Stellantis ar putea reduce producția mașinilor cu motoare termice ca să evite amenzile pentru nerespectarea emisiilor CO2

de Tiberiu Safta
Marti, 22.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Stellantis ar urma să înceapă să reducă nivelul producției de mașini cu motoare termice în Europa începând din noiembrie. Producătorul vrea să evite amenzile pentru nerespectarea viitoarelor ținte de emisii de CO2, care vor intra în vigoare de anul viitor.

Începând de anul viitor, toți producătorii care vând mașini în Uniunea Europeană vor trebui să respecte o nouă țintă de emisii de dioxid de carbon. Această limită va scădea de la o medie de 115 g/km până la 94 g/km, lucru care reprezintă o scădere de 18%. Mai mulți producători au avertizat că aceste noi ținte de emisii ar putea duce la amenzi foarte costisitoare, de rândul miliardelor de euro, sau chiar la micșorarea drastică a producției de automobile.

Stellantis este unul dintre puținii producători care susțin noile reglementări de anul viitor cu privire la reducerea emisiilor. Acum, grupul multinațional anunță că este dispus să sacrifice din producția sa pentru a respecta noile ținte impuse.

Într-un interviu acordat publicației Automotive News Europe, Jean-Philippe Imparato, noul director operațional Stellantis Europa, a declarat că Stellantis ar urma să producă mai puține mașini cu motoare pe benzină și diesel. Reducerea producției acestor mașini ar putea începe chiar din noiembrie.

În același timp, Stellantis se va concentra mai mult asupra producției de mașini electrice.

Noile ținte de emisii CO2 vor intra în vigoare din 1 ianuarie 2025 în Uniunea Europeană. Producătorii care nu vor reuși să respecte noile ținte vor trebui să plătească 95 de euro pentru fiecare gram peste limită și pentru fiecare mașină.

via Automotive News Europe (înreg.)

Comentarii (7)

  • Lucru care va duce la cresterea preturilor...
    4 2
  • Nu era Carlitos ca un curcan îngâmfat că Stellantis este pregătit pentru noile obiective de emisii? O altă bălărie din parte COO de această dată, ne vom concentra pe electrice, poi contează pe ce vreau ei să se concentreze sau ce vrea piața? Este ședința de yoga? Ne concentrăm și țac-pac. Mi se pare o strategie clară, argumentată, care cu siguranță va fi un succes… ferească..!!!
    7 2
  • Pai mie mi se pare ca ne concentram pe respectat legile, nu ce vrea piata.
    Daca piata vrea sa mearga cu masina fara limita de viteza, dar pe drumuri este limita de viteza de 100 km/h de exemplu, atunci nu lasam piata sa hotarasca sa ne omoare, ci dam amenzi celor ce nu respecta regulile.
    Este un principiu cat se poate de simplu.
    Piata nu decide, piata se supune!
    Daca vrei sa iei dezicie, poti sa stai cu motorul pornit in garaj si ne povestesti dupa cum e treaba.
    1 10
  • @hateru
    Piata se supune la ce doresc clientii, lache, nu la ce vor unii si altii, Stelantis sa nu mai produca termice deloc, este treaba lor, dar nu asa vor convinge clientii sa treaca pe electrice, care acest grup ce electrice are ? Piata se supune, auzi, iar tu te supui prostiei
    6 2
  • Nu ca se supune prostiei,sa nascut in prostie.
    2 0
  • Ești ființa umană sau un roboțel programat?
    Te supui cui? Dau unii (da știu aleși democratic niște legi) și gata sunt adevărul suprem și ne supunem ca așa spui tu. Nu are nici i treaba exemplele penibile pe care tu le dai cu subiectul și cu ce eu am afirmat. Cei care dau legi au nevoie de bani care vin din activități economice. Dacă tu pui frâna acelor activități economice și oamenii o duc mai greu o să vină unii gen Simion care o să câștige alegeri și apoi să vezi distracție. Sa vrei să faci ceva bine (să presupunem ca electricele aduc ceva bine) nu este suficient. Implementarea este mult mai importantă decât intenția și ce se vrea. Nu știi sau nu ai infrastructura necesară… ghinion, chiar poți produce dezastre. Asta se întâmplă acuma, falimente, concedieri, creșteri de prețuri, oameni care au cheltuit sume imense pe electrice și care în 2 ani au pierdut peste 50% din valoare. Încă nu vedem adevăratele efecte negative sau ne prefacem ca nu exista… Una din companiile cu care colaborez tocmai au anunțat concedierea a 20% din personalul indirect și este clar ca vine ca urmare a investițiilor în proiecte BEV, proiecte care vând sub 50% din ceea ce au estimat, iar în unele cazuri s-au oprit complet. Eu vorbesc din ce văd și știu direct. Abia a început distracția, să vezi ce “foc de artificii” urmează. Anul trecut “prevesteam” situație și mi s-a spus ca exagerez, dramatizez etc.
    Nici nu mai pot să sper ca greșesc, deja se întâmplă…. :(
    0 1
  • Ce ai vere cu Simion? E cel mai patriot român! Make Dacia Great again!
    Nu te bat delfinii că tot umbli cu afumătorile deși ai bani de electrice?!
    Sau deja ți-au făcut-o și te răzbuni afumandu-i?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru