Soarta Spyker este una plină de suişuri şi coborâşuri. Compania olandeză, specializată în producţia de supercaruri de nişă, s-a îngropat singură după ce a încercat să revitalizeze brandul Saab. Spyker, renăscut în anul 2000, a ajuns de la extaz la agonie după ce General Motors a pus beţe în roate atunci când s-a încercat redresarea Saab.
Sfârşitul de săptămână aduce însă falimentul oficial Spyker, după ce administratorul delegat de curtea de justiţie a eşuat în găsirea unor fonduri pentru reorganizarea companiei. Prin urmare, administratorul va recurge acum la vânzarea activelor companiei pentru a obţine fondurile cerute de creditori. Luna trecută, un tribunal din Olanda a cerut Spyker să părăsească fabrica după ce nu a putut achita 125.000 de euro pentru costuri de închiriere.
Victor Muller, omul care a condus Spyker şi s-a ambiţionat să renască brandul Saab, a declarat că războiul nu s-a încheiat. „Voi depune constant eforturi pentru a readuce pe piaţă Spyker, imediat ce va fi posibil din punct de vedere financiar. Dacă vom reuşi, vom încerca să ne unim forţele cu un producător de avioane electrice şi vom putea dezvolta supercaruri Spyker capabile să revoluţioneze această piaţă.”Acelaşi Muller a citat din declaraţiile lui Winston Churchill şi a recapitulat istoria zbuciumată a brandului: „În anul 2000 ne-am propus să punem bazele unui constructor de supercaruri şi am reuşit. De-a lungul anilor ne-am asumat o serie de provocări importante care şi-au lăsat amprenta asupra companiei şi au dus la falimentul de astăzi.”
Comentarii (2)