Stellantis a înghețat producția lui Jeep Compass la fabrica sa din Canada

de Silvian Irimia
Vineri, 21.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a oprit producția lui Jeep Compass la fabrica Brampton Assembly din Canada. În timp ce Compass va fi lansat în Europa, lansarea în America de Nord ar putea fi amânată.

Stellantis a oprit în mod surprinzător activitățile la fabrica Brampton Assembly din Canada. Uzina urma să devină centrul de producție pentru noua generație Jeep Compass, însă lansarea modelului în America de Nord ar putea fi amânată, pe măsură ce Stellantis își reexaminează strategia.

Planurile pentru noul Compass erau deja în desfășurare. Acest crossover compact este conceput să fie construit pe platforma STLA Medium. Astfel, Compass poate fi oferit și cu motoare cu ardere internă și cu motoare electrice.

Producția era programată inițial să înceapă pe 20 ianuarie, dar a fost amânată până în luna mai a anului trecut. Producția completă era planificată pentru februarie 2026. Totuși, toate activitățile de la fabrica din Brampton au fost puse pe pauză.

Stellantis ar putea reevalua dacă va lansa o versiune complet electrică a noului Jeep Compass în America de Nord. Decizia privind noul model ar putea fi luată în luna martie, iar lansarea Compass ar putea fi întârziată cu 8 până la 12 luni.

Crucial, oprirea de la Brampton nu va afecta planul Stellantis de a începe producția noului Compass la fabrica sa din Italia.

Unifor, sindicatul care reprezintă lucrătorii de la Brampton, și-a exprimat îngrijorarea față de această pauză temporară la uzină. Noul Jeep Compass va debuta în Europa, producția începând în Melfi (Italia) în acest an.

via Automotive News Europe

Comentarii (5)

  • Nu știu cât este de surprinzător, având în vedere ce face acum administrația Trump, împinge Canada către o colaborare economică cu UE, iar ambele posibil pentru o surprinzătoare colaborare cu China, lucru puțin probabil acum o lună, rămâne de văzut dacă va fi MAGA, sau MAHA, Make America Hated Again .
    7 0
  • Puțină confuzie în informații. Producția nu a început, deci nu poate fi oprită. Planul era să se construiască in Brampton (Canada) și pentru asta Stellantis trebuiau să facă investiții masive, având în vedere că este o fabrică veche și cu tehnologie învechită. Planul (anul trecut) era să producă începând din februarie 2026 aproape 1000 de unități/zi, 70% electric și 30% termic fără hibride. Eu l-am spus că-i o idee proastă (probabil unii cred că glumesc) atăt mixul cât și locația, în consecință (spre “surprinderea” mea), reevaluează situația. Momentan sunt în preserie, adică nu produc mașini care vor fi vândute… dar cum menționăm într-un comentariu anterior, așa haos ca la Stellantis mai rar.
    1 0
  • Nu sunt așa de convins ca lucrurile se vor schimba radical. Totuși Trump nu e etern. Unele lucruri vor fi ireversibile, precum capitularea Ucrainei, dar tarife și restricții de pot elimina sub urmărirea administrație.

    Desigur, exista și posibilitatea ca următorul președinte sa fie și mai tembel, acum ca republicanii au găsit formula câștigătoare și au devenit slugile lui Trump.
    2 0
  • @Dutz
    A, pai dacă le-ai spus tu, ar fi trebuit sa te asculte. Ca de ce nu ar asculta de John Doe de pe internet care are impresia ca noaptea nu bate vântul.

    Mai fabulezi mult, importantule?
    1 0
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Și CG s-a întâlnit cu extratereștri la ONU și le-a explicat cum e cu energia pământului-mamă. Nici aia n-au ascultat, niște căpoși ca și Stellantis.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru