Statul trebuie să înapoieze banii încasaţi pe taxa de poluare din 2008
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit celor de la Capital, statul român trebuie să dea înapoi banii încasaţi pe taxa auto în cazul celor care au litigii pe rol în acest sens. Vestea este anunţată de judecătorul Cristi Danileţ, membru al Consiliului Superior al Magistraturii, într-un interviu pentru colegii de la Capital. Totul a început de la un litigiu pe rol al Tribunalului Sibiu, care a adresat Curţii de Justiţie a Uniunii Europene întrebări cu privire la compatibilitatea acestei reglementări cu dreptul Uniunii. Ulterior, cazul Tatu, cum a ajuns să fie denumit, a devenit unul de referinţă pentru toate litigiile care au avut, au sau vor avea ca obiect taxa auto.
Executivul ar trebui să găsească rapid o soluţie pentru restituirea banilor, deoarece instanţele riscă să fie blocate de o avalanşă de dosare, dat fiind faptul că soluţia acestor dosare este previzibilă. Magistratul amintit mai sus consideră că vor fi despăgubiţi şi cei care au pierdut procesele, deoarece unele instanţe au respins astfel de cereri, aplicând greşit dreptul comunicat. În plus, mai sunt câteva mii de români care au dosare pe rol legate de taxa autop, cât şi zeci de mii de români care nu au depus cerere în instanţă pentru recuperarea banilor, deşi au plătit taxa la întreaga valoare.
În cazul în care statul nu are suficienţi bani pentru restituirea datoriilor, situaţie foarte probabilă în cazul contextului economic actual, este probabilă compensaţia prin acoperirea impozitelor datorate până la stingerea datoriei statului.
Avocatul Gheorghe Gheorghiu are aceeaşi opinie cu magistratul Cristi Danileţ, spunând că sumele vor fi recuperate integral şi că reeşalonarea acestora ar fi ilegală. Dacă statul ar refuza returnarea banilor, cetăţenii ar putea apela la executrarea conturilor şi bunurilor statului, în vederea obţinerii banilor respectivi.În plus, Programul de Înnorire a Parcului Auto din România ar putea fi afectat serios dacă toţi banii obţinuţi în urma încasării taxei auto ar fi restituiţi. Practic, o bună parte din această sumă a fost deja cheltuită, fiind vorba de o taxă aplicată de mai bine de trei ani până în prezent, iar sumele obţinute au trecut de mult de câteva sute de mii de euro. Practic, Executivul va fi pus în faţă sistării Programului Rabla sau a asistării acestuia din banii de la Buget, ca să nu mai vorbim de problema legată de înapoierea valorii taxei auto tuturor celor care se vor judeca cu Statul Român. Până în prezent, oficialii guvernamentali nu au făcut nicio declaraţie legată de potenţiala returnare a sumelor încasate prin plata taxei auto.
De asemenea, Executivul trebuie să schimbe legea pentru a respecta decizia CJUE.
Potrivit lui Cristi Danileţ, citat de Capital, există doar două soluţii – eliminarea taxei, sau aplicarea unei taxe pe poluare pentru toate maşinile aflate în circulaţie, indiferent de fabricant, ţara de producţie şi daca se află sau nu la prima înmatriculare. Într-o declaraţie anterioară, Ministrul Mediului şi al Pădurilor a declarat deja că nu va renunţa la taxa auto în favoarea unui impozit pe poluare, ceea ce înseamnă că România ar putea fi amendată de Comisia Europeană pentru încălcarea dreptului european.Via | Capital.ro
Foto | Bloombiz.ro
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
in ce univers paralel se va intampla asta?
eventual vor gasisolutia prin compensarea cu diverse taxe si impozite datorate de romani. asa scapa basma curata astia de acum si lasa la urmatorii, cuferele goale. si aia vor da vina pe astia ca nu merge treaba, si isi vor vedea in continuare de viata.
dar, cu un mare dar, vine in curand evenimentul cataclismic, care va schimba modul nostru de gandire si viata, pt care s-au tot strans banii deoparte de catre cei care stiu ce si cum.
Asa o sa si-o ia statul la m.....e
Numai bine!
In Olanda de exemplu taxa de prima inmatriculare (BPM) poate ajunge si la 40% din valoarea unei masini noi (da am spus noua).
Sa nu mai vorbim de tari ca Danemarca, Finlanda, Suedia sau Norvegia.