Stellantis nu se bucură de cel mai bun an al său în 2024. Vânzările de mașini au scăzut în majoritatea piețelor importante, în special în cea din Statele Unite. Acest lucru nu ajută la profitabilitatea mărcilor din cadrul grupului. Unele dintre ele, cum ar fi Maserati, DS, Chrysler și Lancia se află în dificultate financiară în acest moment.
Mai devreme în acest an, Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, a amenințat că va desființa mărcile care nu sunt profitabile. Ulterior, de la acel anunț, șeful grupului multinațional a adoptat un ton ceva mai moale, însă pericolul pentru aceste mărci nu a trecut. În cadrul Salonului Auto de la Paris, Tavares a dezvăluit că Stellantis urmează să facă o reevaluare a mărcilor sale la începutul lui 2026. Acela este și momentul în care Tavares va pleca de la șefia Stellantis.
Până atunci, șeful Stellantis a precizat că toate mărcile din cadrul grupului vor fi susținute financiar. În schimb, el avertizează că mărcile aflate în dificultate financiară vor avea la dispoziție 2 sau 3 ani pentru a se salva.
Dintre mărcile aflate în această situație precară, Chrysler o duce cel mai rău.
În prezent, marca americană are în gama sa doar un singur model, monovolumul Pacifica. Totuși, anul viitor, Chrysler urmează să lanseze primul său model electric.Lancia este un alt brand care riscă să fie desființat până la finalul deceniului. După ce s-a izolat pe piața italiană timp de 10 ani, Lancia a revenit pe plan european în acest an, odată cu lansarea noului Ypsilon electric. Marca italiană va lansa încă două modele electrice noi în următorii 4 ani. Primul va fi Gamma, care va fi lansat în 2026, iar al doilea model va fi Delta, care își va face apariția în 2028.
La final, DS urmează să lanseze o versiune actualizată pentru berlina de lux DS9 în 2025. Tot atunci ar urma să apară încă un model din partea francezilor.
via Motor1
Lancia din pacate nu a mai scos nimic notabil de muuuuulta vreme. Cred ca au supravietuit doar cu Ypsilon, iar piata lor s-a redus cel mai mult la Italia.
Chrysler de peste 30 ani se zbate sa supravietuiasca. Nu ma mira ca iar au probleme.
Același grup, înființat în 2021, anunța prin Tavares ca toate mărcile vor primi investiții masive timp de 10 ani, ce mărci credeți ca n-au primit mare lucru ? Fix alea care trebuie sa se salveze în 2-3 ani .
Eu nu stiu ce-a fost in capul lor cand s-au asociat doar firme cu probleme de calitate, si vanzari in descrestere de la un an la altul. Lancia, Chrysler, Alfa Romeo, DS, Maserati, etc n-au stralucit la vanzari de ani de zile.
In general, cand se produce o fuziune sau preluare de firme, cel putin una din ele trebuie sa fie beton la finante, vanzari si pozitionare pe piata. In cazul Stellantis, din pacate nici una din ele n-a stralucit la vreun capitol.
Zilele lui Tavares sunt numarate oricum, de ceva vreme.
Într-adevăr Stelantis a insemnat strângerea celor mai multe mărci cu probleme sub același acoperiș, era nevoie de o strategie impecabila, susținută, dar nu imposibilă.
Nu doar stellantis o duce rau, daca ne uitam la germani, le plange de mila Stellantis.
Toti au fost pe smenuri, profituri mari in scurt, acum sa si-o mai ia si in freza, ca prea s-au intins si s-au tot acaparat unii pe altii.
VAG are nu stiu cate marci in portofoliu. Mai usurel cu atata cumparat baieti. Mai taiati din ele.