SSC Ultimate Aero XT - ediţia de adio pentru vechiul deţinător al recordului mondial de viteză

de Bogdan Mirică
Luni, 06.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Shelby Supercars a pregătit o ediţie de adio a modelului Ultimate Aero, rivalul lui Bugatti Veyron în stabilirea recordului mondial pentru cea mai rapidă maşină de serie.

Esential 1300 de cai putere dezvoltă SSC Ultimate Aero XT.
439 de km/h dezvoltă SSC Ultimate Aero XT.
5 exemplare SSC Ultimate Aero XT vor fi produse de Shelby Supercars.
Nu mulţi ştiu că recordul de viteză pe uscat, stabilit de o maşină de serie, i-a aparţinut şi supercarului american SSC Ultimate Aero, produs de Shelby Supercars. Ultimate Aero s-a duelat vreme de câţiva ani cu Bugatti Veyron pentru recordul mondial, revenit în cele din urmă modelului produs sub umbrela grupului Volkswagen.

Acum, Shelby Supercars se pregăteşte să îi spună adio fostului performer mondial şi anunţă o ediţie specială, botezată simplu XT. Sub capotă se ascunde acelaşi motor V8 de 6.9 litri, supraalimentat, poziţionat central, care produce 1300 de cai putere la 6800 de rotaţii.


Bagajul de putere este impresionant având în vedere că masa totală este de 1270 de kilograme.

În aceste condiţii, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 2.65 secunde, iar viteza maximă teoretică este de 439 de km/h.

Jarod Shelby, fondatorul SSC, a declarat că ediţia XT va încheia cariera de 8 ani a supercarului Ultimate Aero şi va fi limitată la doar cinci unităţi. Shelby a ţinut să precizeze că fiecare maşină va avea o vopsea specială, unică, în funcţie de preferinţa cumpărătorului. Aceasta nu va mai fi folosită niciodată pe produsele SSC. 

via l carscoop

Comentarii (12)

  • Laxmark
    Si uite paradoxul: au reusit americanii sa produca cu o capacitate cilindrica mai mica un motor de o putere mai mare decat europenii ( asta presupunand ca o mica parte din produsele VW se mai fac inca in Europa...)
    7 15
  • filosofia nu e sa reusesti sa scoti putere dintr-o anumita capacitate ci sa reusesti sa folosesti puterea in mod inteligent si poate, cel mai important, sa nu iti iasa pistoanele si cilindrii prin capota si sa o tranformi in plasa de gard
    18 0
  • Firebird
    @gelu
    Americanii chiar au reusit sa foloseasca puterea in mod inteligent si au batut recordul de viteza,detinut de Veyron.
    Noul SSC Tuatara se cam lasa asteptat,oricum,Veyron SuperSport(detinatorul recordului in prezent) nu va avea sanse in fata rachetei americane.
    4 12
  • nu contest reusita americanilor, dar (chiar daca nu suport WV grup) prefer un Bugatti (cu toate ca mi se pare de o hidosenie absoluta) unui Aero.

    Si asta pentru ca Bugatti imi ofera siguranta unui rulaj sigur poate de 10 de mii ori sute de mii de km (cu tot confortul) comparativ cu americana aparuta doar ca un simplu challanger.
    13 2
  • Nu inteleg de ce se tot vorbeste de "viteza maxima teoretica". Care este viteza maxima atinsa?

    Din ce am citit viteza maxima atinsa de aceasta masina este de 414 Km/h, in conditii de vreme bine alese, cu 17 Km/h mai putin decat un Veyron SS, mai greu cu 400 Kg si decat cu 50 CP in plus. In primele teste SSC Ultimate Aero a avut si probleme cu tractiunea, pe la 310 Km/h se invarteau in gol rotile, ceea ce inseamna o apasare aerodinamica slaba, risc de "zbor".
    10 0
  • "si decat cu"....suna romaneste, nu?

    pasiunea pentru masini nu exclude corectitudinea in scris/vorbit...

    sau da?
    1 0
  • @gelu - De obicei incerc sa scriu corect, imi citesc comentariu inainte de a-l publica, dar de data asta ma grabeam si mi-a scapat.
    4 0
  • de prea multe ori am greseli de tastare - mi-a scapat un "l" mai sus :))
    2 0
  • no problem...chiar ma miram de mizeria aia...deobicei commenturile tale sunt printre cele mai corecte

    dar "decat" asta e atat de folosit si de prost amplasat ca m-a racait pe retina instant

    thumb up!
    1 0
  • AndreiRN
    La asa record aerodinamica joaca un rol mult mai important decat puterea motorului.
    Aceasta "masina" este la limita dintre zbor si a rula pe asfalt.
    2 0
  • Daca va bate recordul de viteza SSC-ul si de aceasta data, Bugati nu are decat sa dea jos de pe masina, clima, navigatia, sistemul audio - in acest fel sigur va accelera spre 450 km/h, si asta fara sa mai faca vreo modificare la motor, ceea ce sigur are pregatit oricum.
    2 1
  • andrei
    Bugatti Veyron si-a pirdut deja recordul de cea mai scumpa masina din lume dupa cum stiu Lamborghini aventodor j ia batut recordul de cea mai scumpa masina din lume cu pretul de 2.72 de miliona de dolari si Shelbi Supecars (SSC) recordul de cea mai rapida si cea mai puternica masina.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru