Stellantis începe să elimine motoarele diesel pentru vehiculele comerciale

de Tiberiu Safta
Vineri, 27.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a anunțat oficial că nu va mai prelua comenzi pentru vehicule comerciale cu motoare diesel. Ultimele exemplare ale acestor modele alimentate cu motorină vor fi livrate la începutul anului viitor.

Motoarele diesel urmează să dispară din oferta celor de la Stellantis în segmentul vehiculelor comerciale. Grupul multinațional a anunțat că încetează să mai accepte comenzi pentru modele comerciale echipate cu motoare diesel din această toamnă. Astfel, modele precum Peugeot Rifter, Citroen Berlingo și Opel Combo vor fi disponibile doar cu motoare pe benzină sau electrice.

Inclusiv versiunile de transport marfă ar urma să nu mai fie oferite cu motoare diesel, însă o decizie în cazul acestor modele rămâne sub semnul întrebării.

Conform unor informații apărute în presa franceză, Stellantis va înceta să mai livreze vehicule comerciale cu motoare diesel după 1 ianuarie 2025. În prezent, modelele amintite mai sus sunt disponibile cu motorul diesel 1.5 BlueHDI, disponibil în două variante de putere: 100 de cai putere și 130 de cai putere.

via Profit

Comentarii (28)

  • un cetatean
    Cine intreg la minte, cu o mica afacere, sau o firma mare cu flota de sute de masini, ar lua utilitare pe benzina, sau electric ? Doar pe livrari scurte pe oras, dar asta reprezinta o mica parte din nevoia de transport, daca va ramane asa, cu atat mai bine pt concurenta, care din ianuarie 2025 va vinde bine merci utilitare mici diesel, adica Renault si VW in principal, cel mai mare pierzator va fi Fiat care vinde foarte bine utilitare in Europa, daca nu ma insel sunt pe primul loc .
    18 7
  • @un cetatean
    Si totusi sunt destui care nu sunt intregi la minte.
    Un recent articol a scos la iveala ca romanii se pare ca fac cei mai putini km anual iar olandezii cei mai multi.
    Ia cauta sa vezi ce masini cumpara olandezii?
    Desigur ii ajuta statul cu o taxa numita BPM care te rupe daca chiar insisti sa iei dieseluri si mai e si taxa de drum care depinde de greutatea masinii si de tipul de combustibil. Daca vrei un Diesel, platesti vreo 2000 euro pe an, asa ca ai o gaura de vreo 10000 euro in 5 ani...
    Daca stelantis renunta, e de apreciat.
    Anul trecut si Volvo a renuntat la dieseluri si anul asta au raportat cresteri la vanzari, deci nu prea sufera.
    Se poate si fara putorile diesel.
    Prin multe tari se folosesc utilitare full electrice de catre Amazon si altii. Si de mai multi ani, deci e testat si se poate.
    8 22
  • @cetateanul turmentat
    Americanii nu sunt întregi la minte, după mintea cetățeanului turmentat. Sau australienii... Țărișoare mititele unde transportatorii se învârt doar prin orașe. Care și alea sunt mititele cât Slobozia.

    Ești prost de bubui.
    6 12
  • @maimutoi electric
    Cand compari Volvo, care mai avea doar un motor diesel, cu utilitarele ce sunt 99% diesel, atunci inseamna ca ori consideri volvo o marca utilitara, ori esti pe halucinogene
    17 7
  • @hater
    Aici era vorba de Europa, ce treaba are America si Australia ? Si australienii transporta prin imensitatea lor de teritoriu, cu acele autotrenuri cu multe remorci, pe benzina si electric ? Vita incaltata
    14 9
  • Trilulilu
    Bre nea cetățean, matale ai văzut vreodată o hartă a Olandei? Ai comparat-o cu cea a României? Când ai s-o faci, poate ai să înțelegi de unde diferențele chiar față de Germania, Italia, Franța, Spania. Veniți toți amețiții și vorbiți aiurea, habar n-aveți pe ce planetă sunteți. China, cu zeci de centrale nucleare, cu infrastructură gândită special pentru așa ceva și tot s chinuie să dea subvenții mașinilor electrice, mai mai or lua chinezii mai multe în dauna celor cu/și cu combustibil clasic.
    P. S. Tovarășul Tavares a cam dat cum bățu-n baltă cu investițiile electrice și acum grupul îi dă papucii.
    4 2
  • @cetateanul turmentat
    A, doar în Europa de aplică logica ta?
    În toată lumea se folosesc utilitare, prostovane. Sau crezi ca în Australia vine poștasul cu autotrenul?

    Vită înălțată a fost mă-ta când a uitat diafragma acasă.
    6 12
  • Mircea
    Amazon, DHL, PostNL, DPD folosesc utilitare electrice de vreo 5 ani in Europa.
    In partea evoluata a Europei...
    La foreign vine cu DIZAL!
    5 12
  • @Mircea
    Au si la noi, stai linistit. Nu prea le folosesc pt ca soferii pleaca cu ele acasa, le parcheaza pe trotuar si nu au unde sa le incarce... Bine macar ca au scris pe ele ca nu au marfa pe timpul noptii, sa nu le fure cineva bateriile...
    5 1
  • Zuccesuri. Sa misti 2 tone (1.5 masina si 500kg incarcatura) cu un motoras de 1.2 turbo e tot ce-si poate dori o firma. Nu mai zic de soferi care le conduc in majoritate ca si cum le-ar fi furat si-or sa se intoarca la baza cu 15-16% consum de benzina. Or sa fie multi patroni fericiti sa le abandoneze in parcarea dealerului cu tot cu acte, chei si hartiile de la leasing.

    Cat ati zis ca mai are Tavares in fruntea Stelantis? Pana in 2026? Eu zic ca nu prinde Craciunul.
    16 7
  • Exista tari unde circula de peste 5 ani utilitare full electrice. Nu renunta la ele, ci mai iau si altii.
    https://www.dpd.co.uk/content/about_dpd/press_centre/dpd-confirms-all-electric-delivery-status-for-10-towns-and-cities-and-announces-plans-for-five-additional-green-towns.jsp
    https://www.fleetnews.co.uk/news/van-news/2022/05/04/dpd-expands-ev-fleet-with-1-000-ford-e-transits
    https://www.dhlexpress.be/en/planet/100-new-electric-delivery-vans-for-a-green-future/
    https://www.postnl.nl/en/corporate-responsibility/sustainable-logistics/sustainable-postnl-news/sustainable-city-logistics/
    Toate in Europa! Anglia, Belgia, Olanda, Germania, Franta.
    Nu mai fiti Dorei si contra!
    Nu mai fiti prosti si evoluati!
    Altii testeaza incarcari prin inductie in autostrazi si voi faceti plecaciuni la diesel.
    Lumea evolueaza si ar fi bine sa evoluati si voi.
    https://www.aboutamazon.eu/news/sustainability/amazon-rolls-out-first-electric-vans-from-rivian-in-europe
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/amazon-says-it-has-10000-rivian-electric-vans-its-delivery-fleet-2023-10-18/
    Zeci de mii de utilitate electrice merg pe strazi deja!!!
    Nu sunt experimente sunt deja masini la treaba.
    Trezirea!!!!!!
    4 16
  • @@maimutoi
    Volvo nu face doar masini electrice, mai nou face si Camioane electrice. Deci nu utilitare ca nu e domeniul lor.
    Ai auzit de camioane electrice? Alea de la Volvo, Renault, Mercedes, Tesla. Exista sa stii..nu toti merg pe diesel, se testeaza alternative. Si vapoare electrice exista. Cauta si te vei lumina. Coboara din copac si vei vedea si alea electrice.
    5 14
  • @alex cu creier mic
    "If you fancy your Berlingo in petrol form, there's good news because its three-cylinder 1.2-litre Puretech engine is impressive. It's smooth even when pulling below 2000rpm in higher gears and surprisingly strong in the 3000-4000rpm range, although outright performance is nothing special and there’s little point in revving the meaty little turbo engine beyond 5500rpm.
    Badged 110, its 109bhp output doesn’t sound much to write home about, but it propels the Berlingo along in a refined manner, with an adequate 11.5sec 0-62mph time."

    Dizelarii ignoranți le știu pe toate, ca niște oameni mari.
    7 10
  • Al Bundy
    Trebuie sa reamintesc faptul că economia mondială a fost construită pe baza motorului diesel iar acum unii îl aruncă la gunoi.
    Pentru utilitare e necesar diesel, pentru ca afacerea sa fie rentabilă.
    Pentru o utilitară care se învârte doar pentru livrări în oraș, adică pe distante scurte, se pretează electric.
    Dar pentru exterior clar diesel.
    Peugeot are printre cele mai curate diesel din industria auto, ar fi o mare greșeală renunțarea la acest motor.
    3 0
  • O decizie care va duce la înlocuirea lui Carlos Tavares mai devreme decât se prognozase.
    1 1
  • @17:20
    Daca citezi pe vreun jurnalist care a scris in engleza, dupa ce a testat o duba goala, nu una plina de marfa, nu inseamna ca ai dreptate
    6 4
  • Viitorul este aici, avem camioane electrice, utilaje electrice, vapoare electrice, cine s-ar fi gândit ca există așa ceva în lume, noroc de cineva care nu are electrica, dar care ne deschide mintea .

    Istorie auto : primele prototipuri electrice au apărut cu câțiva ani înaintea celor cu ardere internă, adică înainte de 1900, iar primele electrice de serie ( serie redusa), înainte de primul automobil produs în serie mare pe banda de producție, anume Ford model T, acum rămâne întrebarea conspirativa " Cine a ucis automobilul electric " ?
    11 5
  • George Simion
    Un 1.5 dizăl poate fi bătut de orice benzinar turbo la orice.
    Mai rămân autobuzele astea super zgomotoase și împuțite sa dispară!
    1 1
  • Na, că e ironic Dănuț. Cred că e și o poantă pe acolo, pe undeva.
    A, ne dă și lecții de istorie. Păcat că nu știe și istoria bateriilor, sau poate nu îl duce căpșorul să facă legătura.
    6 12
  • @alex cu creier mic
    Da, mă, ca jurnaliștii auto care scriu în engleză nu știu că dubele se folosesc la transportul de marfă. Noroc cu tine ca aduci lumină în întunericul lor, luceafărule.
    5 8
  • @hateru
    Cate camioane electrice ai vazut ba, pe strazi si autostrazi ? Vapoare electrice, extraordinar, deci sunt folosite de toti, mai putin de romanii necivilizati, sa va chis in freza de maimutoi lgbtisti, dealde voi au stricat Europa de vest
    10 4
  • he,he, americanii au de mult scaune electrice.
    la noi masina diesel,oricare ar fi ea, e mulsa de sofer periodic . cum sa-i dai electrica? ii iei tot sporul.
    2 5
  • @17:20
    Gigele, la utilitare consumul si fiabilitatea sunt esentiale. Deci cum stam la capitolele astea? Intrebari concrete nu bazaconii de jurnalism auto care da o tura sponsorizata prin Spania intr-un best case scenario.
    5 4
  • @alex cu creier mic
    Cobori în jos, luceafăr blând,
    Alunecând pe-o rază,
    Pătrunde-n casă și în gând
    Jurnaliștii auto luminează!
    6 4
  • Boala secolului XXI: Gigel cu a mic de pe internet le știe el pe toate mai bine decât specialiștii. Cu cât e mai ignorant cu atât e mai arogant. Dunning-Kruger acut.
    4 6
  • Păi trollul după ce-și ia șah mat pe argumente își leapădă imprecațiile asupra persoanei.
    Boală curată e cum dă Edică alias Matei - Mihai - Vali (șamd) un copy-paste, și bagă anonime printre pseudonime, erijându-se în Mafalda Electrocutaților în timp ce-i critică arogant pe cei ce nu-i înghit inepțiile.
    5 3
  • E drept ca și paranoia clonelor e in prag de pandemie. Cu cât e mai prost cu atât vede mai multi proști clonați în jur.

    PS: argumentul find "știu io că jurnalistu' englezit a testat duba goală că e proști, nu ca mine care e deștept, îngî-îngî".
    4 6
  • Termenii din enunțul ”la utilitare consumul si fiabilitatea sunt esentiale” par de neînțeles unui postac pentru mașinuțe cu baterii.
    Auzi, dar unul care trollează sub mai multe pseudonime dar se dă de gol prin exprimări agramate și obsesii patologice, e mai prost, sau doar bolnav?
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru