Motoarele diesel urmează să dispară din oferta celor de la Stellantis în segmentul vehiculelor comerciale. Grupul multinațional a anunțat că încetează să mai accepte comenzi pentru modele comerciale echipate cu motoare diesel din această toamnă. Astfel, modele precum Peugeot Rifter, Citroen Berlingo și Opel Combo vor fi disponibile doar cu motoare pe benzină sau electrice.
Inclusiv versiunile de transport marfă ar urma să nu mai fie oferite cu motoare diesel, însă o decizie în cazul acestor modele rămâne sub semnul întrebării.
Conform unor informații apărute în presa franceză, Stellantis va înceta să mai livreze vehicule comerciale cu motoare diesel după 1 ianuarie 2025. În prezent, modelele amintite mai sus sunt disponibile cu motorul diesel 1.5 BlueHDI, disponibil în două variante de putere: 100 de cai putere și 130 de cai putere.
via Profit
Un recent articol a scos la iveala ca romanii se pare ca fac cei mai putini km anual iar olandezii cei mai multi.
Ia cauta sa vezi ce masini cumpara olandezii?
Desigur ii ajuta statul cu o taxa numita BPM care te rupe daca chiar insisti sa iei dieseluri si mai e si taxa de drum care depinde de greutatea masinii si de tipul de combustibil. Daca vrei un Diesel, platesti vreo 2000 euro pe an, asa ca ai o gaura de vreo 10000 euro in 5 ani...
Daca stelantis renunta, e de apreciat.
Anul trecut si Volvo a renuntat la dieseluri si anul asta au raportat cresteri la vanzari, deci nu prea sufera.
Se poate si fara putorile diesel.
Prin multe tari se folosesc utilitare full electrice de catre Amazon si altii. Si de mai multi ani, deci e testat si se poate.
Ești prost de bubui.
P. S. Tovarășul Tavares a cam dat cum bățu-n baltă cu investițiile electrice și acum grupul îi dă papucii.
În toată lumea se folosesc utilitare, prostovane. Sau crezi ca în Australia vine poștasul cu autotrenul?
Vită înălțată a fost mă-ta când a uitat diafragma acasă.
In partea evoluata a Europei...
La foreign vine cu DIZAL!
Cat ati zis ca mai are Tavares in fruntea Stelantis? Pana in 2026? Eu zic ca nu prinde Craciunul.
https://www.dpd.co.uk/content/about_dpd/press_centre/dpd-confirms-all-electric-delivery-status-for-10-towns-and-cities-and-announces-plans-for-five-additional-green-towns.jsp
https://www.fleetnews.co.uk/news/van-news/2022/05/04/dpd-expands-ev-fleet-with-1-000-ford-e-transits
https://www.dhlexpress.be/en/planet/100-new-electric-delivery-vans-for-a-green-future/
https://www.postnl.nl/en/corporate-responsibility/sustainable-logistics/sustainable-postnl-news/sustainable-city-logistics/
Toate in Europa! Anglia, Belgia, Olanda, Germania, Franta.
Nu mai fiti Dorei si contra!
Nu mai fiti prosti si evoluati!
Altii testeaza incarcari prin inductie in autostrazi si voi faceti plecaciuni la diesel.
Lumea evolueaza si ar fi bine sa evoluati si voi.
https://www.aboutamazon.eu/news/sustainability/amazon-rolls-out-first-electric-vans-from-rivian-in-europe
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/amazon-says-it-has-10000-rivian-electric-vans-its-delivery-fleet-2023-10-18/
Zeci de mii de utilitate electrice merg pe strazi deja!!!
Nu sunt experimente sunt deja masini la treaba.
Trezirea!!!!!!
Ai auzit de camioane electrice? Alea de la Volvo, Renault, Mercedes, Tesla. Exista sa stii..nu toti merg pe diesel, se testeaza alternative. Si vapoare electrice exista. Cauta si te vei lumina. Coboara din copac si vei vedea si alea electrice.
Badged 110, its 109bhp output doesn’t sound much to write home about, but it propels the Berlingo along in a refined manner, with an adequate 11.5sec 0-62mph time."
Dizelarii ignoranți le știu pe toate, ca niște oameni mari.
Pentru utilitare e necesar diesel, pentru ca afacerea sa fie rentabilă.
Pentru o utilitară care se învârte doar pentru livrări în oraș, adică pe distante scurte, se pretează electric.
Dar pentru exterior clar diesel.
Peugeot are printre cele mai curate diesel din industria auto, ar fi o mare greșeală renunțarea la acest motor.
Istorie auto : primele prototipuri electrice au apărut cu câțiva ani înaintea celor cu ardere internă, adică înainte de 1900, iar primele electrice de serie ( serie redusa), înainte de primul automobil produs în serie mare pe banda de producție, anume Ford model T, acum rămâne întrebarea conspirativa " Cine a ucis automobilul electric " ?
Mai rămân autobuzele astea super zgomotoase și împuțite sa dispară!
A, ne dă și lecții de istorie. Păcat că nu știe și istoria bateriilor, sau poate nu îl duce căpșorul să facă legătura.
la noi masina diesel,oricare ar fi ea, e mulsa de sofer periodic . cum sa-i dai electrica? ii iei tot sporul.
Gigele, la utilitare consumul si fiabilitatea sunt esentiale. Deci cum stam la capitolele astea? Intrebari concrete nu bazaconii de jurnalism auto care da o tura sponsorizata prin Spania intr-un best case scenario.
Alunecând pe-o rază,
Pătrunde-n casă și în gând
Jurnaliștii auto luminează!
Boală curată e cum dă Edică alias Matei - Mihai - Vali (șamd) un copy-paste, și bagă anonime printre pseudonime, erijându-se în Mafalda Electrocutaților în timp ce-i critică arogant pe cei ce nu-i înghit inepțiile.
PS: argumentul find "știu io că jurnalistu' englezit a testat duba goală că e proști, nu ca mine care e deștept, îngî-îngî".
Auzi, dar unul care trollează sub mai multe pseudonime dar se dă de gol prin exprimări agramate și obsesii patologice, e mai prost, sau doar bolnav?