Shelby Supercars a pregătit o ediţie de adio a modelului Ultimate Aero, rivalul lui Bugatti Veyron în stabilirea recordului mondial pentru cea mai rapidă maşină de serie.
Esential
1300
de cai putere dezvoltă SSC Ultimate Aero XT.
439
de km/h dezvoltă SSC Ultimate Aero XT.
5
exemplare SSC Ultimate Aero XT vor fi produse de Shelby Supercars.
Nu mulţi ştiu că recordul de viteză pe uscat, stabilit de o maşină de serie, i-a aparţinut şi supercarului american SSC Ultimate Aero, produs de Shelby Supercars. Ultimate Aero s-a duelat vreme de câţiva ani cu
Bugatti Veyron pentru recordul mondial, revenit în cele din urmă modelului produs sub umbrela grupului Volkswagen.
Acum, Shelby Supercars se pregăteşte să îi spună adio fostului performer mondial şi anunţă o ediţie specială, botezată simplu XT. Sub capotă se ascunde acelaşi motor V8 de 6.9 litri, supraalimentat, poziţionat central, care produce 1300 de cai putere la 6800 de rotaţii.
Bagajul de putere este impresionant având în vedere că masa totală este de 1270 de kilograme.
În aceste condiţii, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 2.65 secunde, iar viteza maximă teoretică este de 439 de km/h.
Jarod Shelby, fondatorul SSC, a declarat că ediţia XT va încheia cariera de 8 ani a supercarului Ultimate Aero şi va fi limitată la doar cinci unităţi. Shelby a ţinut să precizeze că fiecare maşină va avea o vopsea specială, unică, în funcţie de preferinţa cumpărătorului. Aceasta nu va mai fi folosită niciodată pe produsele SSC.
via l carscoop
Americanii chiar au reusit sa foloseasca puterea in mod inteligent si au batut recordul de viteza,detinut de Veyron.
Noul SSC Tuatara se cam lasa asteptat,oricum,Veyron SuperSport(detinatorul recordului in prezent) nu va avea sanse in fata rachetei americane.
Si asta pentru ca Bugatti imi ofera siguranta unui rulaj sigur poate de 10 de mii ori sute de mii de km (cu tot confortul) comparativ cu americana aparuta doar ca un simplu challanger.
Din ce am citit viteza maxima atinsa de aceasta masina este de 414 Km/h, in conditii de vreme bine alese, cu 17 Km/h mai putin decat un Veyron SS, mai greu cu 400 Kg si decat cu 50 CP in plus. In primele teste SSC Ultimate Aero a avut si probleme cu tractiunea, pe la 310 Km/h se invarteau in gol rotile, ceea ce inseamna o apasare aerodinamica slaba, risc de "zbor".
pasiunea pentru masini nu exclude corectitudinea in scris/vorbit...
sau da?
dar "decat" asta e atat de folosit si de prost amplasat ca m-a racait pe retina instant
thumb up!
Aceasta "masina" este la limita dintre zbor si a rula pe asfalt.