Chiar dacă autonomia mașinilor electrice a crescut cu timpul, fenomenul de "range anxiety" încă există. Unii producători fac eforturi pentru a-l diminua, un exemplu fiind grupul Stellantis.
Alături de o serie de parteneri, Stellantis tocmai a inaugurat în Italia, pe autostrada A35 care leagă Milano de Brescia, așa numita "Arena del Futuro". Un circuit de 1.05 kilometri, care imită o porțiune de autostradă capabilă să încarce mașinile electrice în mers.
Circuitul este alimentat cu 1MW de energie și în asfalt au fost încorporate cabluri electrice. Vehiculele de test, un Fiat 500 electric și un autobuz Iveco E-Way au fost echipate cu receptoare speciale care colectează energia electrică și astfel se încarcă prin inducție.
Reprezentanții Stellantis susțin că, până acum, rezultatele sunt încurajatoare.
via Stellantis
Deci soseaua are incorporate cabluri electrice. Presupun ca sunt de cupru ca sa nu transformam soseaua in radiator (hm, avantaj iarna, nu mai trebuie deszapezire). Pai in acest caz costurile vor fi astronomice.
Cred ca pana si MAGLEV este mai ieftin, macar nu cara baterie. Ce-i in capul acestor oameni?
N-ar investi stelantis in fiabilizarea masinilor lor sa-i pici cu ceara, se ocupa in schimb numai de prostii.
cum imi imaginez eu treaba: incarcarea prin inductie in mers sa existe pentru autostrazi, drumuri expres si sosele nationale, unde la viteze mari consumul este inevitabil mare, de asemenea pentru drumurile principale din interiorul localitatilor, iar bateria vehiculelor sa fie mica si usoara si capabila sa acopere scurtele portiuni unde nu ar fi infrastructura de captare (drumuri extraurbane secundare/tertiare si in orase pe strazi secundare, alei, zone rezidentiale cu trafic foarte redus) sau unde exista intreruperi de captare (atunci cand schimbi banda pe autostrada si ramani cateva secunde in afara "semnalului" sau daca exista segmente cu intreruperi temporare in infrastructura datorate lucrarilor de intretinere/reparatii).
banda de captare sa fie ceva gen 50 cm latime pe centrul caii de rulare, cu marcaj, iar soferii sa fie atenti sa stea pe centru pentru a fi permanent in "contact", aici ar ajuta si sistemele de mentinere a benzii sau de incadrare pe centru care ar detecta marcajul si ar tine automat masina pe pozitia favorabila.
masinile ar fi mult mai usoare sau ar permite sarcini utile mai mari, consumurile prin urmare ar fi mai mici sau cel mult egale cu cele din prezent la mase egale.
probabil eficienta incarcarii nu va putea egala vreodata eficienta incarcarii directe prin conexiune fizica, adica prin cablu, dar se compenseaza prin restul avantajelor.
statiile de incarcare publice sau de acasa si incarcatoarele on board ale masinilor pentru alimentare prin cablu nu ar trebui desfiintate, pentru a putea incarca in acele rare situatii exceptionale. dar presiunea asupra statiilor publice, ca numar, grad de ocupare si putere de incarcare ar fi ca si inexistenta, ca de altfel si timpii de asteptare la incarcare si sentimentul de range anxiety la drum lung.
Dar probabil vor scoate un vaccin cu administrare săptămânală care ne va ajuta sa murim ușor și fără dureri… incredibil!!!
Italenii astia poate vor sa vanda tehnologia asta, cred ca sunt constienti cu tontii ca ce s a dezvoltat pana acum in materie de acumulare energie au atins apogeul....
PS: regandeste ideea cu un taxator
si tu acum...nu stiu...eu mai sus am emis doar o ipoteza despre cum mi-as imagina eu sistemul.
uite, contorul ar putea fi si pe masina si sa transmita datele inregistrate prin telemetrie la puncte de colectare a informatiilor aflate la capetele de segmente pe care activeaza diversi furnizori de energie (asa cum se transmit datele pt taxele de drum in diverse alte tari) iar plata sa fie catre furnizorul tau de energie de acasa, care iti va emite factura pentru ce ai consumat. iar furnizorul tau isi deconteaza la randul lui sumele cu ceilalti furnizori de curent de pe fiecare segment de drum pe unde ai calatorit, pe principiul roamingului din telefonie, intern sau international. se poate face.
sau poate fi contor in "cloud-ul" sistemului, te identifici cu nr de inmatriculare si consumul se calculeaza intr-un centru de date gestionat de o autoritate nationala unde sunt inregistrati toti cei care alimenteaza cu curent toate portiunile de drum, pe baza datelor trimise de un transponder din masina care spune sistemului ce energie ai absorbit din retea. cate nu se pot face daca e vointa...
Mai poti dormi noaptea?