Sprechen Sie francais?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Daca pentru multi locuitori ai Terrei pamantul fagaduintei se afla peste Ocean, romanii si multi locuitori ai statelor est-europene au luat ca reper Germania in ceea ce priveste nivelul de trai si modul de gandire din punct de vedere economic. Ba mai mult, atunci cand se ajunge la masini, romanii au o sensibilitate aparte pentru modelele germane, sentiment bazat atat pe istoria persoanala, cat si pe legendele care circula in jur. De ce am inceput testul cu Citroen C5 realizand o imagine eroica a Germaniei in raport cu piata romaneasca? Pentru ca, se pare, francezii s-au prins de faptul ca, uneori, e bine sa fii german. Sau sa pretinzi ca esti. Sau, cel mai bine, sa devii german prin ceea ce faci.
C5, MODEL GERMAN?
Imediat dupa ce a publicat primele fotografii cu noua generatie Citroen C5, producatorul francez ne-a facut cunostinta cu spoturile publicitare care ne aratu un C5 atat de teuton incat se identifica cu imaginea unui neamt get-beget. Citroen si-a prezentat masina in fata lumii invocand perfectiunea germana si intrand fortat in randul modelelor cu feeling teuton. Si au facut-o bine. Fata de generatia anterioara, Citroen C5 a castigat din toate punctele de vedere. De la design la spatiu, de la performante la calitate, de la interior la exterior.
DESIGN
Linia laterala fluida care curge spre partea posterioara si o parte anterioara interesanta si anacronica reprezinta principalele caracteristici de design ale noului C5. Designerii francezilor s-au dat peste cap si au realizat o masina care atrage atentia din stanga-n dreapta atunci cand se afla pe sosea, imaginea pe care i-o ofera celui de la volan fiind una legata de status. Partea frontala iese in evidenta prin prizele de aer mari si prin blocurile optice a caror forma se potriveste perfect cu cea a proiectoarelor de ceata. Predominante sunt cele doua linii paralele cromate care in centru formeaza sigla Citroen. In partea din spate, stopurile imense sunt impartite de linia portbagajului, impresia generala fiind una placuta, cu proportii corect alese.
INTERIOR
Inspiratia francezilor continua la interior, acolo unde vorbim de un pachet ergonomic si bine gandit din punctul de vedere al calitatii materialelor.
Putem vorbi chiar de un anumit nivel sofiticat de opulenta, Citroen avand de gand sa se asigure ca viitorii sai clienti nu vor duce lipsa de confort. Soferul si cei pana la patru pasageri dispun de o gramada de spatiu pentru picioare, umeri si cap, scaunele fiind si ele regandite si realizate in conformitate cu cerintele din ce in ce mai ridicate ale segmentului. Designerii Citroen au combinat, la interiorul noului C5, elementele subtile si care iti fac placere atunci cand te lovesti de ele, cum este senzorul de lumina din buzunarele usilor, cu elemente extrem de putin practice. Printre acestea se numara butonul de avarie, situat intr-o zona in care se ajunge cu dificultate, pe cealalta parte a consolei centrale, si claxonul, actionat de doua butoane de marimea unui deget.Pentru a ingreuna parca situatia, butucul volanului este fix, imprumutat direct de la fratele mai mic C4. In general, senzatia este una interesanta, insa rezervele legate de aceasta solutie se refera la parcari in spatii stramte, atunci cand, uneori, nu constientizezi pozitia rotilor. In ceea ce priveste spatiul pentru bagaje, C5 se lafaie in cei 440 de litri ai portbagajului, capacitate care urca atunci cand in calcul intra bancheta rabatata.
IN MERS
Trecem la modul de functionare al lui C5. Trebuie spus din capul locului faptul ca noua generatie a berlinei franceze vine echipata in serie cu ABS cu distributie electronica a fortei de franare, cu ESP si control al tractiunii, sapte airbag-uri si un sistem inteligent de lumini carora Citroen le spune adaptive, dar pe care noi le vom numi in continuare semi-adaptive. Vorbim de pachetul de lumini care te ajuta in virajele stranse prin aprinderea unuia dintre proiectoarele de ceata, in functie de directie.
Automarket a testat, pe sosele romanesti, un C5 echipat cu motorul pe benzina de 2.0 litri si 146 de cai putere, cea mai puternica versiune in afara celor diesel. Si inca un element important: chiar daca Citroen are in in lista de optionale un pachet de suspensii electrohidraulice de ultima generatie, masina testata a dispus de suspensii clasice, care insa au debordat prin limita superioara a confortului pe care il ofera.
Citroen si-a gandit modelul pana in cele mai mici amanunte, astfel ca inginerii francezi au considerat ca toti clientii, nu doar cei care isi permit versiuni superioare, trebuie sa beneficieze de un nivel ridicat de confort la drum lung.Citroen C5 devine, astfel, masina perfecta pentru sosele perfecte si pentru autostrazi. Problemele apar in virajele stranse abordate ceva mai agresiv, cand suspensiile isi arata limitele iar ruliul isi face simtita prezenta. Lipsa butonului Sport, caracter subliniat de prezenta pe versiunile sofisticate, devine una stringenta. Atunci cand revii la viraje line si linii drepte, nu ai probleme cu abordarea soselelor romanesti printr-o suspensie supla si deloc complicata.
MOTORUL
Motorul de 2.0 litri este cuplat la o cutie cu doar cinci rapoarte, element care in prima faza iti atrage atentia si te face sa te intrebi daca solutia aleasa de inginerii Citroen este cea buna. Etajarea rapoartelor te face insa sa vezi ca totul e calculat. Practic, treapta a cincea raspunde bine inca de la viteze reduse, de 85-90 km/h, urcand in turatii si in raspuns la accelerare.
Per total, motorul pe care l-am testat este unul corect, care nu te lasa sa imbatranesti in spatele unor coloane interminabile, dar nici nu te ajuta sa iesi primul din ele. Trebuie insa sa fiti de acord cu consumul mediu la drum lung, care ajunge la 9.4 litri/100 km. Nu trebuie sa va faceti griji legate de autonomie, pentru ca rezervorul are "doar" 72 de litri, o capacitate care ii multumeste chiar si pe aceia dintre dumneavoastra pentru care benzinariile nu sunt obiective turistice pe un traseu intins si lung.
LA FINAL
Concluziile sunt pozitive. Normal, pentru a simti trebuie sa testati masina, insa limitele sale se regasesc, de aceasta data, undeva aproape de trioul format de Audi, Mercedes si BMW. Suna fortat? Fiti siguri ca nemtii nu vad asa problema.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (0)