cu amânarea țintei de emisii de CO2 pentru 2025 în Uniunea Europeană. Anunțul vine la scurt timp după ce majoritatea producătorilor europeni au cerut ca această țintă să fie amânată cu doi ani.

Cei mai mulți producători auto europeni au cerut Comisiei Europene, prin intermediul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, să amâne noile obiective cu privire la emisiile de CO2 stabilite pentru 2025. Conform planurilor anunțate de ACEA, majoritatea producătorilor vor ca aceste ținte să fie amânate până în 2027.

Există, totuși, un producător care nu este de acord cu această amânare. Acest producător este Stellantis, al doilea cel mai mare producător european de mașini, după Grupul Volkswagen. Într-un interviu acordat publicației Bloomberg, Carlos Tavares, CEO-ul grupului multinațional, dorește ca actualele reguli cu privire la această temă să fie respectate de toți producătorii.

„Ar fi suprarealist să schimbăm acum reglementările”, a declarat Tavares. „Toți știau de mult timp de aceste reglementări și au avut timp să se pregătească, așadar e momentul să avem o competiție”, a mai adăugat șeful Stellantis.

Producătorii auto europeni riscă amenzi de până la 13 miliarde de euro dacă nu vor reuși să respecte noile reguli cu privire la emisiile de CO2.

Pentru 2025, toate mașinile noi cu motoare termice vor trebui să emită maxim 95 de grame de CO2/km.

via Economica

Comentarii (21)

  • Ei aveau motoare compatibile cu Euro 6 când niște germani premium trișau ca sa treacă testele Euro 6.
    10 10
  • @Matei
    Asta pentru ca grupul nu prea are branduri de performanta. Pe Alfa deja au castrat-o cu noile Tonale si Junior, iar Maserati are vanzari prea slabe ca sa conteze.
    9 8
  • Ce treaba are asta cu Euro 6? Alții trișau la 2.0 TDI, nu la modele de performanță.
    9 9
  • @Matei
    Nenea, in discutie e vorba de 95g/km. Stellantis nu se opune ca nu prea are branduri de performanta
    9 7
  • Nenea e tăticul tău.
    Brandurile de performanță vând prea puține exemplare ca să conteze. Ești într-o mare eroare dacă ai impresia ca AMG, M, Porsche sau Bugatti modifică mult media de emisii a unui producător care vinde 2.5 milioane de vehicule pe an (BMW, Mercedes) sau chiar 9 milioane (VAG).
    Ponderea vânzărilor Porsche in totalul vânzărilor VAG e 3%. Adică Porsche trage media în sus cu diferența de emisii dintre modelele lor și restul, împărțită la 33. Caca-maca.
    Dacă nu înțelegi calculul de mai sus întreabă-l pe nenea.
    7 9
  • @Matei
    Se pare ca nu intelegi diferenta intre "toate" si "media". Aici e vorba de "toate", nu de media emisiilor, nenea desteptu'
    7 5
  • Corect, se stia demultisor, deci sa puna mana la treaba.
    Lasati investitiile in culori si design germanilor, treceti la reducerea poluarii!
    Fara M performance ca nu avem nevoie de cocalari si liniute.
    Si amenzile nu sunt solutia: solutia e sa nu se permita vanzarea produselor care nu indeplinesc normele!
    Fara AMG, RS, M performance!
    5 8
  • "Maserati are vanzari prea slabe ca sa conteze."

    De alfel, dacă era vorba de "toate", de ce ar fi contat vânzările? N-ar mai fi putut vinde niciuna.
    6 5
  • ce e asa greu
    sa accepti ca esti in eroare?

    te-a bagat @Matei sub masa elegant.
    7 3
  • Andrei
    Dacă v-ați informa în loc sa va jigniți ar fi s-o site-ul ăsta mai salubru.

    E vorba de medie. Mai mult, e vorba de media pe EU. Fiecărui producător I se calculează o medie în funcție de greutatea mașinilor pe care le produce. Adică un producător care face mai multe mașini în clasa super mini trebuie sa aibă o medie de emisii mai mici decât a unuia care face mai multe vehicule de mari dimensiuni.

    Media emisiilor toturor mașinilor înmatriculate in UE trebuie sa fie sub 95g.
    4 2
  • Andrei
    Și AM ar putea sa corecteze informația din articol. Au preluat un articol din alta parte dar în sursa nu apare eroarea, deci e contribuția AM.
    5 0
  • Dar cu ce ma ajuta pe mine ca le da UE amenzi?
    Amenzi le-a dat si la VAG, BMW si Mercedes, dar eu nu am primit nimic si respir acelasi aer imputit.
    Deci care e rezolvarea cu amenzile?
    Fac prostii din UE ca aia la asigurari: pentru ca retarzii primesc amenzi ca nu respecta regulile de circulatie, eu care sunt corect trebuie sa platesc an de an asigurare marita pentru ca locuiesc in zona de risc pe unde circula toti marlanii cu BMW-uri cu evacuarile modificate si cu figuri in cap.
    Deci asta cu amenzile pentru emisii e fix frectie. Nu rezolva nimic. Sa nu le dea voie sa mai vanda daca nu reusesc sa faca masini! Asta mi se pare corect.
    3 7
  • In unele țări, inclusiv Marea Britanie, cei care au cumpărat automobile cu soft de trișat testele de emisii, au acționat în judecată producatorii în ceea ce se cheamă class action lawsuit (Sa ma scuze deșteptul de mai sus ca iar vorbesc engleza). Tot ce trebuia sa faci era sa te înscrii la partea vătămată cu dovada achiziției.
    Unele procese sunt încă în desfășurare, altele s-au terminat. VAG a plătit 193 milioane de lire către cumpărătorii britanici care au achiziționat vehiculele afectate de softul buclucaș.

    Sigur, asta compensează doar faptul că un cumpărător a fost mințit sa cumpere un vehicul care pretindea ca are anumite emisii, mai mici decât în realitate.

    Restul cetățenilor care respiră mai multe noxe au fost recompensați indirect prin amenzile UE sau a guvernelor naționale. Amenzi care s-au dus la bugete. Ce a făcut UE sau fiecare guvern national cu banii ăștia nu știu.
    5 4
  • no, pariem pe diesel??
    1 3
  • @Matei
    da, articolul de aici induce in eroare. Logica insa e aceeasi. E mai usor pt Stellantis sa si renunte la Maserati daca e nevoie, avand in vedere ca nici nu aduce profit.
    Daca tot iti plac statisticile, o sa vezi ca ura ta pt BMW o sa ramana, pt ca ei stau f bine la capitolul emisii, avand si gama larga de electrice plus cea de hibride (vezi X5 cu emisii de 37g/km de exemplu)
    3 0
  • @@Matei
    Logica ta rămâne aceeași pentru că fie atâta poți, fie ești prea fudul să admiți că a ai greșit.

    "Aici e vorba de "toate", nu de media emisiilor, nenea desteptu'"
    0 2
  • Tocmai am fost în 2 fabrici Stellantis (Franța și Spania)… ferească 5S-ul, nu am mai văzut așa jale de când am fost într-o fabrică “comunistă” în urmă cu 15 ani.
    Pentru “îngerașii” care sunt oripilați de mârlani si cocalari (alte cretinisme nu mai știu)… cum ajunge un om (român) mârlan? Se ia una bucată om decent, echilibrat, cu bun simț etc… i se dă un BMW (musai diesel), o reclamă care sugerează condusul sportiv… și brusc si dintr-o dată se produce metamorfoza, iaca mârlanul. Dar în rest nu se vede că ne doare în cot cam de tot… pentru o România educată, țara lucrului bine făcut!!!
    Sunt convins că dacă aceeași mârlanii se urcă într-un BEV este ca și cum ai călătorii în timp.. de data asta înapoi și “mârlanul” dispare ;)
    3 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Evident că nu. Așa au fost educați. Nici mama natură nu a fost prea darnica cu ei.
    Așa și tu, asa ai fost educat: ignorant, grandoman, tupeist și fudul.
    Nici mama natură n-a fost prea darnica cu tine.
    1 4
  • https://www.timesnewroman.ro/monden/invazie-de-cocalari-in-tramvai-dupa-ce-bmw-a-rechemat-in-service-15-milioane-de-masini/
    1 3
  • @Dutz
    Despre ce fel de jale e vorba?

    @AM
    Asta e cel putin al doilea articol in care scrieti ca toate masinile vor fi nevoite sa emita maxim 95 g CO2/km. Limita de emisii e defapt media la nivel de flota nu pe fiecare model in parte.
    4 0
  • Tehnologie învechită și depășită, dezordine totală, mizerie de nedescris, materiale neconforme peste tot, materiale vechi (obsolete), delăsare, multă risipă, … așa în mare :((
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru