Stellantis face un pas major către electrificarea mărcilor sale odată cu lansarea noii platforme STLA Medium. Noua platformă, care a fost anunțată pentru prima dată în 2021, este prima din cele 4 platforme noi, dedicate mașinilor electrice. Astfel, platforma STLA Medium este destinată modelelor din segmentele C și D, cu o lungime a caroseriei cuprinsă între 4300 și 4900 de milimetri și cu o lungime a ampatamentului cuprinsă între 2700 și 2900 de milimetri.
Noua platformă va fi folosită și la SUV-urile încadrate în aceste segmente și va permite o gardă la sol înaltă de până la 220 de milimetri. Toate modelele care vor fi bazate pe noua arhitectură vor fi oferite cu tracțiune pe puntea față sau tracțiune integrală. Platforma va putea integra motoare electrice cu puteri cuprinse între 218 cai putere și 387 de cai putere.
Evident, fiind o platformă destinată mașinilor electrice, trebuie menționat și faptul că STLA Medium beneficiază de o arhitectură de 400 de volți și că va putea integra acumulatori cu o capacitate maximă de 98 de kWh. De altfel, grupul multinațional precizează că vor exista două tipuri de acumulatori pentru această platformă: Standard, pentru o autonomie de maxim 500 de kilometri și Performance, cu 700 de kilometri autonomie.
Cu privire la timpii de încărcare, Stellantis spune că este nevoie de 27 de minute pentru o încărcare rapidă de la 20% la 80%, mulțumită unei viteze de încărcare de 2.4 kWh per minut. De asemenea, cu noua platformă, viitoarele modele electrice vor avea un consum de 14 kWh la fiecare 100 de kilometri.
Stellantis mai adaugă faptul că acumulatorii vor fi proiectați într-o configurație specială care să ofere cât mai mult spațiu la interior și care să permită o manevrabilitate mai bună datorită unui centru de greutate scăzut.
La final, grupul multinațional mai precizează că vor putea fi construite până la 2 milioane de mașini pe an bazate pe această platformă. Mai mult, noua arhitectură va beneficia și de îmbunătățiri pentru a integra platformele STLA Brain, STLA SmartCockpit și STLA AutoDrive, alături de posibilitatea de a integra și baterii de tipul solid-state.
via Stellantis
Noile platforme vor rezolva asta.
Nu se atinsese idealul electric? Eu așa înțelesesem.
Nu se anunță proiectul conceptului din 2030, este platforma pentru 2024, cine cumpără modelele elecrtrice actuale este bou cu spume!!!
Atât doar că în România nu ai infrastructură de încărcare, dovadă că tu, la bloc, ai doar trotinete cu autonomie mică.
E ușor să faci propoziții despre aer curat când îți bate vântul în cap și prin buzunare