Stellantis anunță o nouă strategie în lupta cu producătorii chinezi: va lansa 7 modele accesibile

de Tiberiu Safta
Joi, 19.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a anunțat o nouă strategie în lupta cu producătorii chinezi. Grupul multinațional va lansa nu mai puțin de 7 modele noi, care vor fi accesibile și care vor fi bazate pe o platformă nouă.

Grupul Stellantis se pregătește să lanseze o nouă gamă de modele accesibile, care vor fi atât convenționale cât și electrice. Mai exact, concernul multinațional va lansa, în acest deceniu, nu mai puțin de 7 modele noi bazate pe o platformă nouă, diferită față de cele STLA.

Noua platformă se numește Smart Car și va fi concepută special pentru a putea integra motoare cu ardere internă și motoare electrice. Arhitectura nu este nouă în totalitate, deoarece aceasta este derivată din platforma CMP, dezvoltată de fostul grup PSA. Potrivit lui Renaud Tourte, omul din spatele dezvoltării noii arhitecturi, Stellantis lucrează deja la 7 modele accesibile noi bazate pe această platformă.

În urmă cu două zile am făcut cunoștință cu noul Citroen e-C3, care urmează să primească o variantă nouă, mai mare, potrivit spuselor lui Tourte. De asemenea, el a mai menționat faptul că alte două mărci din cadrul grupului vor lansa modele accesibile noi. Este posibil ca viitorul Fiat Panda, model care va fi lansat în 2024, să fie bazat pe noua platformă Smart Car.

via Automotive News Europe

Comentarii (7)

  • Stellantis trebuie să recunoască faptul că fără chinezi Citroën nu mai exista.
    6 7
  • Banditos
    adica...
    2 3
  • Nu exista concurenta chinezeasca. Orice petarda care pleaca din China cu 12-14k ajunge in EU cu 22-23k (a se vedea Spring).
    Daca se pastreaza detaliile si pretul pentru noul e-C3, nu are concurent. Cu greu ceva similar din China se apropie la mai putin de 5k euro de el.
    e-C3 e de departe lansarea anului daca nu cumva lansarea inceputului de deceniu.
    14 0
  • Am vazut prezentare pe iutub. E extrem de mica mizeria. Practic la interior nu pare cu mult mai mare decat Spring. E mai spalatzica, dar e cam acelasi aluat. Jalnica masina...
    2 6
  • Johnny
    PMC inteleg ca e o subcompacta dintre cele mai maricele, deci asta presupune o diferenta substantiala fata de spring care e mini....
    Faptul ca- i uratica nu o va impiedica sa se vanda bine. Veti vedea reduceri de pret la spring cand ajunge C3 la vanzare. Nu are sens sa iei o chinezarie mica si low cost cand ai ceva superior, macar ca si marime...
    3 1
  • Flavius
    @alex_cu_a_mic Te itrbai in comentariul de la articolul precedent "cum de-au scos pretul ast" cand C4 are o baterie doar putin mai mare dar e binisor mai scumpa. Cred ca o parte din raspuns sta in tipul bateriei-C4 are Li-ion , C3 are LFP. Astea tip litiu-fier -fosfat sunt mai grele dar mai durabile si mai ieftine decat Li-ion
    0 0
  • Flavius
    @alex_cu_a_mic Mai mult- Bateriile LFP de pe C3 sunt racite cu aer , Bateriile Li-ion de pe C4 au racire-incalzire cu lichid. Alti bani , alta calitate
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru