Stellantis: mărcile aflate în dificultate financiară au 3 ani să se salveze

de Tiberiu Safta
Miercuri, 16.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, a anunțat că va avea loc o reevaluare a mărcilor din cadrul grupului la începutul lui 2026. Tot el mai spune că mărcile care se află în dificultate financiară vor avea la dispoziție maxim 3 ani pentru a se salva.

Stellantis nu se bucură de cel mai bun an al său în 2024. Vânzările de mașini au scăzut în majoritatea piețelor importante, în special în cea din Statele Unite. Acest lucru nu ajută la profitabilitatea mărcilor din cadrul grupului. Unele dintre ele, cum ar fi Maserati, DS, Chrysler și Lancia se află în dificultate financiară în acest moment.

Mai devreme în acest an, Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, a amenințat că va desființa mărcile care nu sunt profitabile. Ulterior, de la acel anunț, șeful grupului multinațional a adoptat un ton ceva mai moale, însă pericolul pentru aceste mărci nu a trecut. În cadrul Salonului Auto de la Paris, Tavares a dezvăluit că Stellantis urmează să facă o reevaluare a mărcilor sale la începutul lui 2026. Acela este și momentul în care Tavares va pleca de la șefia Stellantis.

Până atunci, șeful Stellantis a precizat că toate mărcile din cadrul grupului vor fi susținute financiar. În schimb, el avertizează că mărcile aflate în dificultate financiară vor avea la dispoziție 2 sau 3 ani pentru a se salva.

Dintre mărcile aflate în această situație precară, Chrysler o duce cel mai rău.

În prezent, marca americană are în gama sa doar un singur model, monovolumul Pacifica. Totuși, anul viitor, Chrysler urmează să lanseze primul său model electric.

Lancia este un alt brand care riscă să fie desființat până la finalul deceniului. După ce s-a izolat pe piața italiană timp de 10 ani, Lancia a revenit pe plan european în acest an, odată cu lansarea noului Ypsilon electric. Marca italiană va lansa încă două modele electrice noi în următorii 4 ani. Primul va fi Gamma, care va fi lansat în 2026, iar al doilea model va fi Delta, care își va face apariția în 2028.

La final, DS urmează să lanseze o versiune actualizată pentru berlina de lux DS9 în 2025. Tot atunci ar urma să apară încă un model din partea francezilor.

via Motor1

Comentarii (10)

  • Din păcate cred ca DS ca dispărea.
    4 1
  • Nu prea inteleg de ce marcile isi creaza branduri noi de care se separa complet. De ex. Citroen a creat marca DS. Daca intri la Citroen pe site, nu gasesti modelele DS sau macar un link direct catre portalul DS. Uitandu-ne la publicul general, cine naiba stie de DS? La fel Seat si Cupra. Apoi se mira ca au probleme. La fel Seat si Cupra. Pe langa asta, mai este si canibalizarea produselor.

    Lancia din pacate nu a mai scos nimic notabil de muuuuulta vreme. Cred ca au supravietuit doar cu Ypsilon, iar piata lor s-a redus cel mai mult la Italia.

    Chrysler de peste 30 ani se zbate sa supravietuiasca. Nu ma mira ca iar au probleme.
    7 0
  • Vezi ca brandul Cupra desi e un brand mai nou decat DS, vinde de vreo 4-5 ori mai mult decat ei. Si e pe un trend care depaseste orice asteptare. Si asta doar cu putine modele, "greul" fiind dus de Formentor (iar 56% dintre ele sunt VZ-uri). Acum ca au venit si cu Tavascan si Terramar si lasa deoparte Seat-urile rebranduite (Leon si Ateca), probabil vanzarile vor urca si mai mult. Problema la DS nu e faptul ca nu e suficient de marketat, ci raportul calitate/design/pret.
    6 0
  • Mărcile cu probleme trebuie sa se salveze singure, așa sună comunicatul.

    Același grup, înființat în 2021, anunța prin Tavares ca toate mărcile vor primi investiții masive timp de 10 ani, ce mărci credeți ca n-au primit mare lucru ? Fix alea care trebuie sa se salveze în 2-3 ani .
    9 2
  • spaclu lu manole
    Problemele Stellantis nu se rezuma doar la marcile din articol. Absolut toate au pierderi, unele chiar masive.
    Eu nu stiu ce-a fost in capul lor cand s-au asociat doar firme cu probleme de calitate, si vanzari in descrestere de la un an la altul. Lancia, Chrysler, Alfa Romeo, DS, Maserati, etc n-au stralucit la vanzari de ani de zile.
    In general, cand se produce o fuziune sau preluare de firme, cel putin una din ele trebuie sa fie beton la finante, vanzari si pozitionare pe piata. In cazul Stellantis, din pacate nici una din ele n-a stralucit la vreun capitol.
    Zilele lui Tavares sunt numarate oricum, de ceva vreme.
    7 0
  • Pe termen scurt a funcționat, profitul Stelantis a crescut mult in 2022 și 2023, pe baza reducerilor de costuri și a umflarii de prețuri mult peste inflație, fanii Jeep de exemplu spun c-a crescut cu 50% prețul în 5 ani, de pe vremea FCA, dar acum se termină petrecerea, Tavares este terminat cu conturile doldora.

    Într-adevăr Stelantis a insemnat strângerea celor mai multe mărci cu probleme sub același acoperiș, era nevoie de o strategie impecabila, susținută, dar nu imposibilă.
    7 1
  • Pai cum vor cele doua sa se salveze daca lanseaza modele electrice?
    Nu doar stellantis o duce rau, daca ne uitam la germani, le plange de mila Stellantis.
    Toti au fost pe smenuri, profituri mari in scurt, acum sa si-o mai ia si in freza, ca prea s-au intins si s-au tot acaparat unii pe altii.
    VAG are nu stiu cate marci in portofoliu. Mai usurel cu atata cumparat baieti. Mai taiati din ele.
    3 7
  • Din fericire vrei sa spui!
    0 0
  • Trilulilu
    @Syl Oare denumirea contează sau aspectul mașinilor? La un moment dat Cupra era doar o divizie de performanță/Running al Seat, nimic mai mult. Schimbă designul tuturor mașinilor Seat într-unul mai sportiv, și o să-și revină!
    0 0
  • Johnny
    Cred ca e o prostie maxima sa tii in viata peste 12- 14 marci cand multe dintre ele sunt inrudite. Daca in trecut s- au separat, de ce nu le integreaza inapoi tocmai cu scopul de reducere a numarului? De ce tii RAM separat de Dodge xand poti avea o marca mai strong cu o gama mai serioasa? De ce tii DS separat cand ai atatea alte marci asa zis premium? Poate odata a avut sens dar nu acum. De ce tii Abarth separat de Fiat cand niciodata nu au avut modele bazate pe vre'o alta marca? De ce nu e Abart o varianta de performanta a Fiat, care sa' i creasca prestigiul? Strategie de mkt varza....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru