BMW şi Toyota au semnat un parteneriat complex la sfârşitul anului 2011. La început, acesta prevedea o colaborare în domeniul soluţiilor de propulsie, fie ele convenţionale, fie alternative. La începutul acestui an însă, în ianuarie mai exact, BMW şi Toyota au anunţat că vor lucra împreună la dezvoltarea unui model sportiv.
Potrivit unor surse neoficiale, la momentul anunţului, cele două companii desfăşuraseră deja mai multe studii de fezabilitate pentru a verifica posibilitatea de a lansa în serie un asemenea produs. Mai mult decât atât, dezvoltarea fusese şi ea demarată.
Akio Toyoda, şeful Toyota, oferise undă verde proiectului, aşa cum făcuse şi cu alte modele sportive: Lexus LFA şi GT86. Proiectul îi fusese deja încredinţat lui Tetsuya Tada, inginerul şef care a supervizat şi elaborarea actualului GT86.
electrice ar trebui să asigure tracţiune pentru roţile din faţă.
În ultimul an, el a făcut mai multe vizite la sediul BMW din Munchen, unde a pus la punct detaliile viitorului model cu omologii săi germani. Având în vedere legăturile sale cu vechiul proiect, ne putem aştepta ca viitorul model sportiv să împrumute platforma lui GT86 şi o unitate cu patru cilindri în linie de la BMW. Aceasta din urmă ar putea fi folosită pentru propulsia axei spate, în vreme ce o serie de motoareDeşi vor avea aceeaşi arhitectură şi acelaşi ansamblu de propulsie, cele două modele sportive Toyota şi BMW îşi propun să ofere caroserii complet diferite. Exemplul înrudirii estetice a fraţilor GT86 şi Subaru BRZ nu va fi urmat.
Un prim contact cu rodul colaborării dintre cele două companii este programat spre sfârşitul acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo.
Sa va vad acum!
Dupa 5 ani cat tine un motor BMW masina va continua sa functioneze inca 20 cu tratiunea electrica de la Toyota.
2005 Active Suspension 7 Series
2005 Active Streering BMW 7 Series
2004 Adaptive Headlight Control BMW 7 Series
2004 Adaptive Brake Light Control BMW 7 Series
1998 Anti-theft glass in series BMW 7 Series
1998 Water-cooled generator BMW 5/7 Series V8/12
1998 Tire pressure warning system (large series) BMW except 3 Series
1998 Personalized central locking system BMW 3 Series
1998 Head exchanger transmission oil/cooling circuit BMW 5/7 Series V8/V12
1998 Cornering Brake Control (CBC) BMW 3 Series
1998 Active seat BMW 7 Series
1997 Water-repellent windscreen BMW 8 Series
1997 Short-circuit prevention in case of crash BMW
1997 ITS airbag for the head BMW 7 Series
1997 Hill Descent Control (HDC) Land Rover Freelander
1996 Sequential M transmission BMW M3
1996 Bi-Xenon Headlights BMW 750i
1995 Natural gas propulsion BMW 316g/518g
1994 Navigation system BMW 750i
1994 Four-channel anti-lock braking for four-wheel drive
Range Rover
1994 Seat sensor for passenger airbag BMW 7 Series
1992 Continuously variable valve control BMW M3
1991 Park Distance Control (PDC) BMW 750i
1991 Xenon-discharge headlights BMW 7 Series
1987 Electronic injection control for diesel engines BMW
324td
1986 Metal catalysts BMW Alpina B7
1986 Double ellipsoid headlights BMW 735i
1981 Service interval indicator BMW 5 Series
1980 On-board computer (OBC) BMW 745i
1979 Digital Motor Electronics (DME) BMW 732i
1978 Catalytic converter BMW 528i (USA)
1977 Electronic speedometer BMW 7 Series
1976 Malfunction display (Check Control) BMW 630 CS
1968 Level control system BMW 2800
1959 Disc brakes BMW 502 saloon