Stellantis a reușit să depășească Grupul Volkswagen în 2021 și a devenit, astfel, cel mai mare producător auto din Europa. Anul trecut, compania multinațională a vândut 3.166 milioane de vehicule pe Bătrânul Continent. Prin comparație, Grupul Volkswagen se află la mică distanță, cu 3.161 milioane de mașini înmatriculate, cu 754 de vehicule mai puține decât Stellantis.
Diferența a fost determinată de vânzarea vehiculelor comerciale ușoare. Astfel, Stellantis a vândut 722.702 unități, la mare distanță față de grupul german, care a vândut doar 210.583 de astfel de vehicule. Față de mărcile din cadrul Stellantis, marca Volkswagen este singura din cadrul grupului din Wolfsburg care vinde astfel de vehicule, ceea ce explică diferența mare dintre cele două companii în acest segment.
Chiar și așa, Volkswagen rămâne lider în segmentul autoturismelor vândute anul trecut în Europa, cu 2.95 milioane de mașini vândute. Asta în timp ce Stellantis a vândut 2.43 milioane de autoturisme.
Imediat în urma celor doi se află Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, care a vândut în total 1.78 milioane de vehicule. Dintre acestea, 1.41 au fost autoturisme.În afara primilor trei clasați se află Grupul Hyundai-Kia, cu un milion de mașini vândute. Clasamentul este completat de Ford, care nu a depășit pragul de un milion. Constructorul american a vândut 886.812 exemplare anul trecut.
Grupul Volkswagen a dominat piața europeană pentru mulți ani la rând. Însă, criza mondială de semiconductori a afectat profund concernul german, care s-a văzut nevoit, în mai multe rânduri, să oprească temporar liniile de producție. Spre deosebire de acesta, Stellantis a gestionat mai bine situația, lucru care l-a adus în topul clasamentului.
via Profit
Cred ca Stelantis reuneste cele mai emblematice marci din 3 tari.
Succes si la mai mare..
Stellantis, Volkswagen și Renault Nissan au vândut împreună vreo 8 milioane de mașini, iar Hyundai și Ford au livrat aproape 2 milioane, adică un raport de cam 4:1.
Dacă ne uităm la numărul de fabrici deținute de primele trei companii în Europa și le comparăm cu numărul de fabrici deținute de coreeni și americani pe același continent, vom vedea un raport mult diferit de cel al numărului de automobile vândute.
Companiile europene trebuie să renunțe la politica păguboasă a uzurii programate, fiindcă altfel nu vor fi capabile să facă față avalanșei de mașini neeuropene (în special cele chinezești) care vor inunda piața începând cu anul viitor.
Bravo lor, ce să zic
Japonezii, în schimb, nu prea există în Europa
Era o vreme când erau ieftini şi buni, dar anii ăia sunt de mult apuși
Stellantis cere 27.000 pe un c4 suv de 1.2 in 3 cilindrii, iar un Tucson 1.6 in 4 cilindrii e 25.000, fa si tu calculul, oare ce o cumpara omul?
Pt cine nu stie , midelul de lucru al asiaticilor difera de europeni si anericani, care lucreaza cu stocuri mari si produc pe stoc. Asiaticii lucreaza pe modelul " Just in time" fara stocuri mari si de regula timpi matmri de asteptare, inflexilbilitaye, etc...Anul trecut a fost exceptional cand tipii au fost mai mari la ceilalti..dupa un sabotaj pus la cale de China impreuna cu vecinii...iar noi punem botul ca ei au oferta buna si ieftina
Voiam sa mai adaug ca ne putem astepta pe viitor la sabotaj maxim.pe partea de componente in multe industrii, ca politica de raspuns la SUA, dar si de consolidare a companiilor Chinezesti...Am vazut cred ce s- a intamplat si pe partea medicala. Poate de vor trezii politicienii intr- un final
Am studiat intens instoria industriei auto, m-am uitat in propria parcare, am reconsiderat scaderea calitatii si cresterea pretului germanelor detinute așa că kia,