Speedart şi 9ff, doi tuneri din Germania, au solicitat insolvenţa

de Sebastian Toma
Miercuri, 18.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După Wiesmann şi Gumpert, alte două nume mari din lumea auto germană au solicitat insolvenţa în instanţă. Vorbim despre Speedart şi 9ff, doi tuneri specializaţi în marca Porsche.

Doi tuneri specializaţi în modificarea modelelor Porsche au probleme financiare şi au solicitat în instanţă insolvenţa. Vorbim despre germanii de la 9ff şi de la SpeedArt, ambele case de tuning solicitând procedura în urmă cu aproape două săptămâni. Cei de la 9ff au solicitat insolvenţa la Tribunalul districtului Dortmund, iar avocaţii celor de la SpeedArt au apelat la Tribunalul din districtul Ludwigsburg. Detaliile despre cele două companii sunt puţine, dar acestea au în faţă mai multe posibilităţi, un potenţial investitor având ocazia de a salva cele două case de tuning în momentul în care acestea vor fi oferite spre vânzare.

Reprezentanţii celor două case de tuning s-au ferit să facă declaraţii privind solicitările lor din instanţă, existând mai multe posibilităţi care ar fi putut să ducă la această situaţia. Cea mai probabilă, însă, este legată de imposibilitatea efectuării unor plăţi pentru furnizorii acestora. Anul 2013 nu a fost favorabil nici pentru mărcile Gumpert sau Wiesmann, ambele solicitănd insolvenţa în instanţă. Spre deosebire de Gumpert şi Wiessmann, 9ff şi SpeedArt nu ofereau vehicule dezvoltate in-house, cele două case de tuning fiind axate pe modificarea creaţiilor Porsche.

Urmareste Automarket
Dacă numele 9ff şi SpeedArt vor dispărea de pe piaţă, lumea auto va fi cu cinci nume mai săracă, după dispariţia Artega, Wiesmann şi Gumpert. Toate numele de mai sus au trecut, în ultimele 12 luni, prin procedura de insolvenţă, iar producţia de automobile noi nu mai este o prioritate pentru conducerea niciunei companii din cele de mai sus, totul din raţiuni economice.
Nu este clar dacă lipsa de succes a celor de la 9ff şi SpeedArt este o cauză a crizei financiare şi a instabilităţii economice care a urmat sau dacă aceasta vine pe fondul ofertei generoase de tuning pentru marca Porsche.

Via Worldcarfans

Comentarii (8)

  • inexorabil
    Insolvenţă în Germania?! Pare un coşmar suprarealist...Aşa ceva lovea cea mai puternică naţie europeană doar după primul război mondial. Miroase a recrudescenţă a fascismului german? În Vechiul Testament, se prevesteşte că, la sfârşitul lumii, două naţiuni, "Gomer" şi "Roş", îşi vor îndrepta privirile hulpave către prosperitatea înfloritoarea a "smochinului care rodeşte din nou", Israel. Din câte ştiu eu, la nivel politic, relaţiile ruso-germane sunt mai solide ca niciodată. S-ar putea alătura şi Franţa, care deja slobozeşte greţuri pe faţă la adresa SUA, aliata cea mai de nădejde a...Israelului. Mă întrebaţi ce legătura au toate astea cu maşinile? Au! Eu cred că producătorii europeni mint de sting anunţând o lansare masivă de modele în următorii ani (s-au înmulţit ştirile de acest gen, nu?). De fapt, nu vor să-şi panicheze clienţii, inclusiv pe cei potenţiali, fiind "în găleată" ca stare economică (deocamdată, dispar firmele "mici"). Piaţa pare să se scufunde rău, instalându-se o suprasaturaţie...De aceea, ei aleg să trăncănească preponderent despre motoraşe accesibile "oricărui buzunar" şi creaţii electrice care nu-ţi cer decât o amărâtă de priză, iar pentru masa imensă de comozi, propaganda devine persuasivă avansând tentaţia monumentului high-tech care "se conduce singur, nu trebuie să faci tu nimic"...Vai de noi toţi; vom fi ca bietele frunze în bătaia...taifunului.
    2 1
  • @inexorabil...

    ai luat-o pe aratura big time. Interesante asocierile religie-lumea auto. Dar cred ca si ele au o limita. Din nefericire de dragul beletristicii scapi din vedere mici amanunte sau exagerezi situatii de parca restul lumii e atat de proasta incat sa te creada ca pe popa ce scoate prostimea pe camp sa aduca ploaia

    "Insolvenţă în Germania?! (...)Miroase a recrudescenţă a fascismului german?" neuronii tai s-au scurtcircuitat sau faci "poezie" sa bifezi zilnic 20 de randuri?

    dar nu te lasa....gandurile tale merita citite pentru e eventuala evaluare cognitiva si neuropsihologica

    Intorcandu-ma la "artistii" de mai sus....din putinele mele cunostinte in preistoria lumii auto erau zeci si zeci de constructori de autombile si motociclete. Dadeau faliment pe capete. Se numeste capitalism. Notiune necunoscuta unora.
    0 0
  • @inexorabil
    in plus e interesant faptul ca porsche a intentat proces tunerilor care se ocupa de porsche, cu scopul de a scapa de ei.

    http://www.carscoops.com/2013/09/speedart-declares-bankruptcy-blames-it.html
    din care citez: "Porsche has been moving forth with an aggressive lawsuit against Porsche tuning companies, such as speedART and others"
    2 0
  • inexorabil
    Geluţule, altă menire decât aceea de a te erija în exegetul meu "avizat" şi de a improviza "foi de observaţii psihiatrice" nu-ţi poţi aroga?...Ăsta nu-i capitalism, drăguţule, ci catastrofism. Capitalismul era realmente creativ, pe când postcapitalismul tehnoglobalist îşi sprijină hoitul pe doi piloni putrezi: kitsch şi speculaţie. Poate n-ai reţinut care este politica mea pe AM: admit orice reproş, dar nu şi...greţuri. Niciodată!! Dacă tot ai pomenit de arătură, uite ce-ţi propun eu cu bună credinţă: ogorul AM este vast, aşa că n-avem de ce să ne încrucişăm sapele...Deci, rogu-te, ocoleşte-mă ca să te ocolesc! Să nu existăm unul pentru celălalt...Fii isteţ: evită-mă!!! Punct. @@inexorabil, de fapt, tunerii nu-şi câştigă pâinea cu acordul legal al companiilor care construiesc maşinile originale? Nu înţeleg de ce i-a căşunat lui Porsche împotriva celor două firme, foste colaboratoare. Parcă 9ff prelucrase un Porsche 997, care fusese contemporan cu prima ediţie de Bugatti Veyron, dar un pic mai...rapid (409 km/h), nu? De pildă, de ce nu s-ar sătura şi Mercedes de Brabus? (deşi arată de 100 de ori mai luxos în versiunea cu sigla "B"). Mă rog, nemţii sunt bizari câteodată...
    0 0
  • @inexorabil....capitalism realmente creativ. De cand? Unde?

    nu voi incerca o discutie pe tema asta. Te voi lasa sa te documentezi nitel.

    Pana atunci, atentie!!! Nu o mai lua pe aratura! Contrar amenintarilor tale stravezii voi fi prin preajma!!

    ti-as mai pune niste "!!!!!!" dar mi-e teama ca faci o criza si mai impusti un comentariu pseudo-religios :)
    0 0
  • inexorabil
    Plăvane, nu înţelegi de vorbă bună?! Te-am rugat să încetezi cu şicanele! A fost linişte până să-ţi iei nasul la purtare...Decât să te strofoci să mă "moralizezi", mai bine aruncă-te în gât...poate ţi se înşurubează cum trebuie imitaţia aia de cap. Chiar nu-ţi mai acord nicio atenţie, căci dispreţuiesc de moarte nevertebraţii ca tine.
    0 0
  • ce spuneai de capitalismul realmente creativ? :D

    ....recrudescenta fascismului german....sfarsitul lumii...cosmar suprarealist

    se duc pe copca doua companii a caror plus-valoare o contabilizezi abia dupa virgula si tu visezi sfarsitul lumii. Inteleg ca si Speedart si 9ff sunt pomenite in carticica aia a ta de care tot aduci aminte....
    0 0
  • Noroc ca sunt destui. De 9ff e pacat, pentru ca au creat ceva deosebit, insa macar avem RUF ca tuner de Porsche.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru