Șoseaua de Centură a Bucureștiului trece de câțiva ani printr-un proces lung de modernizare. Pe lângă lucrările de lărgire a drumului, în partea de sud sunt în prezent în construcție trei pasaje rutiere, sub forma unor sensuri giratorii suspendate.
Cele trei pasaje, de la Domnești și de la intersecțiile Centurii cu Soșelele Berceni și Oltenița, sunt în plin proces de construire și au ca termen de finalizare anul 2023. Imaginile surprinse din dronă, care pot fi urmărite mai jos, arată stadiul lucrărilor.
PASAJUL DOMNEȘTI
Pasajul Domnești va avea o lungime de 536 metri, iar contractul în valoare de 91.5 milioane de lei a fost semnat în 2017. În prezent, pasajul este la un stadiu fizic de 25% și "în continuare se lucrează la relocarea utilităților, în special cele electrice, montarea grinzilor pe breteaua de coborâre spre București și la pilonii aferenți bretelelor înspre și dinspre Domnești," a explicat Asociația Construim România.
Totodată, se lucrează la realizarea celor două benzi pe sens care vor urma să treacă pe sub pasajul suspendat.
În acest fel, traficul va putea fi deviat pe "noua" Centură, iar pe cea veche se vor continua lucrările.PASAJUL BERCENI
Această porțiune de drum va include giratoriul suspendat DNCB - Șoseaua Berceni, iar centura va fi, de asemenea lărgită, la 4 benzi. Proiectul pentru sensul giratoriu și pentru cei 2.5 kilometri de drum a fost semnat în 2019, iar costul se ridică la 30.5 milioane de euro.
Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 20% și "se lucrează la canalizarea pluvială și relocarea utilităților, în special gaze și electrice. S-a început turnarea asfaltului în vederea devierii traficului pentru a putea fi atacată și porțiunea de lângă calea ferată în vedea executărilor structurilor pasajului," notează Asociația Construim România.
Muncitorii avansează cu atât mai greu cu cât au fost descoperite o linie electrică, de medie tensiune, care nu figura nicăieri, dar și o conductă de apă ce nu apărea în planuri.
PASAJ ȘOSEAUA OLTENIȚEI
Și aici centura va fi lărgită la 4 benzi pe o porțiune de 3.7 kilometri.
Proiectul, care include de asemenea și un sens giratoriu suspendat, a fost semnat în 2019 și are o valoare de 35.5 milioane de euro.Lucrările sunt în prezent la 18% și "se lucrează la canalizarea pluvială în lungul Centurii București și a Drumului Național 4, precum și la structurile aferente pasajului unde vedem progrese vizibile de la o săptămână la alta pe toate direcțiile," mai informează reprezentanții Asociației.
via Hotnews.ro
Ii explica lumea frumos ca mai exista si altii care au nevoie sa treaca pe acolo, din alte directii si sensuri, care vor si/sau trebuie sa poata si face fiecare stanga, dreapta sau chiar sa intoarca.. plus niste trenuri cu care nu trebuie sa ne mai intersectam ca sa nu stam la beriera, motivul principal pt care se supra-traverseaza zona.
Ca asa ii si zice in cartile rutiere: trecere LA NIVEL cu calea ferata, unde stai ca prostu sa treaca trenul. Asa ca faci o trecere LA ALT NIVEL fata de calea ferata..si/sau alta cale rutiera intens circulata / de viteza, pe care sa n-o perturbi.
Dar el nu si nu... sa facem dom.le un giratoriu frumooos..eventual cu panselute pe mijloc si borduri colorate tricolor, pe care sa le ridicam cand trece trenul si apoi sa le punem la loc, numai sa nu le incurcam sa iasa alt tricolor...iar acest sens giratoriu s-ar fi numit cercul vicios al gandirii poporului roman ancrasat in nedezvoltare.
Pai bai nea diesel commonrail injection de renault (sa-ti dau titlul tau nobiliar de ..... calului), problema era ineptia de sens giratoriu propusa de tine, nu Id-ul nostru cu care comentam. Ce sa spun, te striga lumea pe strada "ba' dCi" si tu raspunzi mandru! Pai fii mandru ca sunt aproape tizul tau, nu vezi ca am scris ca eu sunt @dCi ?
Ideea pe care n-ai priceput-o tu, este ca, fiind o centura de capitala europeana, ce ar trebui sa fie de nivel minim drum expres, daca de autostrada nu suntem capabili, si automobilele si autocarele, si motociclete si ce-or mai fi au nevoie sa mearga si ele cu viteza, neintrerupte de intersectii idioate, capisci? deci nu numai calea aia ferata, functionala sau nu, treaba ei, e principala incurcatura acolo, ci si nevoia de a avea un trafic fluid, sa nu mai stam ca idiotii cu STOP-uri si alte qaqaturi la orice strapunngere a centurii (adica sa nu mai existe strapungeri).
Dar eu ma cobor sa-ti explic, nicio problema, la nivelul tau! Sanantate!