După sute de accidente și victime pe DN2, probabil cel mai periculos drum din România, autoritățile par hotărâte să ia în sfârșit măsuri care să sporească siguranța pe acea șosea.
Numai luna trecută, acolo și-au pierdut viața 10 oameni. Într-un proiect pilot, autoritățile au delimitat trei benzi pe zece kilometri - două pe un sens, una pe celălalt, iar pe acest tronson numărul morților a fost zero. Proiectul 2+1 dintre Sinești și Movilița va fi extins pe tot DN2, anunță acum reprezentanții Companiei Naționale pentru Infrastructura Rutieră.
“Vom avea o normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic și de la anul, 2022, vom trece la implementare și extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 și alte drumuri”, a spus Flavius-Florin Pavăl, șeful serviciului Siguranța Traficului CNAIR.
Potrivit acestor norme tehnice, conversia unui drum național cu două benzi într-un drum de tip 2+1 se va face acolo unde lățimea cu tot cu acostamente este de 12 metri.
Banda va avea cel puțin 3,5 metri. Vor apărea separatoare între benzi. Viteza de deplasare poate scădea până la 70-80 de kilometri pe oră pe unele porțiuni.Via profit.ro
este un drum cum nu cred ca s-a mai vazut in vreo tara normala. dar noi nu suntem normali. si in plus, nici nu stim sa circulam pe el. da, acel acostament o sa ziceti ca nu e de mers pe el, dar in conditiile date, e cam logic sa mergi pe el, mai ales daca esti un tir sau daca vrei sa mergi mai incet. dar noi suntem caposi si mergem cu 60 pe banda si normal ca apar accidente, nervi, injuraturi, etc.
2+1 sunt de mult în Transilvania şi chiar Dobrogea, nu trebuiau să se uite în Olanda.
Nu drumul in șine omoară ci cei care nu ii respecta regulile si pe cei din jur.
Vacanta acesta am facut aproximativ 3000 de km prin tara iar cand am mers pe autostrada a fost cel mai stresant. Nu contează ca faci o depasire, întotdeauna se gasea cate un specimen care sa se lipeasca de spatele masinii mele. Daca politia nu iese din tufisuri (unde stau cu radarele) sj nu se apuca sa faca patrulari ca sa ii arda pe "cei mai speciali" dintre noi, a avea 2 benzi tot nu rezolva problema sigurantei.
Ma repet pt a nu stiu cata oara, singurul mod in care se poate face ordine e sa aplici legile deja existente (in loc sa inventezi cate 5 pe luna dar sa nu aplici nici una) si sa ii arzi pe toate partile...amenzi mari, pretul asigurarii in functie de cazierul auto, puscarie inclusiv pt depasit viteza (cu dedicatie pt aia care merg cu 150 in oras), suspendari de permis pe X ani. Sa vezi cum se linistesc toti, si cu viteza, si cu depasitul in curbe, si cu urcatul beat mort la volan.
Pana atunci, vorbe in vant si cimitire tot mai pline.
Asa trebuia facut de la inceput.
1. Nu are sens să lărgești acostamentul și să-l faci bandă, iar drumum să devină cu 2 benzin pe sens pentru că:
a. cel mai probabil sunt necesare exproprieri pentru doar 1-2 metri în plus. Asta costă bani.
b. deja se lansează licitația pentru autostrada A7, acum pentru tronsonul Ploiești-Buzău. Pentru tronsonul Buzău-Focșani știu că documentația e gata.
Prin urmare, e inutil să investești atât să faci drumul 2+2 când deja e o autostradă a cărei construcție e gata să înceapă. Astfel, un 2+1 e mai logic.
2. La 2+1 exista riscul ca pe porțiunea cu o bandă să se aglomereze când o mașină se strica. Acum ei au propus ca banda aia singulară să fie ceva mai lată ca în cazul în care o mașină se strică să poată fi ocolită. Apoi, da, viteza poate scădea, dar am văzut cât de mult scad și accidentele. După ce autostrada e gata, acest DN2 2+1 va fi un drum lejer de parcurs. Un alt lucru pentru care se formează aglomerație când se trece de la 2 benzi la una este că șoferii habar n-au să conducă. Semnul îi anunță că în 500 m sau 250 m se îngustează drumul, ei accelerează să depășească și așa fac și alții după ei, apoi se trezesc că se îngustează drumul, în loc să se retragă din timp pe prima bandă. Aici e vorba de lipsă de educație și lipsă de inteligență.
Politic, Drulă pare să fie cel mai activ ministru al transporturilor din perioada post-decembristă și chiar mai înainte de asta. Nu îmi place USR, dar el e singurul ministru de acolo care mi se pare că face, în general, cam ce trebuie. Și mă scârbește când văd cum îl atacă Cîțu când omul are performanțe cum nu a avut alt ministru al transporturilor de zeci de ani. Da, și Drulă a aruncat cu niște vorba aiurea spre Cîțu la faza cu demiterea lui Voiculescu, dar spre binele nostru ar fi bine ca Cîțu să-l lase în pace. Și PNL a mișcat binișor în 2020 cât a avut ministerul comparativ cu PSD, dar dacă nu venea Drulă nu cred că A7 era atât de avansată acum. Probabil nici nu se mai începea. Omul ăsta a deblocat multe blocaje și a mișcat lucrurile foarte repede, semn că la noi s-a putut până acum, dar nu s-a vrut.
Și pe mine mă stresau cei ce se băgau în fundul meu cu 180 în condițiile în care eu depășeam un camion cu 130-140 km/h (dacă ai 140 pe ceas, în realitate ai 135, ești legal). Știi ce am făcut de săptămâna asta? Având break, mi-am pus camera video în spate cu fața spre cei care vin din spatele meu. Deja are efect. Pe centura București, a venit unul tare în spatele meu, mi-a dat flash-uri și când a văzut camera imediat s-a potolit, a lăsat distanță între noi și a așteptat liniștit să depășesc camionul.
Și dacă unul mă șicanează, în cazul ăsta filmarea va fi luată în considerare de poliție. Din ce înțeleg legea, filmarea se ia în considerare dacă tu ești parte vătămată. Nu se ia în considerare dacă te apuci tu să filmezi așa pe unul și altul încălcând legea fără să fii implicat direct.
Mă bucur totuși că ce s-a întâmplat vara asta pe autostrăzile noastre au închis gurile celor care susțineau că prima cauză a accidentelor e lipsa autostrăzilor.
Nu, prima cauză e meltenismul foarte multor șoferi, lipsei de educație și de respect cumulată cu lipsa aproape totală de reacție a poliției rutiere și lipsa unor legi aspre precum suspendarea permisului pe 1 an și confiscarea mașinii. Da, autostrăzile ar reduce din accidente, dar fără o educație a populației tot vor fi accidente multe și pe autostrăzi comparativ cu țări mai dezvoltate.
P.S. îl mai știți pe ”șmecherul” de la TV care mergea pe banda de urgență și care zicea senin că are amenzi de 80.000 lei și nu le plătește că nu are nimic pe numele lui și că va mai face în continuare la fel? Ia să-i fi confiscat mașina ”șmecherului” (ok, nu e pe numele lui, dar cine e proprietar în acte să-și asume faptele lui), să-i fi suspendat permisul 2-3 ani și pentru amenzile neplătită băgat oleacă la niște muncă de șantier (nu la închisoare că acolo stă hrănit pe banii noștri). Oare mai era el așa ”șmecher” dacă aveam astfel de legi aplicate?
Vezi că mă confunzi. Nu eu sunt cel cu Leon-ul, era altcineva de pe aici. La restul nu merită să-ți răspund.