Legislația actuală a Statelor Unite prevede că normele de poluare vor deveni semnificativ mai dure începând din 2025: un constructor auto prezent pe piața americană va trebui să furnizeze mașini care să emită între 90 și 182 grame de dioxid de carbon pe kilometru, în funcție de segmentele din care fac parte.
Limitele au fost stabilite în timpul mandatului de președinte al lui Barack Obama, însă noua conducere a Agenției pentru Protecția Mediului a dezvăluit că intenționează să relaxeze normele de poluare. Anunțul era anticipat încă de la sosirea lui Donald Trump la Casa Albă, mai ales că administratorul EPA, Scott Pruitt, este cunoscut pentru scepticismul său cu privire la schimbările climatice.
"Calculele făcute de Administrația Obama au fost greșite. Sub Administrația lui Obama, [...] EPA a făcut presupuneri despre standarde care nu se verifică în realitate și a stabilit standarde prea înalte", a declarat Pruitt.
În plus, în cadrul unui comunicat de presă, EPA menționează că, "în lumina datelor recente, Pruitt a determinat că actualele standarde nu sunt corespunzătoare și ar trebui revizuite".
Pentru moment, EPA nu a făcut însă nicio mențiune cu privire la noile valori pentru consum și emisii pe care intenționează să le implementeze.
De asemenea, EPA anunță intenția de a interzice posibilitatea ca statul California să stabilească propriile norme de emisii.
În prezent, statul California obligă constructorii ca un anumit procent din vânzările totale să fie reprezentate de mașini electrice, însă EPA susține că viitoarele reguli pentru emisii vor fi valabile pentru toate statele americane, fără ca un alt stat precum California să mai aibă dreptul să stabilească propriile reguli."Federalismul cooperativ nu înseamnă că un stat poate dicta standarde pentru restul țării. EPA va stabili un standard național pentru emisiile cu efect de seră care va permite constructorilor să facă mașini pe care oamenii le vor și pe care și le pot permite", a mai precizat Pruitt în cadrul comunicatului de presă.
În prezent, regulile impuse de California au fost preluate de alte 13 state americane.
Între timp, în Europa, legislația prevede că emisiile medii de dioxid de carbon ale unui constructor auto trebuie să fie de cel mult 95 grame pe kilometru începând din 2021.
dupa scandalul armelor si propunerea inarmarii profesorilor, ca urmare "logica" chestia asta cu emisiile e par la ceas.