Fiat-Chrysler și PSA sunt cu încă un pas mai aproape de încheierea formalităților privind fuziunea. Acționarii ambelor entități au fost convocați pentru a-și exprima votul în favoarea tranzacției, iar rezultatul este unul concludent.
Fuziunea dintre FCA și PSA a fost aprobată de acționari cu 99% dintre voturi “pentru”, iar conducerile celor două companii estimează că noul grup Stellantis va deveni o realitate în data de 16 ianuarie 2021.
Stellantis ar urma să fie al patrulea constructor auto din lume, după Toyota, grupul Volkswagen și alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.
Via FCA, PSA
Nu stiu daca sa ma bucur sau nu tinand cont de lipsa investitiilor promovata de FCA sau copy-paste- ul promovat de PSA.
Oare rezista atatea marci intr- o firma? Cat de eficienta poate fi promovarea atator brabduri?
Jeep si cu Dodge RAM au vanzari bune, Chrysler este varza, Alfa si Maserati se duc in jos la vanzari de cativa ani, PSA vrea sa se intoarca in SUA, DS nu merge, Fiat doar in Europa mai misca ceva, Lancia este moarta de multa vreme, Opel deocamdata este bine, concluzia este ca vor avea foarte mult de treaba, iar contextul actual este dificil.
Orcum, sunt curios sa vad care va fi tendinta caci sunt un conglomerat de stiluri si solutii. Greu de anticipat.
Fiat merge bine doar in America latina, in Europa e varza.
Iubesc Alfa in mod deosebit dar imi place si Maserati, Fiat sau chiar Dodge si Citroen. Nu vad rostul DS cu Alfa in portofoliu. Le- ar trebuii o marca premium buna, nu 10 subfinantate.
Partea mai putin placuta se va vedea in timp, pentru ca vor fi nevoiti sa ajusteze mult la platforme si modele si automat vor fi trase pe linie moarta multe modele si chiar marci, mai ales din grupul FCA, care oricum este deja un amalgam de modele.
Lancia dispare, Fiat ramane cu gama 500, ca oricum cu altceva nu au cu ce, Alfa Romeo cine stie cum va rezista si cu ce modele (noroc momentan ca vand cat de cat bine la americani), Maserati e deja o umbra ce abia mai bantuie, Jeep si Dodge + RAM sunt branduri americane de traditie, oricat de bune sau proaste sunt, cumparatori vor avea, cel putin in SUA, Chrysler e cam varza de ani buni, si astia cine stie cat o mai duc si sub ce forma.
PSA stim ce modele au si ce marketing promoveaza. Sunt piete unde modelele lor prind si vand foarte bine, sunt piete unde sunt ca si inexistenti.
Nu e sigur ca se pune problema din.perspectiva vechilor firme care o compun.pe cea noua dar sunt ambitii printre actionari si membrii din board, deci unele marci sunt mai promovate decat altele. Peugeot de ex, acea ambitia sa fie marca leader, prezenta pe toate pietele, lucru care va continua. Iar presedintele firmei e nepotul fondatorului fiat...
Eu le doresc succes, ar fi pacat sa se piarda atatea nume
Cum crezi ca poate functiona ca un grup unitar, cand au marci atat de diferite in ograda ? Trebuie o separare, pe divizii, nu poate fi acelasi management in cazul Fiat si Maserati de exemplu.
Pana acum pareau a avea conducere ferma, unitara dar in Fiat actiynile si strategia a lasat mult de dorit. Dupa preluarea Chrisler au incercat doar sa scoats profit si sa imparta dividende in detrimentul investitiilor. Asa decizie te baga in faliment.
Acum conteaza ce fac pe partea de electrice, vechile platforme dunt doar de scos bani, nu merita dezvoltate, insa trebuiau.multiplicate modelele....criza grava la Fiat.
Chrisler are 2 modele, Lancia 1, AR 2 modele si o sportiva pe duca, etc
La organizare pe divizii cred ca solutia optima este pe modelul VAG, marcile cutare de volum, altele premium si de lux, la asta ma refeream. Va fi interesant de urmarit ce va iesi.