Francois Delecour şi-a adjucat în 2012 titlul de campion naţional la primul său sezon complet în competiţie, iar în acest an are ca principal obiectiv păstrarea trofeului, mai ales că va continua să concureze la volanul unui Peugeot 207 S2000.
Misiunea francezului nu se anunţă însă una deloc uşoară, întrucât principalul său rival va fi, la fel ca şi anul trecut, Valentin Porcişteanu. La fel ca şi anul trecut, campionul din 2011 va concura cu Mitsubishi Lancer Evo X R4 şi speră să-şi ia revanşa în faţa lui Delecour după ce anul trecut a fost nevoit să se mulţumească doar cu statutul de vicecampion naţional.
Deşi Delecour şi Porcişteanu sunt consideraţi principalii favoriţi la titlu, în lupta pentru trofeu au şanse reale şi alţi piloţi. Printre ei se numără Dan Gartofan, care va evolua cu Skoda Fabia S2000, dar şi Gergo Szabo, care s-a înscris în competiţie cu Mitsubishi Lăncer Evo X, însă în aceeaşi clasă vor lua startul şi Marco Tempestini şi Simone Tempestini, care se vor urca la volanul unor Skoda Fabia S2000 şi, respectiv, Subaru Impreza R4.
EDWIN KELETI, FAVORIT LA CLASA 3
Toţi aceşti piloţi sunt înscrişi la Clasa 2 rezervată maşinilor S2000 şi celor din Grupa R4 şi Grupa R5. Totuşi, şi Clasa 3 va genera interes prin prezenţa lui Edwin Keleti, care pentru a-şi păstra titlul cucerit anul trecut va trebui să-l învingă pe Bogdan Marişca cu un material de concurs similar: Mitsubishi Lancer Evo X, în timp ce George Grigorescu a ales pentru acest an un Subaru Impreza N14 în loc de Renault Clio.Acestea vor fi şi cele mai populare Clase din sezonul 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri, în timp ce Clasa 6 va avea un singur reprezentant: debutantul Cosmin Gavrilas.
În schimb, lupta echipelor va deveni şi mai interesantă în acest an.
BCR Leasing Rally Team a câştigat titlul în 2012 la primul sezon în competiţie, însă Napoca Rally Team este dornică de revanşă, iar alte două echipe se aliniază la start: ESD Rally Team şi nou-infiinţata Bacău Rally Team pentru care vor concura Adrian Răspopa, Dan Gartofan şi Bogdan Samoila.CNR - CLASE DE PARTICIPARE
Clasa | Grupa |
Clasa 2 | S2000, 1.6 Turbo |
S 2000, 2.0 Atmosferic | |
Grupa R4 | |
Grupa R5 | |
Clasa 3 | Grupa N, peste 2000 cmc |
Clasa 4 | RGT |
Clasa 5 | Grupa A, intre 1600-2000 cmc |
Super 1600 | |
R2C, 1600-2000 cmc | |
R3C, 1600-2000 cmc | |
R3T, pana la 1600 cmc | |
R3D, pana la 2000 cmc | |
Clasa 6 | Grupa A, 1400-1600 cmc |
R2B, 1400-1600 cmc | |
kit-car 1400-1600 cmc | |
Clasa 7 | Grupa A, pana la 1400 cmc |
kit-car pana la 1400 cmc | |
Clasa 8 | Grupa N, 1600-2000 cmc |
Clasa 9 | Grupa N, 1400-1600 cmc |
R1B, 1400-1600 cmc | |
Clasa 10 | Grupa N, pana la 1400 cmc |
R1A, pana la 1400 cmc | |
Clasa 11 | Grupa H, peste 2000 cmc |
Clasa 12 | Grupa H, 1600-2000 cmc |
Clasa 13 | Grupa H, 1400-1600 cmc |
Clasa 14 | Grupa H, pana la 1400 cmc |
CALENDAR CNR 2013
Calendarul Campionatului Naţional de Raliuri a suferit câteva schimbări importante comparativ cu anul trecut. Raliul Delta-Tulcea a revenit în competiţie după o absenţă de 20 de ani, în timp ce Raliul Harghitei a lipsit de asemenea câţiva ani din calendar. În schimb, Raliul Tara Bârsei a fost exclus din campionat, astfel ca noul sezon va avea noua etape. Dintre acestea, doar trei raliuri se desfăşoară integral pe asfalt, alte patru au loc pe macadam şi alte două pe suprafeţe mixte.Fiecare raliu a primit un anumit coeficient, iar începând din acest sezon vor fi luate în calcul doar cele mai bune şapte rezultate obţinute de piloţi în cele nouă etape ale sezonului: cele mai bune trei rezultate obţinute în primele patru etape şi cele mai bune patru rezultate dintre ultimele cinci etape. Acest sistem este practic similar cu cel din Campionatul European de Raliuri.
Iată calendarul complet al sezonului 2013 din Campionatul Naţional de Raliuri:
Nr. | Etapă | Data | Suprafaţă | Coeficient |
1 | Raliul Braşovului | 22-23 martie | asfalt | 1.2 |
2 | Raliul Timişoara | 12-13 aprilie | asfalt | 1 |
3 | Raliul Deltei Tulcea | 31 mai-1 iunie | macadam | 0.8 |
4 | Raliul Clujului | 21-22 iunie | asfalt | 1.2 |
5 | Raliul Sibiului ERC | 25-27 iulie | mixt | 1.5 sau 2 |
6 | Raliul Aradului | 23-24 august | macadam | 1 |
7 | Raliul Bacăului | 13-14 septembrie | mixt | 1 |
8 | Raliul Iaşului | 4-5 octombrie | macadam | 1 |
9 | Raliul Harghita | 25-26 octombrie | macadam | 0.8 |
RALIUL BRASOVULUI
Raliul Braşovului deschide în weekendul 22-23 martie noul sezon al Campionatului Naţional de Raliuri.
Ajuns la cea de-a 42-a ediţie, Raliul Braşovului se desfăşoară integral pe asfalt şi propune 10 probe speciale, primele patru urmând să aibă loc vineri.Etapa va începe cu probele speciale de pe Paraul Rece, Poiana Mărului şi Şinca Mărului, urmând să continue cu superspeciala Poiană şi cu treceri prin Babarunca, Cheia sau Râşnov în a doua zi. Pe lângă lupta pentru victorie, fanii vor avea ocazia să vadă la lucru şi o maşină de WRC, întrucât Victor Baldescu va concura la volanul unui Subaru Impreza WRC fabricat în 2002.
Iată programul Raliului Brasovului de la sfârşitul acestei săptămâni:
PS | Traseu | Kilometri | Start |
PS 1 | Paraul Rece | 14.86 | 14:47 |
PS 2 | Poiana Marului | 4.13 | 15:25 |
PS 3 | Sinca Noua | 8.73 | 15:39 |
PS 4 | Poiana | 10.43 | 20:06 |
PS 5 | Babarunca | 27.62 | 08:58 |
PS 6 | Cheia | 27.47 | 11:57 |
PS 7 | Paraul Rece 2 | 14.86 | 13:57 |
PS 8 | Rasnov | 8.30 | 14:23 |
PS 9 | Paraul Rece 3 | 14.86 | 16:30 |
PS 10 | Poiana la vale | 9.03 | 17:12 |
@mirceamester
Salutam.
Avem si noi (eu in special si alti cititori ca si mine) niste ofuri.
Ziceti ca ne luam de voi si ca intram in casa voastra tipand si acuzand in stanga si in dreapta.
Pai cum sa n-o facem cand dati cu muci in fasole "aproape" la fiecare articol pe care il scrieti.
De exemplu articolul de mai sus, citez:
"La fel ca şi anul trecut, campionul mondial din 2011 va concura cu Mitsubishi Lancer Evo X R4", avem un campion MONDIAL de raliuri in CNR si nu stim noi ???
Mai inainte: "Francois Delecour ...............mai ales că va continua să concureze la volanul unui Peugeot 207 S2000." in conditiile in care in articolul "Delecour vrea să-şi apere titlul cucerit anul trecut în CNR" scrieti ca: "Delecour va concura cu un Peugeot 208 R5 pentru echipa ESD"
Deci ???
Incercam si noi, dar sincer ne-am cam saturat de gazetarie gen Miki Alexandrescu