În urmă cu două zile, planul Comisiei Europene de a interzice comercializarea vehiculelor cu motoare termice din 2035 a fost aprobat oficial de către cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. Desigur, unele, inclusiv România, au cerut o amânare.
Acum vin reacții și din partea constructorilor de automobile. Asta pentru că, cel puțin în prezent, mașinile cu zero emisii sunt mai scumpe de produs și, implicit, costă mai mult decât cele echipate cu motoare convenționalte.
Totodată, mai multe țări reduc sau chiar elimină ajutoarele oferite celor care optează pentru un model electric. În consecință, mai mulți producători, inclusiv Ford și Tesla, au crescut prețurile de achiziție.
Directorul de producție al Stellantis, Arnaud Deboeuf, avertizează că piața auto ar putea intra în colaps dacă producătorii de automobile nu găsesc o cale să scadă prețurile mașinilor cu zero emisii. Va fi destul de greu, recunoaște el, având în vedere scumpirea materialelor necesare pentru producția de baterii.
Cel mai nou grup din industria auto vrea să reducă, până în 2030, cu 40% costurile de producție ale mașinilor electrice.
Stellantis intenționează să producă singur unele componente, dar și să pună presiune suplimentară pe anumiți furnizori să scadă prețurile.via Bloomberg
A cui este vina???
Tesla ar putea mai ieftin dar nu o face pentru că nu are concurenţă reală !!
Pentru că restul dorm în izmene
Acum ce? Se plâng??
Cine nu construieşte maşini electrice serioase, va intra în colaps
Sau
Industria maşinilor termice intră în colaps
Titlul corect ar fi ca masinile se vor scumpi din ce in ce mai mult, trebuie sa fii orb sau nebun sa speri ca vor deveni mai ieftine, iar masinile electrice nu sunt viitorul pentru ca sunt utile ca igrasia.
Între timp pentru cine vrea sa audă, Musk își face griji (ca-i doar cu tupeu si creativ nu este dobitoc), de puterea de cumpărare pe piața auto, luând in considerare reducerea cu 10% a capacităților de producție prin concediere. Dacă ai vrea sa pricepi, se cam bate cap in cap cu ce spui.
Dacă ar putea reduce prețul (imposibil cât sa conteze), oricare ar face-o ca sa distrugă concurenta. Este concurenta între electrice suficientă dar se subțiază comenzile. Nu săriți încă… un model trebuie sa se vândă 6-10 ani deci nu pentru anul asta își fac unii griji ci in 2-3 ani mai ales ca știu ca vor dispărea subvențiile. Adică se vor mai scumpii (ex România cu 10.000 de euro… doar!!!)
Ce zice nenea asta e o problema cat se poate de reala si de ingrijoratoare. Electricele sunt scumpe si vanzarile se clatina serios acolo unde se intrerup subventiile. China recent a prelungit subventiile cu vreo 2 ani pentru ca se duceau vanzarile de electrice in cap.
Oricum am da-o oricum am suci-o, 10-15k euro in plus pe o electrica fata de o masina clasica sau o hibrida sunt a naibii de multi bani pentru cumparatorul de rand. Bani cu care acopera rulajul si intretinerea poate pentru 100-150k km.
Am mai spus-o si o mai repet ca fara o revolutie tehnologica in materie de baterii, viitorul electricelor e incert si pentru producatori si pentru cumparatori. Revolutie inseamna sa fie de 10 ori mai ieftine per kwh si de minim 5 ori mai usoare.
Pana atunci doar pozam eco si ne amagim ca daca inghesuim jumate de tona de metale semipretioase intr-o masina normala salvam planeta.