Stellantis a înțeles importanța producătorilor de automobile din China, tocmai de aceea a cumpărat, anul trecut, 21% din marca asiatică pentru o sumă de 1.5 miliarde de euro.
Acum, Stellantis aduce Leapmotor în Europa. Până în 2028, portofoliul va include 6 modele cu zero emisii și prețuri accesibile. Primele două dintre ele au fost deja anunțate.
Este vorba despre T03, o electrică de oraș cu 101 CP și 265 kilometri autonomie, și despre C10, un SUV cu zero emisii, 231 CP și 420 kilometri autonomie. Potrivit zvonurilor, T03 ar urma să fie produs în Polonia, dar C10 va fi importat din China.
Primele modele Leapmotor vor fi lansate pe piețele din România, Franța, Italia, Germania, Olanda, Spania, Portugalia și Grecia, începând cu luna septembrie a acestui an.
În al patrulea trimestru din 2024 urmează și alte piețe, inclusiv Orientul Mijlociu, Africa, India, Asia Pacific și America de Sud.
via Carscoops
De fapt, de aia multi au inceput din 2024 sa se fereasca de electrice.
Au vazut ca se comercializeaza cu preturi incorecte, de tip teapa, si politicienii isi baga degetele in fund la producatorii auto si apoi in gura si sug frumusel spagile electorale, in loc sa isi faca treaba si sa pedepseasca actiunile anti piata libera, de tip monopolist si de dictare a preturilor.
Nu exista concurenta, ci manipulare a preturilor in sus, tot mai sus, cat mai sus, desi acum trebuie sa vedem peugeot e208 nissan leaf si VW id3 cu preturi (fara "beneficii" de la guverne) mult sub 30.000 euro.
Ciudat e ca in loc sa urmeze trendul corect al regulilor de piata, de scadere, totul se scumpeste la ei...si uite asa vedem de fapt cine genreaza inflatia. Petrolistii si producatorii auto, caci fara combustibil/energie si vehicule nu ai nimic altceva. Daca astia majoreaza preturile fara rost, totul se scumpeste.
Câți din cei care plâng acum de prețurile mașinilor au aplaudat hotărârile de introducere obligatorie pe toate vehiculele din UE de sisteme avansate de frânare de urgenţă; sisteme de urgenţă de păstrare a benzii de circulaţie; zone extinse de protecţie a capului în cazul unui impact, care pot atenua leziunile provocate de coliziuni cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii şi bicicliştii. Plus alte sisteme care de care mai complex, cu utilitate de multe ori îndoielnică sau cel mult restrânsă.