Grupul Stellantis se va retrage din Asociația Constructorilor Europeni de Automobile la finalul acestui an, potrivit unui comunicat oficial. Anunțul vine la scurt timp după ce Parlamentul European a votat interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice începând din 2035, un plan cunoscut sub numele Fit for 55. Unii constructori, precum Grupul Volkswagen și Mercedes-Benz și-au exprimat susținerea pentru acest plan.
Deși nu a fost confirmat oficial în comunicat, se pare că Stellantis nu este de acord cu adoptarea planului. Retragerea grupului multinațional va aduce, automat, dispariția a nu mai puțin de 14 mărci din asociație, printre care Opel, Peugeot, Fiat, Citroen, Alfa Romeo, Jeep, DS, Maserati și Lancia.
Un comunicat oficial ACEA precizează că „în timp ce Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) respectă decizia Stellantis de a-și retrage calitatea de membru al asociației la sfârșitul acestui an, regretăm să-i vedem plecând.
Rămânem angajați să acționăm ca o voce comună puternică a producătorilor de mașini, camioane, camionete și autobuze din UE”.Mai mult, Stellantis își propune să organizeze un forum anual, numit Freedom Mobility Forum. Grupul multinațional spune că acest forum va fi deschis „pasionaților de rezolvarea problemelor”, care iau decizii „bazate pe fapte”. Scopul final este de a înființa o mobilitate „curată, sigură și accesibilă pentru societate în fața încălzirii globale”.
Carlos Tavares, șeful Stellantis, a declarat: „Provocările de mediu cu care ne confruntăm, împreună cu un mediu de afaceri în evoluție rapidă, necesită o abordare de 360 de grade eficientă, globală și incluzivă, care să îi implice pe toți cei care doresc să contribuie la construirea mobilității durabile.
Intenționăm să creăm un forum public în care contributorii să se poată reuni pentru a aborda întrebările-cheie din jurul dezbaterii privind mobilitatea fără emisii de carbon și pentru a gândi următorii pași pe care să-i parcurgem împreună.
Este în joc accesul la o mobilitate curată, sigură și accesibilă pentru cetățenii din întreaga lume”.via Stellantis, Economica
Cred ca mai multi producatori trebuie sa ia o astfel de pozitie, si sa ii opreasca pe birocratii de la Bruxelles sa ia decizii fara a avea expertiza necesara.
Orice lege, reglementare trebuie justificată. Cu ce scop se emite si cel mai important cum se implementează. In lipsa unui plan de implementare orice lege, regula indiferent ca vorbim de casa, școala, fabrici, țări sau UE nu este decât o dovada de neputința si semn ca se duce naibi toată treaba…