La începutul anului trecut, Sony și Honda au prezentat un prototip al sedanului electric Afeela. Acum, cele două companii au profitat de ediția din 2024 a Consumer Electronics Show din Las Vegas pentru a dezvălui o versiune "evoluată" a acestuia
Înainte de toate, lungimea prototipului electric Afeela a crescut cu 20 de milimetri, astfel că măsoară acum 4.915 milimetri. Celelalte dimensiuni au rămas neschimbate: 1.900 mm lățime, 1.450 mm înălțime și 3.000 mm ampatament.
Apoi avem câteva modificări de ordin estetic. Spre exemplu, Sony/Honda a venit cu un spoiler frontal nou, oglinzi exterioare convenționale, spoiler spate redesenat, portbagaj revizuit și stopuri, de asemenea, noi.
Chiar dacă modificările interioare sunt mai discrete, avem și aici o consolă centrală revizuită, care integrează două zone de încărcare wireless pentru telefoanele mobile, un volan retușat și o nouă oglindă retrovizoare.
Viitorul sedan electric Afeela este echipat cu două motoare, care dezvoltă împreună 489 de cai putere.
Din pachet mai face parte o baterie de 91 kWh, iar mașina poate fi încărcată rapid cu până la 150 kW.Modelul cu zero emisii va intra în producția de serie în 2025. Dar, până atunci, fanii jocului Gran Turismo 7 o vor putea conduce, în mediul virtual, desigur, în lunile următoare.
via Carscoops
Mai sunt unii, parca Lucid îi cheamă ;)))
În schimb ai dreptate, BYD mătură cam cu toți, inclusiv cu Tesla și asta pentru că au mizat pe mașini “normale” și nu bla, bla premium/lux. BYD pot să reducă din briz, briz-uri și din preț fără să-și dea foc la restul gamei. Tesla nu poate, și-au cam dat șah-mat. Dacă Musk ar fi un geniu productiv ar venii cu un brand low cost și ar ieși din menghină, altfel fiecare zi care trece aduce mai multă concurență și va fi tot mai greu mai ales că portofoliul tesla se învechește și efectul WOW se diluează.
De ce au crezut unii că în momentul în care ne vom lua BEV, vom “vrea” premium, habar n-am. La ICE-uri, ne uităm la prețuri, drive test, review-uri, analizăm, cântărim etc. la BEV accelerăm în linie dreaptă și plătim “cu cardul”, simplu nu?
Odata cu maturarea tehnologiei si dezvoltarea unor linii de aprovizionare (cu baterii si alte asemenea) a inceput sa scada si pretul la BEV-uri si pot concura cu marcile de volum.
Asa a ajuns si Tesla de la S-X la 3-Y si probabil in viitor la un model 2 accesibil. Inca mai este mult de cercetat/optimizat pana sa ajunga pretul unui BEV mini sau compact la pretul unei termice din aceeasi clasa.
Si mai este si un alt motiv de a incepe cu produsele premium: tinta lor sunt oameni care in general isi permit mai multe masini si nu vor resimti atat de puternic limitarile BEV-urilor.