Dacă limitele legale de viteză cresc, numărul accidentelor și al victimelor crește și el. Dacă limitele coboară, numărul victimelor va scădea la rândul său. Aceasta este concluzia foarte clară a unui studiu interguvernamental pe care organizația International Transport Forum (ITF) l-a realizat în 10 țări care au crescut sau au scăzut recent limitele de viteză pe anumite sectoare de drum: Australia, Austria, Danemarca, Franța, Ungaria, Israel, Italia, Norvegia, Suedia și Statele Unite ale Americii.
Conform acestui studiu, problema majoră a creșterii limitei de viteză este faptul că accidentele cresc disproporțional. Astfel, dacă viteza medie a mașinilor crește cu 1%, frecvența accidentelor pe respectivul tronson de drum crește cu 2%, frecvența accidentelor grave crește cu 3%. în timp ce accidentele cu victime cresc cu 4%.
"În absolut toate cazurile a fost indicată o relație puternică între viteză și numărul de accidente. O creștere a vitezei medii a fost acompaniată întotdeauna de un număr mai mare de accidente și de victime, în timp ce o scădere a vitezei e coincis cu mai puține accidente și mai puține victime.
În niciun caz analizat nu s-a întâmplat ca o creștere a vitezei medii de rulare să coincidă cu mai puține accidente", se arată în studiul ITF.Recomandare: viteze mai mici pe șosele fără parapeți între sensuri
În urma studiului, specialiștii ITF le recomandă autorităților să utilizeze următoarele "limite rezonabile de viteză":
- Maxim 30 km/h în zonele rezidențiale urbane în care mașinile și pietonii împart aceleași spații;
- Maxim 50 km/h în zonele urbane cu intersecții succesive în care riscul de coliziuni laterale este crescut;
- Maxim 70 km/h pe șoselele extraurbane în care nu există parapeți de protecție între sensuri, riscul de coliziuni frontale fiind astfel foarte ridicat.
România respectă în acest moment limitele indicate de recomandările urbane, însă viteza limită maximă pe șosele este de 100 km/h (pe Drumuri Naționale și Europene) și de 90 km/h pe celelalte categorii de șosele.
"Vitezele scăzute nu scad doar numărul de accidente, ci îmbunătățesc și calitatea vieții cetățenilor, în special în zonele urbane.
Acestea reduc în același timp emisiile, consumul și poluarea fonică", se arată în studiul ITF.Analiza completă a cazurilor din cele 10 țări și concluziile studiului pot fi consultate în totalitate în acest document (PDF, 82 de pagini)
1 sper ca nam facut politica
2 sper ca sunt in acordul romanilor care se pricep sa conduca adica nu sunt soferi de duminica
si pedefeul de ce e in engleza aia de balta, lam deschis de 2 ori si tot in engleza imi apare. Aveti ceva de ascuns?
PS o mare prostie parapetii aia din beton pusi pe mijlocul drumului... mai ales pe drumurile virajate de munte si colinare... unde nu poti lasa masina sa curga de teama ca va subvira si va scrijeli parapetul)
Ai citit documentul ala, sau "imbecilitatea monumentala" din comentariul tau are ca baza un studiu facut in urma monitorizarii si observatiilor?
1. din cauza ca-s drumurile proaste sau lipsa, sunt indreptatit sa merg ca un cretin
2. niste legi de circulatie exista cam degeaba pt ca se pare ca suntem indreptatiti sa mergem cum vrem
3. parapetii sunt o prostie pt ca nu suntem in stare sa ne tinem banda si ne frecam masina de ei
Si ma mai mir de ce se conduce in halu in care se conduce...
PS: Nu stiu cu ce a grasit tarisoara asta sa fie populata cu asemenea giboni... probabil e blestemata... :(
ideea era doar ca unii folosesc automobilul si pt placerea de a conduce, nu doar sa se deplaseze intre doua locuri... ce o fi asa rau sa te joci putin cu masina pe viraje nu stiu (de fapt am colegi care atunci când le-am explicat cum e cu tendinta sub sau supraviratoare la masina au ramas masca desi au permis de cativa ani)... sigur, or fi buni parapetii aia pe DN1 din punct de vedere functional si preventiv dar din punct de vedere estetic arata precum cotetele alea de porci amestecate cu peturi decolorate in soare pe care le vedem pe marginea cailor ferate in zonele suburbane (recunosc in fata plutonului de executie ca nu sunt bucurestean sau ploiestean si am trecut o singura data pe DN1... dar na, ideea era doar ca nu trebuie abuzat de asa ceva)
in alta ordine de idei nu cred ca exista multi soferi care sa nu se fi simtit frustrati de orele petrecute in trafic... iarasi recunosc in fata completului judecatoresc de pe automarket ca probabil asta a fost cauza pt care uneori am mai incalcat regulile de circulatie... dati cu pietre, le accept, doar voi nu ati facut niciodata ce am recunoscut eu! sa spun ca de obicei merg regulamentar? eu spun... ma crede cineva pe cuvant?!... dar na, nu poti face aici o introspectie pt ca sar rapid corectii politic care presupun faptul ca nu ne trebuie autostrazi pt a ajunge mai repede la destinatie ci ne trebuie doar lipsa de ”giboni” in trafic ca sa scape tarisoara de specimene care isi doresc doar 2 lucruri simple: sa se bucure de condus si sa ajunga mai repejor unde au treaba...
PS daca ai avea autostrada intre marile orase choar ai fi gibon sa nu mergi ca o baba pe cei 20-30 km de la iesirea de pe drumul de mare viteza si localitatea de domiciliu
PS2 a spune aici ca nemtii au autostrazi fara limita de viteza e ca si cum ai spune ca iti plac masinile VW... site-ul asta s-a transformat in hateri ai marcilor germane si a mai tot ce provine de la ”doici” de parca de acolo ar veni raul suprem in industrie dupa scandalul ala dieselgate (bine totusi ca majoritatea clientilor nu intra pe acest site... altfel nemtii intrau in faliment demult)
am tradus primele doua pagini din pedefeul ala cu gugaltransleit si traduce prost si in romina...astia vor sa ne prosteasca
adica io miam spus parerea
In principiu ar fi bine sa reducem viteza, cu atat mai mult cu cat nu sunt drumuri. Viata e mai importanta decat o diferenta de 20 de minute.
Nu fratilor, vitezele astea sunt stupide, odata pt ca masinile sunt din ce in ce mai performante, distanta de franare de la 50 kmh nu mai e cea de acum 10-20 de ani, la fel si siguranta la viteza e.t.c
2 la mana, da 20 de minute conteaza! Evolutia ainseamna sa ne miscam mai repede, sa economisim timp de viata nu de stat in trafic.
3, NU VITEZA UCIDE, CI INDISCIPLINA!
Prea multi au carnet azi dar nu sunt soferi...daca ai ajuns sa zici ca 70 e mult pe sosea extraurmaba,,,lasa masina acasa...ia rata. ca e mai sigur pentru noi, soferii.
Prima se refera la faptul ca Romania are drumuri pe care sensurile de mers nu sunt delimitate cu parapeti . De ce ? Unde sunt banii de la taxe ( de drum, vignete, din carburanti, de mediu/poluare/verde s.a.m.d. ) ? Raspunde cineva pentru asta ? In ce mileniu si in care tara ?
A doua este mai mult o nelamurire tehnica legata de studiul citat.. De unde au concluzionat specialistii astia ca o masina care merge mai incet, polueaza mai putin ? Daca este vorba despre " hibride" inteleg ( marea majoritate, pana la 40km/h merg "electric"), insa la motoarele " clasice" este tocmai opusul. Tocmai de aceea, in marile orase din tarile " normale" ( a se vedea Paris, Roma, Madrid, Berlin, Viena etc.) se incearca limitarea accesului autovehiculelor, punandu-se accent pe transportul public de calatori. Deci, studiul asta a fost facut in Romania sau intr-o tara in care marea majoritate a autovehiculelor sunt hibride sau electrice ?
"ce o fi asa rau sa te joci putin cu masina pe viraje nu stiu" - de exemplu sa pierzi controlul, ca nu ai talent pe cat crezi tu ca ai, si sa omori familia care circula civilizat, pe celalalt sens.
"la noi la cat de slaba si proasta e infrastructura ar trebui sa lase omu' sa bage blana ca nare timp sa se miste ca melcu prin gaurile strazilor" - deci daca tot sunt proaste dumurile macar sa dam blana, ca e mai sigur
"Maine ne limiteaza viteza si dreptul castigat sa mergem cum vrem" - pe cuvantul tau ca ai dreptul sa mergi pe unde vrei?
"o mare prostie parapetii aia din beton pusi pe mijlocul drumului... mai ales pe drumurile virajate de munte si colinare... unde nu poti lasa masina sa curga de teama ca va subvira si va scrijeli parapetul" - pai da, decat sa "scrijelesti" parapetul, mai bine mototolesti masina de pe contrasens
"o imbecilitate monumentala, acolo unde vitezele sunt mai mic, gen 70 la ora, cresc enorm depasirile si astfel accidentele, ca nu toti schumaharii stiu sa depaseasca civilizat" - unii schumahari fac diferenta dintre circuit si sosea. Daca limita e la 70 inseamna ca trebuie sa mergi cu max 70, nu sa depasesti mai des
"ideea era doar ca unii folosesc automobilul si pt placerea de a conduce, nu doar sa se deplaseze intre doua locuri" - nicio problema, fa-ti placerea pe circuit. Ca si mie imi place sa trag cu arma, dar la poligon, nu pe strada, unde te deplasezi tu intre doua blocuri
"Evolutia ainseamna sa ne miscam mai repede, sa economisim timp de viata nu de stat in trafic" - daca te misti repede intr-un pom economisesti toata viata
"NU VITEZA UCIDE, CI INDISCIPLINA" - dar mai ales prostia. De exemplu sa crezi ca esti capabil sa conduci repede cand de fapt esti un bou incaltat cu "bemveu"
Ca si experiment se dovedeste cat de usor pot fi manipulati cititorii (unii).
Si da, absolut toti cretinii in Romania au BMW. Nu stiu un sofer de BMW care sa fie intreg la minte. Nici unu. Si aici ma refer inclusiv la rude de-ale mele. Toti sunt oligofreni.