Editia 2009 a Raliului Dakar debuteaza sambata in America de Sud, pe un teritoriu complet nou pentru concurenti.
Amenintarile teroriste au dus la anularea Raliului Dakar in 2008, iar organizatorii au luat decizia radicala de a muta celebrul eveniment pe continentul sud-american.
Astfel, pentru prima oara din 1979, Raliul Dakar nu va mai avea loc in Desertul Sahara, gazdele protagonistilor urmand sa fie Argentina si Chile.
Chiar si in aceste conditii, organizatorii promit ca provocarile pe care le vor avea de infruntat concurentii vor fi cel putin la fel de spectaculoase ca si pana acum, noile puncte de reper pe parcursul celor 9.500 km ai competitiei fiind Campia Patagoniei, Desertul Atacama sau Muntii Anzi.
Raliul Dakar 2009 va insuma 5.650 km de probe speciale ce se vor desfasura in perioada 3-18 ianuarie. La startul competitiei s-au aliniat 530 de echipe, dintre care 188 masini, 230 de motociclete si 82 de camioane.
La fel ca si in anii precedenti, favoritii competitiei sunt Mitsubishi si Volkswagen. Constructorul japonez a dominat autoritar competitia in ultimii 7 ani, insa 2009 va marca doua noi provocari: un mediu complet nou in America de Sud si renuntarea la masina Pajero pe motor de benzina in favoarea unui Racing Lancer bazat pe un motor diesel.
Mitsubishi va avea insa de partea sa o pleiada de staruri, in frunte cu Stephane Peterhansel, castigator de noua ori a Raliului Dakar.
De cealalta parte, Volkswagen va utiliza in continuare Race Touareg, masina pe care germanii au inaugurat-o la editia din 2004. Cel mai reprezentativ pilot al nemtilor este Carlos Sainz, castigator de doua ori al competitiei.
Printre ceilalati participanti la competitie se numara si campionul WTCC, Yvan Muller, dar si fostii piloti de Formula 1 Ukyo Katayama si Eliseo Salazar.
Iata o parte dintre provocarile pe care le vor avea de infruntat participantii in Argentina si Chile:
Comentarii (3)