Automotive Cells Company, un joint-venture între grupul Stellantis și gigantul petrolier Total, pregătește o uzină destinată producției de baterii pentru vehiculele electrice.
Viitoarea fabrică va fi un furnizor pentru toate brandurile Stellantis, existând posibilitatea unor colaborări și cu alți producători auto.
Michael Lohscheller, CEO-ul Opel, spune că viitoarea fabrică va deveni operațională în 2025 și, atunci când va ajunge la “turație maximă”, va putea livra anual baterii pentru 500.000 de mașini electrice.
Uzina va fi amplasată în orașul german Kaiserslautern, unde se află în prezent și un hub de producție Opel.
În Franța urmează să fie construită o fabrică similară de către Stellantis, cu aceeași capacitate anuală de 24 gWh, iar aceasta ar putea să înceapă producția în 2023, potrivit primelor informații neoficiale.
Via Automotive News (înreg.)
La nivelul anului 2020, Europa si SUA au produs doar 13% respectiv 10% din bateriile de acumulatori necesare masinilor electrificate (restul de 77% s-au fabricat in Asia).
In anul 2030, Europa isi va mari cota la 33% din productia mondiala de baterii de acumulatoare pentru masini electrificate, conform unui studiu comandat de renumita firma ABB.
Romanilor nu le plac masinile electrice. Vor ramane cu bateriile pe taraba si vor da faliment.
Doar ca asa trambiteaza politicienii de la Bruxelles? Zi si tu.
- Stellantis pregătește o uzină de baterii în Germania
- Renault vrea ca 65% din vânzările europene să fie înregistrate de modele electrificate
- Un startup german lansează în 2023 un hypercar electric
- Porsche vrea să construiască o fabrică de baterii
sa ma omori, ca tot nu vad nicaieri Brucsel in propozitie
si termice se vor mai fabrica cel putin 5 ani de acum in colo. Iar SH-urile vor ramane ca alternativa si mai mult
Azi, la data la care vorbim, 60% din electricitatea produsa in lume,e obtinuta din combustibili fosili,sa nu mai amintim de sclavagismul modern si dezastrul ecologic produs de exploatarea lithiumului si cobaltului+ reciclarea bateriilor pe termen lung.Am mai spus-o, 4 nave petroliere polueaza intr-un an cat toate autovehiculele de pe planeta la un loc si noi o ardem cu ecologia ca si cum am descoperit ieri roata.
ai impresia ca daca durerea ar fi asa de mare "sindicatul" constructorilor ar spune "da, sa traiti!". Mai deunazi era un prepubertar care cerea un fel de greva a constructorilor pe motiv de norme aberante.
Ma apuca rasu'. Ecomarxistii au ajuns sa faca un lobby mai eficient decat petrodolarii si "traditia" constructorilor. Victime, ce mai!
Mabaieti, banii sa iasa. Si vor iesi si din electrice.
Ma intreb totusi ce fac aia mari gen Bosch, Siemens sau Continental in directia electrificarii si mai ales a bateriilor ca acolo-i volumul mare la propriu si la figurat?