Stellantis: mașinile cu motoare termice vor putea circula pe șosele chiar și în 2050

de Tiberiu Safta
Vineri, 08.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui oficial al Grupului Stellantis, mașinile cu motoare termice vor continua să circule pe șosele chiar și în anul 2050. Acest lucru va fi posibil în special datorită combustibililor sintetici, care ar urma să păstreze motoarele termice în viață chiar și după 2035.

Chiar dacă cei mai mulți producători de automobile și-au pregătit deja planurile de tranziție către epoca electrică, mașinile cu motoare clasice nu vor dispărea prea curând de pe șosele. Aceasta este opinia celor de la Stellantis. Potrivit lui Christian Muller, vice-președintele senior al grupului multinațional, mașinile cu motoare termice vândute până în 2029 vor continua să circule pe șoselele europene și din lume chiar și în anul 2050.

Acest lucru va fi posibil în special datorită utilizării combustibililor sintetici, cu emisii reduse, în locul combustibililor tradiționali. Mai mult, Stellantis a dezvăluit că a testat motoare termice vechi și noi împreună cu firma petrolieră arabă Aramco. Rezultatele testelor arată că nu mai puțin de 24 de tipuri de motoare termice produse de Stellantis din 2014 până în prezent pot rula cu combustibili sintetici fără ca motoarele să fie modificate.

Grupul multinațional estimează că astfel de motoare compatibile cu noii combustibili sintetici sunt prezente la circa 28 de milioane de mașini care circulă în Europa.

Există și un potențial de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 400 de milioane de tone pe Bătrânul Continent, în perioada 2025-2050.

via Reuters

Comentarii (14)

  • Dupa mafia asta a lor infometata de profituri, alea pe combustie ar trebui sa fie singurele.
    Daca nu era elon musk, si acum ne videau gogosi ca masinile electrice nu sunt bune, vai, se strica, vai autonomie, vai tot felul de minciuni.
    5 22
  • Mai mafie e aia care vrea interzicerea concurenților.
    N-au decât să-ți subvenționeze producerea curată a energiei, nu să dea pomeni pentru măgăoi scumpe și bune doar în oraș.
    Iar apostolul vostru Muscoiul e doar un escroc pe bursă, nicidecum singurul patron de SRL care asamblează electrice, între mii de chinezi.

    Când Ford model T le-a dat fatala primelor electrice secolul trecut, tot ”mafia” a fost de vină? Sau ca și acum, modelele mai eficiente au prevalat natural?
    17 6
  • Seriff
    Stellantis are dreptate, e imposibil sa se vanda doar electrice, 90% din populatie vor termice, nu poti obliga practic pe cineva sa cumpere ceva de care nu are nevoie.
    19 7
  • Mircea Badea
    vrajeli! tot vor emite noxe etc... nici cu taxe nu vor mai avea voie.
    iar cine isi ia electrica nu va mai suporta o putoare in fata lui...
    5 24
  • Andrei
    A uitat sa spună care șosele, de pe ce continent. Sau dacă se refera mai mașini noi sau pre-2035. Sau ce taxe vei plăti ca să te plimbi cu fumegătoarea în 2050 (în Londra e deja 12.50 lire pe zi) :)

    Acum vreo 2-3 zile au zis ca motoarele lor actuale merg cu combustibili sintetici fără modificări. Deci cred ca vrea să spună ca dacă îți cumperi o termică nouă în 2034 o vei putea conduce și în 2050, pe undeva, dar alimentata cu combustibil sintetic și taxat la sânge.
    5 20
  • @Seriff
    Pai nu ii obligi. Vor avea de ales între mașină electrică, taxi electric, tramvai, bicicletă, trotinetă sau mers pe jos.

    Și, în general, statul își poate exercita puterea coercitivă pentru binele general. Chiar dacă 90% nu vor (nu mai exagera aiurea - nu își permit, poate), statul îi poate și îi va obliga. Așa cum poate și te obligă deja multe alte lucruri. E societate, nu anarhie să facă fiecare ce vrea. Asta e rolul statului.
    8 25
  • Banditos
    "90% din populatie vor termice"

    cand nu intelegi ce citesti analfabetism functional se numeste
    2 14
  • @17:24

    Mocofane, statul a vrut să mergi cu mașina din două în două weekenduri, cu rație la benzină, să mergi atârnat pe scara tramvaiului și să te îngesui ca sardelele în trenuri. Eu am trăit asta. Și erau din motive temeinice, nu bazaconii climatice sau ce aberații vă mai bagă ăștia în cap.

    Toată chestia asta este să pregătească prostimea pentru timpul când se va opri tiparnița de dolari, când va începe penuria.

    Să se obișnuiească omul când numai bogații vor avea dreptul să dețină mașini și proprietăți, restul să se supună "entitității", unde "entitate" poți să o înlocuiești cu ce vrei tu: partidul, dictatorul, clica conducătoare, ELITELE, care or fi alea că toată lumea vorbește despre ele dar nu le numește nimeni.

    Vrei să știi cum este să trăiești numai din ceea ce produci pe plan local, uită-te la perioada '80 de la noi și cum funcționează RPDK.

    Se va termina cu resursele pe 2 cenți luate din țările din lumea a treia. Au început și ăia să se trezească.

    Ăsta e viitorul vestului.
    13 10
  • @ignis
    Penibilule,

    1. Daca erau motive întemeiate, atunci statul bine făcea.
    2. "nu bazaconii climatice sau ce aberații vă mai bagă ăștia în cap" bine ca ne-ai informat ca ești retardat, sau cum se acum, "climate change sceptical"
    3. "Toată chestia asta este să pregătească prostimea pentru timpul când se va opri tiparnița de dolari" și care e problema?
    4. "Să se obișnuiească omul când numai bogații vor avea dreptul să dețină mașini și proprietăți" - privilegiul, nu dreptul. Mașina și proprietățile sunt un privilegiu al celor care le pot cumpăra, sau moșteni, sau câștiga la loto. Nu se naște nimeni cu dreptul la mașină, aia ar fi dacă ei primi o mașină, gratis, automat, ca te-ai născut.
    5. "Se va termina cu resursele pe 2 cenți luate din țările din lumea a treia" - se va găsi altceva, în toată istoria omenirii cei mai avansați i-au stors pe ceilalți. E natura umana.
    9 20
  • Andrei
    Lol, a intrat bolnavul cu mânuțe roși :))
    5 15
  • Eu nu cred că se poate pentru că mai sunt doar 7 ani până în 2030 și litrul este foarte scump .Daca lumea se îndoia de tehnologia electronică/electrica care a avansat totusi foarte rapid dând speranțe justificate fata de ind.mecanica sau petroliera unde nu prea ai ce sa mai inventezi și nu dădeau șanse mari scăderilor de preț pt bateriile mașinilor electrice cum credeți că se va întâmpla asta pt comb sintetici ?Sunt de zece ori mai scumpi fata de actualii care și așa sunt cam dublu cat ar trebui pe o piata corecta și libera.Cum mai pui 50% taxe sa ai bani pt bugetari daca va fi 30 lei/L,prețul lui de intrare ?Cate economii din lume și-ar permite ?Dubai poate...O sa ajungă hrana in magazine cel puțin triplu față de acum,adică cea mai ieftina și mica pâine sa fie 8 lei,oul 4 lei,etc.Si oricum cei din aeronautica ,unde motoarele electrice nu se pretează pt că sunt bateriile prea grele i-au avertizat deja că n-are nici o șansă Ind auto pt că producția sinteticilor este și va fi f mica ,datorita tehnologiei de obținere și abia dacă le ajunge lor.Sa nu mai zic că bateriile au ajuns la autonomii mari(chiar 1000km) și timp de încărcare f mici,dar pe moment doar cele f scumpe ce-i drept,nu in masa.Unii confunda câștigul economic și randamentul Ind adus de producția în masă a lui Ford cu supremația în fața electricelor.Daca Ford nu era american și pe mana cu mafia țițeiului ar fi ales poate să producă electrice și alta era poate clima planetei azi.Adevarul este ca era greu să produci performanta pe electric atunci(oricâți bani de cercetare s-ar fi alocat).Tehnologiile se susțin una pe alta și lumea a luat că întotdeauna calea cea mai ușoară pt progres.Dar generația dincolo de război din anii 60-70,când se știa clar de poluare,nu mai are nici o scuza.Cu atât mai putin cei de azi ,civili dar și oameni implicați (precum Stelantis ,care bate câmpii in goana după bani;orice ardere consuma oxigen,chiar daca nu ar produce noxe deloc și cu atâtea defrișări și incendii în curând o să facem ca pestii pe uscat).Multe sunt de spus dar unde și cui...Dialoguri zéro pe tv,dezbateri publice la fel !Suntem o specie proasta,care se autodistruge încet si din păcate și planeta odată cu ea...Și nu ne treb neapărat membrul de familie și mașina că și așa nu avem parcări.Iar ca bani ,azi o electrica nu e mai scumpă decât o rabla de D1310 după care stăteai 5 ani :80.000 lei/2000 salariu atunci=40 de salarii *5000 lei salariu azi=40.000€.Qed.
    4 14
  • Rr-tav
    Cine e Fănel?
    2 5
  • Seriff
    @Banditos, altceva mai ai de zis? Bine ca esti tu destept, geniule priceput in toate domeniile, ce imi place cand vad stiri de genul care oftica toti pensatii la fel si pe comunistul ala care a zis ca au de ales intre electrica si tramvai, cu tramvaiul sa mergi tu, o sa merg cu diesel-ul pana va afum pe toti.
    6 3
  • mor papagali electrici .diesel power
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru