Cei mai mulți producători auto europeni au cerut Comisiei Europene, prin intermediul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, să amâne noile obiective cu privire la emisiile de CO2 stabilite pentru 2025. Conform planurilor anunțate de ACEA, majoritatea producătorilor vor ca aceste ținte să fie amânate până în 2027.
Există, totuși, un producător care nu este de acord cu această amânare. Acest producător este Stellantis, al doilea cel mai mare producător european de mașini, după Grupul Volkswagen. Într-un interviu acordat publicației Bloomberg, Carlos Tavares, CEO-ul grupului multinațional, dorește ca actualele reguli cu privire la această temă să fie respectate de toți producătorii.
„Ar fi suprarealist să schimbăm acum reglementările”, a declarat Tavares. „Toți știau de mult timp de aceste reglementări și au avut timp să se pregătească, așadar e momentul să avem o competiție”, a mai adăugat șeful Stellantis.
Producătorii auto europeni riscă amenzi de până la 13 miliarde de euro dacă nu vor reuși să respecte noile reguli cu privire la emisiile de CO2.
Pentru 2025, toate mașinile noi cu motoare termice vor trebui să emită maxim 95 de grame de CO2/km.via Economica
Brandurile de performanță vând prea puține exemplare ca să conteze. Ești într-o mare eroare dacă ai impresia ca AMG, M, Porsche sau Bugatti modifică mult media de emisii a unui producător care vinde 2.5 milioane de vehicule pe an (BMW, Mercedes) sau chiar 9 milioane (VAG).
Ponderea vânzărilor Porsche in totalul vânzărilor VAG e 3%. Adică Porsche trage media în sus cu diferența de emisii dintre modelele lor și restul, împărțită la 33. Caca-maca.
Dacă nu înțelegi calculul de mai sus întreabă-l pe nenea.
Lasati investitiile in culori si design germanilor, treceti la reducerea poluarii!
Fara M performance ca nu avem nevoie de cocalari si liniute.
Si amenzile nu sunt solutia: solutia e sa nu se permita vanzarea produselor care nu indeplinesc normele!
Fara AMG, RS, M performance!
De alfel, dacă era vorba de "toate", de ce ar fi contat vânzările? N-ar mai fi putut vinde niciuna.
te-a bagat @Matei sub masa elegant.
E vorba de medie. Mai mult, e vorba de media pe EU. Fiecărui producător I se calculează o medie în funcție de greutatea mașinilor pe care le produce. Adică un producător care face mai multe mașini în clasa super mini trebuie sa aibă o medie de emisii mai mici decât a unuia care face mai multe vehicule de mari dimensiuni.
Media emisiilor toturor mașinilor înmatriculate in UE trebuie sa fie sub 95g.
Amenzi le-a dat si la VAG, BMW si Mercedes, dar eu nu am primit nimic si respir acelasi aer imputit.
Deci care e rezolvarea cu amenzile?
Fac prostii din UE ca aia la asigurari: pentru ca retarzii primesc amenzi ca nu respecta regulile de circulatie, eu care sunt corect trebuie sa platesc an de an asigurare marita pentru ca locuiesc in zona de risc pe unde circula toti marlanii cu BMW-uri cu evacuarile modificate si cu figuri in cap.
Deci asta cu amenzile pentru emisii e fix frectie. Nu rezolva nimic. Sa nu le dea voie sa mai vanda daca nu reusesc sa faca masini! Asta mi se pare corect.
Unele procese sunt încă în desfășurare, altele s-au terminat. VAG a plătit 193 milioane de lire către cumpărătorii britanici care au achiziționat vehiculele afectate de softul buclucaș.
Sigur, asta compensează doar faptul că un cumpărător a fost mințit sa cumpere un vehicul care pretindea ca are anumite emisii, mai mici decât în realitate.
Restul cetățenilor care respiră mai multe noxe au fost recompensați indirect prin amenzile UE sau a guvernelor naționale. Amenzi care s-au dus la bugete. Ce a făcut UE sau fiecare guvern national cu banii ăștia nu știu.
Daca tot iti plac statisticile, o sa vezi ca ura ta pt BMW o sa ramana, pt ca ei stau f bine la capitolul emisii, avand si gama larga de electrice plus cea de hibride (vezi X5 cu emisii de 37g/km de exemplu)
"Aici e vorba de "toate", nu de media emisiilor, nenea desteptu'"
Pentru “îngerașii” care sunt oripilați de mârlani si cocalari (alte cretinisme nu mai știu)… cum ajunge un om (român) mârlan? Se ia una bucată om decent, echilibrat, cu bun simț etc… i se dă un BMW (musai diesel), o reclamă care sugerează condusul sportiv… și brusc si dintr-o dată se produce metamorfoza, iaca mârlanul. Dar în rest nu se vede că ne doare în cot cam de tot… pentru o România educată, țara lucrului bine făcut!!!
Sunt convins că dacă aceeași mârlanii se urcă într-un BEV este ca și cum ai călătorii în timp.. de data asta înapoi și “mârlanul” dispare ;)
Așa și tu, asa ai fost educat: ignorant, grandoman, tupeist și fudul.
Nici mama natură n-a fost prea darnica cu tine.
Despre ce fel de jale e vorba?
@AM
Asta e cel putin al doilea articol in care scrieti ca toate masinile vor fi nevoite sa emita maxim 95 g CO2/km. Limita de emisii e defapt media la nivel de flota nu pe fiecare model in parte.