Soarta Spyker este una plină de suişuri şi coborâşuri. Compania olandeză, specializată în producţia de supercaruri de nişă, a intrat în faliment în 2014 după ce a încercat să revitalizeze brandul Saab.
Spyker a renăscut în anul 2016, când au venit la Geneva cu supercarul C8 Preliator, însă dificultățile financiare au continuat în ultimii ani.
Compania a fost preluată acum de doi oameni de afaceri. Unul dintre ei este Boris Rotenberg, un miliardar rus și coproprietar al grupului SGM, cea mai mare companie de construcții pentru conducte de gaze și linii de alimentare cu energie electrică din Rusia.
Boris Rotenberg și partenerul său, Michail Pessis, se numără printre clienții care au deținut câteva dintre cele 265 de mașini Spyker produse până în prezent.
Spyker spune că, prin venirea noilor investitori, problemele financiare vor deveni de domeniul trecutului, iar compania va putea să fie “un jucător important pe segmentul supercarurilor”.
Primul pas pentru Spyker va fi începerea producției pentru C8 Preliator în 2021, urmând să continue cu încă un supercar și un SUV.
În cazul lui C8 Preliator, Spyker ar putea să folosească un motor V8 de 5.0 litri de la Koenigsegg.
Via Autocar
Comentarii (0)