Spaniolii îşi reduc temporar limita de viteză pentru a economisi carburant
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Alfredo Perez Rubalcaba, Prim-Ministrul adjunct al Spaniei, a decis alături de colegii săi de la putere să reducă limita de viteză maximă în Spania. Astfel, drumurile pe care era permisă o viteză maximă de 120 km/h au acum o limită de 110 km/h. Potrivit politicienilor iberici, măsura este un răspuns la situaţia din Libia şi Orientul Mijlociu şi are ca scop reducerea cheltuielilor populaţiei cu carburantul. Englezii de la BBC estimează că 13% din cantiatea totală de ţiţei folosită de iberici provine din Libia, dar oficialii spanioli nu au confirmat şi nici infirmat această informaţie.
Pentru a le aminti cetăţenilor că trebuie să circule mai încet, peste 6.000 de semne de circulaţie care afişau viteza maximă pe respectivul segment de drum au fost înlocuite peste noapte cu altele mai "mici". Schimbarea limitei de viteză este temporară şi va fi în vigoare cel puţin până la finele lunii iunie, nefiind legată de criza din Libia atât de strâns cât s-ar crede.
Guvernul Spaniei estimează că reducerea limitei de viteză va duce la reducerea consumului de carburant cu 15%.Între timp, principalul partid de opoziţie spune că valoarea reală este situată în jurul a cinci procente. Scăderea vitezei maxime nu este singura măsură aplicată de spanioli pentru reducerea cheltuielilor, printre măsurile luate de aceştia fiind ieftinirea biletelor de tren, sprijinirea achiziţiei de becuri eficiente din punct de vedere enrgetic şi a anvelopelor cu rezistenţă scăzută la rulare.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
ce comunisti, dom'le!
si on-topic: guvernul ala da dovada de intelepciune.
cine să ne schimbe şi gândirea?
daca se modifica 120 --> 80 km/h poate se simtea la pompa/buzunar dar asa...vai de mama noastra.
cu bine!!
Ceea ce face acest guvern "intelept" este sa aplice "dupa ureche" o masura cel putin discutabila ca sa nu zic proasta.
La prima vedere, mergi mai incet, consumi mai putin.
Insa, pe langa reducerea efectiva care nu are cum sa fie de 15 %, se mai pune si problema scaderii fluiditatii traficului care, de cele mai multe ori se traduce prin aparitia mai frecventa a "Stau-urilor" si a circulatiei ingreunate (pe la Germanica, i se zice "stockende Verkehr"). Iar cand se ajunge aici, n-are rost sa mai facem socoteli de consumuri...
Abia astept rezultatele concrete ale acestei masuri "inspirate"...
@george...se scade viteza MAXIMA la 110km/h. Nu stiu care iti este logica in ceea ce afirmi prin comentul tau, dar trebuie sa fii ridicol de idiot (la general vorbind) sa crezi ca 10km/h mai putin duce la aparitia "Stau-urilor".
@ gelu
Ai condus si tu macar o data intr-o tara din asta civilizata ca sa vezi ce se intampla in traficul de acolo?
In alta ordine de idei, poti sa-mi spui care este limba ta materna? Ca eu am spus niste lucruri putin diferite de ceea ce ai comentat tu acolo...
In 2009, Spania a avut o datorie publica de 86,5 MLD Euro.
Cu mii de miliarde datorii se joaca doar americanii:
- deficit bugetar in 2010 - 1300 de miliarde de dolari;
- datorie publica guvernamentala - 14.000 de miliarde de dolari
- datorie publica totala - 55.000 de miliarde de dolari