În ultimii ani, mașinile au devenit din ce în ce mai inteligente, dar mai există, încă, lucruri care pot fi îmbunătățite. Spre exemplu, felul în care producătorii de automobile colectează și utilizează datele despre utilizatori.
Compania Mozilla a realizat un studiu în cadrul căruia a analizat 25 de companii auto. Într-un fel sau altul, toate au ridicat semne de întrebare și, mai ales, toate colectează mai multe date cu caracter personal decât este necesar.
Prin colectarea de date cu caracter personal, producătorii de automobile știu, spre exemplu, ce muzică asculți sau cu ce viteză te deplasezi, dar mai află și informații genetice sau despre viața ta sexuală. Nissan și Kia sunt doar doua exemple de producători care fac asta, reiese din acest studiu.
Circa 84% dintre producătorii analizați de Mozilla împărtășesc aceste date unor companii terțe, cum ar fi furnizori de servicii și brokeri de date. Mai mult, în cazul a 76% dintre companii, acordurile de confidențialitate le permit să vândă datele noastre personale.
Dacia și Renault sunt singurele companii care menționează că șoferii au dreptul să șteargă datele lor personale.
Ceilalți presupun că din moment ce ai intrat în mașină ți-ai dat acordul în privința felului în care sunt colectate și utilizate datele tale personale.De asemenea, Mozilla a mai descoperit că în ultimii 3 ani, 68% dintre companiile studiate s-au confruntat cu scurgeri de informații sau cazuri de atacuri cibernetice.
via Carscoops
Cand un produs poate fi facut FARA vreo aplicatie conexa, atunci acel aparat trebuie sa fie facut sa functioneze 100% fara o aplicatie, si gen aplicatia sa fie local.
Exemple sunt destule, dar sa enumeram.
Pt o banda de alergat in casa, nu ai nevoie de aplicatie pe telefon sau mai al dracu de o aplicatie care se conecteaza la un server dumnezeu stie unde, si chiar si mai rau, sa necesite sa platesti un abonament.
Casti wireless. Acestea trebuie sa functioneze simplu, direct la telefon, activezi bluetooth, si gata, fara aplicatii, fara conturi la respectivii.
O masina, nu are nevoie de un software dedicat pt a rula, care sa includa toate functiile. Si de asemenea aplicatiile sa nu necesite inregistrarea de conturi si identificarea utilizatorului. (accesarea agendei, a mailului, etc..)
Dar din pacate sistemul democratic a esuat prin propriile puteri, "alesii" fiind de fapt pusi de corporatii. Campaniile electorale platite de sponsori atrag dupa sine si conditii, pe care politicienii respectivi trebuie sa le indeplineasca. "Iti dau bani de campanie, faci cum iti zic eu, si nu votezi legi impotriva interesului meu" De aceea avem situatias actuala, unde cetatenii nu mai sunt protejati.
Este clar ca este nevoie de o legislatie extrem de stricta in privinta colectarii de date, mai ales daca acest lucru nu se impune si nu este necesar. Iar amenzile sa fie de asa natura incat sa descurajeze din start aceasta practica.
În altă ordine de idei, că noi ne postăm preferințele, viciile și plăcerile, vinovate au ba, pe tot felul de rețele sociale e chiar mai periculos decât colectarea de date de către producători. În definitiv ei le folosesc pentru marketing și îmbunătățirea produsului/serviciului.
P.S articolul acesta vine ca o mănușe pentru un anume comentator. Se știe el. Mă duc după pop corn & cola : ))))))
Tineti-va bine!