CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Scandalul în care este implicat Volkswagen a declanșat instant și pasiunea pentru statistică a unor publicații europene. The Guardian, unul dintre cele mai prestigioase publicații din Regatul Unit, a publicat un articol în care arată că cele 11 milioane de mașini echipate cu un soft care păcălește testele de emisii ar putea fi responsabile pentru până la un milion de tone de gaze nocive în fiecare an.
Pentru a înțelege dimensiunea acestui conglomerat nociv, publicația susține că este același nivel de noxe pe care îl emit, la un loc, stațiile de producție a curentului electric, mașinile, industria și agricultura din Marea Britanie în decursul unui an.
Mai exact statistica întocmită de The Guardian arată că cele 11 milioane de mașini ar putea produce între 237.161 și 948.691 de tone NOx în fiecare an. Ca valoare de referință, cea mai mare fabrică de producție a energiei electrice din Europa de Vest, situată la Drax, în Marea Britanie, produce anual 39.000 de tone Nox.Referindu-se strict la mașinile comercializate în Statele Unite, adică cele 482.000 de unități echipate cu softul de sabotare al testelor de emisii, The Guardian susține că acestea au eliberat între 10.392 și 41.571 de tone de gaze nocive în fiecare an. Calculul a fost făcut pe baza numărului mediu de kilometri parcurși de un șofer american. Dacă ar fi respectat normele EPA (Agenția de Mediu din Statele Unite), emisiile acestor vehicule ar fi totalizat doar 1039 de tone Nox.
Dacă în Statele Unite vehiculele diesel reprezintă doar 3% din totalul mașinilor de pasageri, în Marea Britanie procentul este mult mai mare. Profesorul Martin Williams de la King`s College din Londra, susține că în SUA efectul poluării este scăzut, însă în Marea Britanie impactul său este mai mare, având în vedere și faptul că aici, aproximativ 5800 din decesele premature sunt cauzate de emisiile dieselurilor.via theguardian
Stiri ca asta vor fi din ce in ce mai des intalnite:
http://www.automarket.ro/stiri/francezii-vor-sa-renunte-treptat-la-diesel-uri-pentru-a-reduce-poluarea-59040.html
Daca VW punea uree pe diesel-ele lor nu era absolut nici o problema din punctul asta de vedere si nimeni nu se sesiza cu nimic.
Altfel duce lumea in eroare un titlu din asta. Asa poti zice ca toate dieselurile de pe ford focus modelul nou polueaza cat toata romania.