Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) arată că România se află pe locul 9 în UE, după numărul de mașini aflate în folosință (5.1 milioane), cifre asemănătoare cu țări precum Belgia, Grecia și Cehia, țări cu populații mai mici decât țara noastră.
Astfel, potrivit ACEA, România este țara cu cel mai mic grad de motorizare din UE, cu o densitate de 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Datele sunt valabile pentru anul 2015.
Media la nivelul Uniunii Europene este de 460 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Țările cu densitatea cea mai mare de autoturisme sunt Luxemburg (661), Italia (616) și Germania (548). Următoarea clasată deasupra României este Ungaria, cu 325 autoturisme.
Vechimea medie a parcului auto din România era, în 2015, de 15,3 ani, dar, cu toate acestea, nu suntem pe ultimul loc în UE și nici în Europa.
Țara cu cea mai mare vechime a parcului auto este Polonia (peste 17 ani vechime), care înregistrează și cea mai mare flotă de vehicule comerciale din Europa.
Vechimea medie a parcului auto din UE, în 2015, era de aproape 11 ani.Via Profit
Nu prea e, dar în condițiile infrastructurii de anii 70, a transportului în comun ca vai de mama lui și a năravurilor șoferești evocate de bolovan mai sus, avem traficul sufocant și meritat de acum.
Așa că hai să nu mai căutăm cu orice preț paiul din ochii unora care vor mașină cu orice preț (așa cum încearcă să arunce pisica moartă a poluării unii primari și miniștri pe care-i doare fix în cot de subiect, gen Rovana Plumb în Q7 diesel pe BG), ci să ne străduim să instalăm autorități mai competente în a rezolva problemele. Nu imediat prin restricții și taxe, ci aducând infrastructura către ce e nevoie, și abia apoi, dacă mai e nevoie, prin interdicții.
Subscriu oricum la opiniile colegului @Kap, ale cărui sugestii cred că se vor aplica totuși abia cînd politrucilor & mogulilor noștri nu le vor mai ajunge elicopterele din dotare.
In ceea ce priveste numarul de accidente, este in mare parte si vina soferilor, dar degeaba comenteaza unii, si infrastuctura joaca un rol foarte important. Aduceti-va aminte de drumul Sebes-Deva sau Arad-Timisoara unde in fiecare saptamana murea cineva, dupa ce s-au deschis autostrazile s-a redus mult numarul de accidente.
Sa nu uitam ca majoritatea drumurilor trec prin localitati si lipsesc marcajele sau sunt foarte sterse, iresponsabilitate criminala din partea drumarilor, daca va uitati pe statistici o mare parte din accidentele mortale sunt cu pietoni.
Este doar unul din exemplele care demonstreaza ca Romania e un stat terorist care lucreaza impotriva cetatenilor.
si bucurestiul cel mai blocat oras...
Aglomeratia in orase nu se poate evita in viitorul apropiat, dar in afara lor, daca ar fi doua benzi pe sens pe orice drum national, altfel ar sta treaba. Dar se interzic masinile pana atunci.
Polonezii au parc vechidin cauza vehiculelor comerciale sh din germania. Si cum au foarte multe afaceri tinere care nu-si permit neaparat masini noi au mers pe sh-uri din vest (ca si la noi dar in numar mai mic).
Chit că de aceiași bani ar putea cumpăra mașini mai puțin vechi dar mai simple, dar asta e altă discuție.