În ultimii 3 ani, SsangYong a trecut printr-o perioadă extrem de dificilă, cauzată de probleme financiare și de schimbări de proprietari. La sfârșitul lui 2020, grupul indian Mahindra a scos marca sud-coreeană la vânzare după ce aceasta a fost plasată sub administrare judiciară. Un an mai târziu, constructorul asiatic a bătut palma cu Edison Motors, un producător de autobuze electrice.
Însă, după doar câteva luni, contractul dintre cele două mărci a fost anulat după ce Edison Motors nu a reușit să plătească la timp suma necesară pentru preluarea completă a lui SsangYong.
Din fericire, lucrurile aveau să se schimbe în bine în toamna lui 2022, atunci când SsangYong a fost preluat de către grupul sud-coreean KG Group. Cu această ocazie, constructorul a ieșit și din insolvență.
Acum, KG Group anunță oficial că marca SsangYong va fi rebotezată în această primăvară. Astfel, constructorul asiatic se va numi KG Mobility începând din luna martie.
Acest anunț a fost confirmat chiar de către șeful conglomeratului sud-coreean, Kwak Jea-sun.„Numele – SsangYong Motor – are un fandom cu amintiri plăcute, dar are și o imagine dureroasă”, a declarat acesta. „De-acum înainte, toate mașinile SsangYong vor apărea în lume sub numele KG. Chiar și cu schimbarea numelui, istoria mărcii SsangYong Motor nu va fi schimbată, iar producătorul va avea aceleași condiții”, a mai adăugat Jea-sun.
SsangYong Motor este al doilea cel mai vechi producător de automobile din Coreea de Sud. Compania a fost fondată în 1954, sub numele Dong-A Motor. În 1987, compania a fost preluată de către SsangYong Business Group, iar numele SsangYong Motor și-a făcut apariția pentru prima dată în 1988.
Schimbarea oficială a numelui va trebui să primească aprobare din partea acționarilor mărcii la următoarea ședință din martie.
via Motor1
Ce cretini! Cum să le fie ruşine cu/de propriul nume, după decenii de existenţă?! Şi ce pretext de doi bani (şi aceia găuriţi) invocă: cică “imagine dureroasă”.
Mă rog, nici cu “Mercedes-Benz Group AG” nu mi-e ruşine. Toată istoria “poluatoare” (nu “poluantă”, tati, căci, după logica fănelistică, nu aşa este corect) a concentrat-o în denumirea originară, expresivă şi legendară “Daimler”, care şi ea constituie o “imagine dureroasă”, nicht wahr?
PS. Cumva acest termen “în trend”, ba chiar folosit abuziv, recte “mobilitatea”, validează (oficial) doar următoarea semantică (din DEX) : “proprietatea de a fi mişcat, deplasat” ? Pentru că, în mod previzibil şi incontestabil, adevăratul viitor (da, acela mirobolant de “luminos”) va admite doar e-lăzile autonome de transportat cartofi umanoizi (cărora, legalmente, le va fi strict şi perpetuu interzis orice fel de control personal, voluntar, sub sufocanta supraveghere a crâncenei Poliţii a Gândirii).
Automarket: "SsangYong Motor este al doilea cel mai vechi producător de automobile din Coreea de Sud."
Calitate, tata.
Mda
Prima maşină SsangYong în România care am văzut-o, destul de nouă, avea apă în faruri