Începând de anul viitor, toți producătorii care vând mașini în Uniunea Europeană vor trebui să respecte o nouă țintă de emisii de dioxid de carbon. Această limită va scădea de la o medie de 115 g/km până la 94 g/km, lucru care reprezintă o scădere de 18%. Mai mulți producători au avertizat că aceste noi ținte de emisii ar putea duce la amenzi foarte costisitoare, de rândul miliardelor de euro, sau chiar la micșorarea drastică a producției de automobile.
Stellantis este unul dintre puținii producători care susțin noile reglementări de anul viitor cu privire la reducerea emisiilor. Acum, grupul multinațional anunță că este dispus să sacrifice din producția sa pentru a respecta noile ținte impuse.
Într-un interviu acordat publicației Automotive News Europe, Jean-Philippe Imparato, noul director operațional Stellantis Europa, a declarat că Stellantis ar urma să producă mai puține mașini cu motoare pe benzină și diesel. Reducerea producției acestor mașini ar putea începe chiar din noiembrie. În același timp, Stellantis se va concentra mai mult asupra producției de mașini electrice.
Noile ținte de emisii CO2 vor intra în vigoare din 1 ianuarie 2025 în Uniunea Europeană. Producătorii care nu vor reuși să respecte noile ținte vor trebui să plătească 95 de euro pentru fiecare gram peste limită și pentru fiecare mașină.
via Automotive News Europe (înreg.)
Daca piata vrea sa mearga cu masina fara limita de viteza, dar pe drumuri este limita de viteza de 100 km/h de exemplu, atunci nu lasam piata sa hotarasca sa ne omoare, ci dam amenzi celor ce nu respecta regulile.
Este un principiu cat se poate de simplu.
Piata nu decide, piata se supune!
Daca vrei sa iei dezicie, poti sa stai cu motorul pornit in garaj si ne povestesti dupa cum e treaba.