Spring și Sandero ajută Dacia pe piața din Franța în octombrie: creștere de 2.8%

Tiberiu Safta
Vineri, 05.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piața auto din Franța se confruntă cu o scădere a vânzărilor de mașini noi în ultima perioadă. Cu toate acestea, Dacia este printre puținii care înregistrează o creștere în vânzări cu ajutorul modelelor Sandero și Spring.

În luna octombrie, Dacia a înregistrat o creștere cu 2.8% față de aceeași perioadă a anului 2020, timp în care s-au vândut 10.000 de exemplare. Mai mult, în ultimele 10 luni ale anului, Dacia a crescut în vânzări cu 24.5%, fiind singura marcă din grupul Renault care a reușit să se mențină pe o traiectorie pozitivă.

Tot în luna octombrie, grupul Renault a înregistrat o scădere dramatică, fiind vândute doar 30.406 de unități, lucru care se traduce în 28.7 procente în minus față de aceeași perioadă a anului trecut. Nici rivalii de la Stellantis nu se bucură de creșteri la acest capitol. În luna a 10-a au vândut nu mai mult de 40.852 de unități, având o scădere și mai mare, de 37.6% față de aceeași perioadă a anului 2020.

DACIA, FOARTE APROAPE DE CITROEN

Cu toate că nivelul vânzărilor nu a atins cotele din 2019, adică înainte de pandemie, Dacia are o cotă de piață mare în Franța. Mai exact, marca românească deține 7.4% din piață, ceea ce reprezintă jumătate din cota pe care o are părintele Renault în țara natală.

Mai mult, Dacia le suflă în ceafă celor de la Citroen, care au o cotă de piață mai mare cu doar 2% față de constructorul românesc.

În ultimele 10 luni, grupul Renault a scăzut în vânzări, nu la fel de mult ca în octombrie, dar tot înregistrează o scădere cu 4% și 325.844 mașini vândute. Rivalii de la Stellantis au scăzut cu 1.8% și 469.853 de exemplare vândute în acest interval.

Dacia Spring, 2200 DE MASINI LIVRATE IN FRANTA

În perioada ianuarie-octombrie, înmatriculările de mașini noi au crescut în Franța cu 4.8%. În cifre, asta se traduce în peste 1.7 milioane de înmatriculări de mașini noi. Dacia este printre cele mai populare mărci în Franța, având ca modele principale Sandero și noul Spring. În octombrie au fost vândute 62.638 de exemplare Sandero, multe dintre acestea fiind în versiunea Stepway. Astfel, Dacia Sandero este al treilea cel mai vândut model al grupului Renault în luna octombrie.

Între timp, și electricul Spring se bucură de un succes în categoria mașinilor electrice.

Acesta s-a vândut în 2204 unități, fiind a doua cea mai populară mașină electrică după Renault Zoe și peste Tesla Model 3. Și modelul Duster se află în top 10 cele mai vândute modele în octombrie, cu 25.098 de exemplare înmatriculate.

via Profit.ro 

Comentarii (17)

  • Adnopel
    Dumneavoastră dragi romani,realizați,ca dacă Dacia ar fi lăsată sa fie de 5 stele și lucrata de imaginația noastră fără limite,a tinerilor talentați din țara muma,am fi langa Mercedes,nu cu bocancul pe grumaz și frâna de mana trasa din soluții sărăcăcioase tehnologic am făcut din r … bici,bravo dar haide sa fim ca Skoda ca demnitate.
    12 21
  • Asta e cand faci masini bune calitate/pret. Oare francezii de ce nu aleg coji germane sh la acelasi pret cu Dacia? Ei oare or fi mai fraieri ca romanii si nu stiu ce sa aleaga? Germania e doar langa ei. Ar putea importa foarte usor.
    20 8
  • In primul rand Dacia nu MAI este o marca românească, nu știu de unde aceasta lauda patriotarda. Dacia e in grupul Renault care e franțuzesc.
    In al doilea rand, daca Dacia ar ajunge la 5 stele, nu ar mai fi low cost și ar concura cu alte marci si vanzarile ar scadea.
    Dacia vinde scump masini extrem de ieftine. De ce se vand in Franța? Cat sunt in garantie sunt atractive.
    19 10
  • mult zgomot pentru nimic
    ca sa te deplasezi din A in B nu-ti trebuie mai mult decat o Dacie. Excelenta alegere. Daca vrei insa sa si conduci si sa-ti faca placere in conditii de siguranta iti iei la aceiasi bani un sh care nu va fi cu nimic mai prejos la capitolul economie, fiabilitate, durabilitate. Vei castiga insa in plus la confort, siguranta, performanta si valoare de revanzare. Cam la atat se rezuma problema.
    15 11
  • In acest proiect Dacia sunt implicati designeri si ingineri romani. Nu stiu de unde această ură retardă. Oricum, daca nu suporti stirile despre aceasta marca poti sa le ignori nu sa iti borasti ineptiile.
    3 3
  • Clar și simplu… dar nu vrem sa înțelegem de ce o mașina are un cost mai mare decât alta: tehnologie, materiale, insonorizare, dinamica etc.
    11 4
  • Exact!!!
    Fiecare face ce vrea atâta timp cât este legal ;)
    10 2
  • Renault are scădere de aproape 30% în Franța, ceea ce este grav, îi salvează Dacia .
    12 3
  • Dănuț Alin Niță
    O căruță foarte scumpă !
    Calitatea jalnică !
    De unică folosință acum made in china !
    :))))
    10 13
  • Cainii latra, caravana trece. Daca inca nu sunteti "rapusi de covid" va recomand Mr. Robot de pe Netflix. Pentru cei "predispusi sa inghita flatulatiile din masinile premium Jermane", trebuie doar sa observati lotul de "primavara" ce doar a ajuns pe mealeaguri! Schimbarea e inevitabila.
    10 3
  • @Mihai
    Şi în Franţa, ca şi în Marea Britanie, Olanda, Italia sau orice ţară occidentală, se vând mai multe maşini rulate decât noi.
    Numai că ei nu le importă. Nici din Germania şi nici din altă parte. Le au pe ale lor.

    Industria samsarilor care vând BMW-uri seria 3 din 2000 cu 5.000 de km e specific est-europeană. Merge la bulgari, ucraineni, români...
    7 3
  • Seriff
    Pai ei nu le importa fiindca nu au motive sa le importe, in primul rand pretul, o masina sh in Germania e mai ieftina decat aceeasi masina sh in Ro, plus ca una e sa fie rulata 200.000 km in Germania si alta e sa fie rulata 200.000 km pe strazile din evul mediu din Ro.
    9 0
  • Îmi aduc aminte de criza din 2009, atunci a început Dacia sa existe in Europa!
    Din nefericire, nu fabrica din cauza lipsei de semiconductori, altfel era jale mare pentru ceilalți.
    Bonus: Sandero are 2 luni in care a fost cea mai vândută mașină in Europa!
    5 1
  • Seriff
    Eu nu vad relevanta acestor topuri de vanzari, ca Dacia e cea mai vanduta, orice lucru ieftin e mult mai vandut decat unul mai scump, doar fiindca e ieftin.
    7 2
  • @seriff
    asta cam asa e, am avut ocazia sa compar un A6 sh proaspat adus de la nemti, ce-i drept nu cu 200.000, dar nici prea mult nu mai avea pana acolo (170.000km), generatie C6 cu un A6 generatie C7, deci mai nou, de aproape 70.000 km luat de nou din Romania de la Porsche Pipera... ei bine, C7-le arata mai uzat, mai prafuit si mai imbacsit decat C6-le care avea considerabil mai multi km rulati si ani vechime, totul din cauza drumurilor incomparabil mai proaste (adevarate cratere unde iti footi definitiv suspensia/articulatiile/rotile) si facute in bataie de joc (sine, capace canal, rosturi fara grilaje, decopertari aiurea, etc) pe care a mers C7-le in Romania, a mizeriei incredibile de pe strazi unde domneste colbul de 3 degete pe vreme uscata si noroi si jeg pe ploaie/zapada. mai e si modul in care masina e condusa si intretinuta, dar cauza principala e starea jalnica a drumurilor... deci cei care aleg un sh din Germania inaintea unuia din Romania, eu zic ca fac o alegere foarte buna, chiar daca dau niste bani in plus. idem, ii inteleg si pe cei care aleg un A6 sh in locul unor autohtone Dacia/Ford noi ...nu cred ca-si mai au rostul alte comparatii si dezbateri.
    6 3
  • Seriff
    Corect, aprob, am testat si eu lucrul asta, adevarul e ca o masina rulata in Ro e mult mai distrusa decat una rulata in afara, dar noi visam la masini electrice, unii zic ca suntem gunoiul Europei, ca le luam nemtilor sh-urile.
    Dar noi avem drumuri din anii 60, unde iti distrugi masina si salariul mediu pe care nemtii il aveau cand aparuse Dacia 1300.
    Dar avem pretentii sa aibe toata tara masina din 2021.
    4 1
  • Calache
    Unde e Edikkk sa se gudure la stirea asta? Ii doresc o Dacia Spring sa se taraie cu ea de la Galati la Bucuresti in 8 ore si o sotie,pardon,un sot care sa sforaie noaptea precum un generator...diesel :)!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru