Compania coreeană producătoare de SUV-uri, SsangYong, a fost preluată de către firma de vehicule electrice Edison Motors. Acest lucru vine după ce marca din Coreea de Sud s-a aflat sub control judiciar din aprilie 2021. De atunci s-au înscris 11 companii care doreau să preia Ssangyong. În luna septembrie a anului trecut, mai rămăseseră în cursă numai trei companii: Edison Motors, EL B&T și Indi EV Inc.
Încă de la începutul mileniului, Ssangyong a cunoscut o perioadă dificilă, cu multe probleme administrative. În 2004, Grupul SAIC Motor Corp. a preluat 51% dintre acțiunile producătorului de SUV-uri. Odată cu efectele crizei financiare din 2008-2009, SAIC Motor a fost nevoit să renunțe la Ssangyong.
Constructorul indian Mahindra a preluat, apoi, 70% din acțiunile Ssangyong, însă fără să reușească să plaseze compania coreeană în poziția în care să înregistreze profit. Din cauza datoriilor, Ssangyong a fost nevoit să intre în insolvență în decembrie 2020.
Așa cum am spus, compania a fost plasată sub control judiciar în aprilie 2021, timp în care a început procesul de licitație pentru preluarea acesteia.Ssangyong a reușit să vândă, în 2021, 84.496 de mașini. Asta se traduce printr-o scădere de 21% față de 2020. Pe piața din România însă, lucrurile au stat fix invers. Marca a avut o creștere de 178%, reușind să vândă 536 de mașini, cu mult peste cele 194 vândute în 2020.
via Economica
Subscriu la justa temere exprimată recent pe-acilişé: indiferent de profilul activităţii economice, oricine se va trezi că treb’e electroase, domn’e.
Tocmai când ajunsese la un stadiu fericit d.p.d.v. al identităţii tehnice (platforme şi motoare – deloc rele; concluzie cel puţin raportată la propria mea experienţă, chit că fugitivă – chiar şi arhitectura generală sugerează oarece originalitate), Ssangyong se vede nevoită să plătească tribut “vremurilor în schimbare”…Dureros şi mai multe nu.
Repet cu gravitate: Doamne, de ce n-ai vrut să mă nasc măcar cu un secol mai devreme?
PS. Sud-coreean/ă, d-le Safta! Este musai să specificaţi.
Astia apar ca ciupercile dupa ploaie, maine poimaine o sa faca si vreo fabrica de papuci masini electrice.
Iei baterii de la un producător, motoare de la altul, geamuri, roți, amortizoare, etc. de la alții și apoi le asamblezi.
Hai, că e ușor!
Ce ziceți, ne facem și noi propria fabrică de automobile?
:)