În urmă cu câteva luni, Parlamentul European și Comisia Europeană ajungeau la un numitor comun în disputa WiFi vs. 5G. După ce, inițial, au susținut 5G-ul, europarlamentarii au votat în plen, în aprilie, în favoarea tehnologiei WiFi ca standard pentru mașinile din Europa, aceeași propunere fiind promovată intens de Comisia Europeană.
Acea decizie fusese o victorie pentru producători precum Volkswagen, Renault sau Toyota, care s-au declarat susținători ai tehnologiei WiFi ca mijloc de comunicare între vehiculele conectate. De cealaltă parte, Daimler, BMW, Ford sau PSA trebuiau să accepte “înfrângerea 5G”.
Numai că situația s-a schimbat radical, după ce statele europene au respins propunerea autorităților și au votat împotriva WiFi, deci fiind în favoarea introducerii 5G. 21 din cele 28 de țări UE au votat împotriva WiFi, printre care Germania, Franța și Italia, potrivit unui oficial european.
Votul țărilor europene reaprinde disputa dintre industria auto și autoritățile europene cu privire la tehnologia care va conecta mașinile în viitor.
”Vom continua să lucrăm cu statele membre pentru a răspunde îngrijorărilor lor și să găsim o soluție potrivită”, a declarat într-un comunicat comisarul pentru Transporturi Violeta Bulc, după vot.
Via Automotive News, Reuters
Comentarii (0)