Spaniolii îşi reduc temporar limita de viteză pentru a economisi carburant
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Alfredo Perez Rubalcaba, Prim-Ministrul adjunct al Spaniei, a decis alături de colegii săi de la putere să reducă limita de viteză maximă în Spania. Astfel, drumurile pe care era permisă o viteză maximă de 120 km/h au acum o limită de 110 km/h. Potrivit politicienilor iberici, măsura este un răspuns la situaţia din Libia şi Orientul Mijlociu şi are ca scop reducerea cheltuielilor populaţiei cu carburantul. Englezii de la BBC estimează că 13% din cantiatea totală de ţiţei folosită de iberici provine din Libia, dar oficialii spanioli nu au confirmat şi nici infirmat această informaţie.
Pentru a le aminti cetăţenilor că trebuie să circule mai încet, peste 6.000 de semne de circulaţie care afişau viteza maximă pe respectivul segment de drum au fost înlocuite peste noapte cu altele mai "mici". Schimbarea limitei de viteză este temporară şi va fi în vigoare cel puţin până la finele lunii iunie, nefiind legată de criza din Libia atât de strâns cât s-ar crede.
Guvernul Spaniei estimează că reducerea limitei de viteză va duce la reducerea consumului de carburant cu 15%.Între timp, principalul partid de opoziţie spune că valoarea reală este situată în jurul a cinci procente. Scăderea vitezei maxime nu este singura măsură aplicată de spanioli pentru reducerea cheltuielilor, printre măsurile luate de aceştia fiind ieftinirea biletelor de tren, sprijinirea achiziţiei de becuri eficiente din punct de vedere enrgetic şi a anvelopelor cu rezistenţă scăzută la rulare.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
ce comunisti, dom'le!
si on-topic: guvernul ala da dovada de intelepciune.
cine să ne schimbe şi gândirea?
daca se modifica 120 --> 80 km/h poate se simtea la pompa/buzunar dar asa...vai de mama noastra.
cu bine!!
Ceea ce face acest guvern "intelept" este sa aplice "dupa ureche" o masura cel putin discutabila ca sa nu zic proasta.
La prima vedere, mergi mai incet, consumi mai putin.
Insa, pe langa reducerea efectiva care nu are cum sa fie de 15 %, se mai pune si problema scaderii fluiditatii traficului care, de cele mai multe ori se traduce prin aparitia mai frecventa a "Stau-urilor" si a circulatiei ingreunate (pe la Germanica, i se zice "stockende Verkehr"). Iar cand se ajunge aici, n-are rost sa mai facem socoteli de consumuri...
Abia astept rezultatele concrete ale acestei masuri "inspirate"...
@george...se scade viteza MAXIMA la 110km/h. Nu stiu care iti este logica in ceea ce afirmi prin comentul tau, dar trebuie sa fii ridicol de idiot (la general vorbind) sa crezi ca 10km/h mai putin duce la aparitia "Stau-urilor".
@ gelu
Ai condus si tu macar o data intr-o tara din asta civilizata ca sa vezi ce se intampla in traficul de acolo?
In alta ordine de idei, poti sa-mi spui care este limba ta materna? Ca eu am spus niste lucruri putin diferite de ceea ce ai comentat tu acolo...
In 2009, Spania a avut o datorie publica de 86,5 MLD Euro.
Cu mii de miliarde datorii se joaca doar americanii:
- deficit bugetar in 2010 - 1300 de miliarde de dolari;
- datorie publica guvernamentala - 14.000 de miliarde de dolari
- datorie publica totala - 55.000 de miliarde de dolari