Stellantis pregătește o uzină de baterii în Germania: capacitate anuală pentru 500.000 de mașini electrice

de Paul Cosma
Luni, 26.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O viitoare fabrică ce va fi construită în Kaiserslautern va avea capacitatea anuală de a livra baterii pentru 500.000 de mașini electrice, potrivit declarațiilor făcute de șeful Opel, Michael Lohscheller.

Automotive Cells Company, un joint-venture între grupul Stellantis și gigantul petrolier Total, pregătește o uzină destinată producției de baterii pentru vehiculele electrice

Viitoarea fabrică va fi un furnizor pentru toate brandurile Stellantis, existând posibilitatea unor colaborări și cu alți producători auto. 

Michael Lohscheller, CEO-ul Opel, spune că viitoarea fabrică va deveni operațională în 2025 și, atunci când va ajunge la “turație maximă”, va putea livra anual baterii pentru 500.000 de mașini electrice. 

Uzina va fi amplasată în orașul german Kaiserslautern, unde se află în prezent și un hub de producție Opel. 

În Franța urmează să fie construită o fabrică similară de către Stellantis, cu aceeași capacitate anuală de 24 gWh, iar aceasta ar putea să înceapă producția în 2023, potrivit primelor informații neoficiale. 

Via Automotive News (înreg.)

Comentarii (9)

  • ACE - Craiova
    Iar in Spania firma SEAT vrea sa atraga capital pentru fabrica unde va produce baterii de acumulatoare pentru un numar anual de 500.000 masini electrice.

    La nivelul anului 2020, Europa si SUA au produs doar 13% respectiv 10% din bateriile de acumulatori necesare masinilor electrificate (restul de 77% s-au fabricat in Asia).

    In anul 2030, Europa isi va mari cota la 33% din productia mondiala de baterii de acumulatoare pentru masini electrificate, conform unui studiu comandat de renumita firma ABB.
    12 9
  • Catalin
    Nici ăștia nu vor sa investească în România
    7 4
  • Nu stiu la ce le ajuta atatea fabrici.

    Romanilor nu le plac masinile electrice. Vor ramane cu bateriile pe taraba si vor da faliment.
    10 16
  • @flanel
    de ce ti-ar placea un produs scump si ineficient?
    Doar ca asa trambiteaza politicienii de la Bruxelles? Zi si tu.
    15 13
  • iarta-mi ignoranta, poate ca citim articole diferite, dar eu insist:

    - Stellantis pregătește o uzină de baterii în Germania
    - Renault vrea ca 65% din vânzările europene să fie înregistrate de modele electrificate
    - Un startup german lansează în 2023 un hypercar electric
    - Porsche vrea să construiască o fabrică de baterii

    sa ma omori, ca tot nu vad nicaieri Brucsel in propozitie

    si termice se vor mai fabrica cel putin 5 ani de acum in colo. Iar SH-urile vor ramane ca alternativa si mai mult
    9 13
  • Vlad08
    @Fanel_ sper ca glumesti. Pai ai impresia ca ce-ai enumerat tu, se intampla fara norme de poluare aberante si deadline-uri pentru renuntare la motoare clasice? Crezi ca lui Porsche ii vine asa usor sa renunte la 60 de ani de 911 si motoare istorice,doar de amorul artei? Crezi ca Taycan e pentru pasionati, sau doar un model ca sa fie in pas cu "marea schimbare" trambitata de toti spalatii pe creier care nu mai pot respira de grija V8-urilor care le acopera zumzetul trotinetelor electrice?
    Azi, la data la care vorbim, 60% din electricitatea produsa in lume,e obtinuta din combustibili fosili,sa nu mai amintim de sclavagismul modern si dezastrul ecologic produs de exploatarea lithiumului si cobaltului+ reciclarea bateriilor pe termen lung.Am mai spus-o, 4 nave petroliere polueaza intr-un an cat toate autovehiculele de pe planeta la un loc si noi o ardem cu ecologia ca si cum am descoperit ieri roata.
    18 10
  • @Vlad08

    ai impresia ca daca durerea ar fi asa de mare "sindicatul" constructorilor ar spune "da, sa traiti!". Mai deunazi era un prepubertar care cerea un fel de greva a constructorilor pe motiv de norme aberante.

    Ma apuca rasu'. Ecomarxistii au ajuns sa faca un lobby mai eficient decat petrodolarii si "traditia" constructorilor. Victime, ce mai!

    Mabaieti, banii sa iasa. Si vor iesi si din electrice.
    12 13
  • Cum necum, Germania se se urca pe orice nou val in automotive.
    Ma intreb totusi ce fac aia mari gen Bosch, Siemens sau Continental in directia electrificarii si mai ales a bateriilor ca acolo-i volumul mare la propriu si la figurat?
    10 4
  • Seriff
    @Fanel Eu sunt prebubertar care cerea constructorilor sa faca greva, da inca sustin asta, masinile electrice reprezinta 2% din vanzari, de ce pentru ca sunt scumpe, au autonomie mica, timpi de incarcare mari, 0 sanse la revanzare, daca maine nu se mai vand termice deloc, producatorii or dau faliment ori fac foamea, dar ce sa integeti tu, s-au facut multe teste cu electrice, concluzia e clar nu renteaza.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru