Un amplu sondaj de opinie realizat în cadrul campaniei Fii treaz la volan! demonstrează că cei mai mulți șoferi din România ignoră avertismentele cu privire la oboseala resimțită atunci când conduc.
Astfel, 24% dintre respondenți au admis că au adormit cel puțin o dată la volan, în timp ce 52% dintre șoferi au condus cel puțin o dată mai mult de 8 ore fără să se oprească.
De altfel, sondajul arată că numai 19% dintre șoferi au avut reprize de condus de cel mult 3 ore, în timp ce 20% dintre șoferi conduc frecvent chiar dacă dorm mai puțin de 5 ore pe noapte. Cei mai mulți dintre șoferii români (47%) afirmă însă că iau o pauză la fiecare 3-4 ore de condus.
De asemenea, o altă statistică îngrijorătoare este că 34% dintre șoferi au declarat că au condus cel puțin o dată chiar dacă nu au dormit deloc în noaptea precedentă. Cu toate acestea, 66% dintre șoferi susțin că li se întâmplă foarte rar să se simtă obosiți la volan, în timp ce 21% susțin că nu s-au simțit niciodată obosiți în timpul condusului.
De asemenea, sondajul a încercat să afle și percepția reală a șoferilor cu privire la oboseală comparativ cu consumul de alcool.
Astfel, 92% dintre participanți consideră că este foarte periculos să conduci sub influența băuturilor alcoolice, însă doar 62% dintre respondenți consideră că este foarte periculos să conduci obosit. Cu alte cuvinte, șoferii români consideră că a conduce obosit este mai puțin periculos decât a conduce după consumarea unor băuturi alcoolice.Totuși, această opinie este contrazisă de staticile realizate de organizația AAA Foundation for Traffic Safety din Statele Unite, care arată că șoferii care pierd între una și două ore din somnul recomandat de 7 ore își dublează riscul de a avea un accident. În același timp, să conduci după ce ai fost treaz peste 24 de ore echivalează cu a conduce cu o alcoolemie de 0.1%.
Sondajul de opinie a fost realizat în perioada 10 iulie - 10 septembrie pe un eșantion de 16.235 de respondenți, dintre care 15.121 au paermis de conducere.
Via 1asig
http://www.1asig.ro/Sondaj-64-dintre-soferi-s-au-urcat-cel-putin-o-data-la-volan-dupa-ce-nu-au-dormit-o-noapte-intreaga-1-sofer-din-4-a-atipit-la-volan-articol-3,100-61903.htm
mă interesa foarte mult periodicitatea acestor acţiuni, am văzut pe link mult mai detaliat.
Oricum majoritatea covârşitoare nu conduc mai mult de 3-4 ore fără pauză, ceea ce înseamnă că majoritatea clară se pretează foarte bine pentru maşina FULL electrică !!
Nu mai este azi nicio problemă (în UE10 plus Norvegia, Suedia) să conduci electrică,
decât preţul iniţial al maşinii (ca preţ total, global cu durata de exploatare este sub maşina termică)
Nu mai există niciun range anxiety sau viteză încărcare, pentru maşinile electrice din acest an, care au minim 300-400 km care duc aceste 3-4 ore foarte bine
Lumea o să-și ia electrice când or să fie cel puțin la fel de ieftine ca mașinile clasice cu aceleași dotări și la fel de practice.
O mașină electrică în România acuală (haotică și dezintegrată) este un moft, pe care și-l satisfac unii oameni, că așa vor ei.
Și nu mai aduceți în discuție sintagma "la alții...", sau "vreau o țară ca afară". Nu mai comparați mere cu nuci.
Vei avea o țară ca-n Elveția când toată lumea va achita 2 CHF (8,7 RON) la buda publică ca să se pișe.
Sau ca în Danemarca când vei plăti taxe pe mașină de 80% din valoare mașinii,
Sau când vei avea în țară o companie națională de petrol și gaze, capital 100% de stat care virează 10% din profit în fondul național suveran de pensii.
Etc.
Până atunci, căscați ochii la drum!
Si guvernele (din tarile civilizate) vor folosi astfel de rezultate pentru a restrange necesitatea (dar si posibilitatea) oamenilor de a conduce in momentul in car vor exista solutii alternative.
https://evz.ro/tesla-esec-rusinos-masina-electrica-a-politiei-in-pana-prostului.html
Iar alea 3-400km sunt ca aia 3 litri la suta cu care se laudau unii producatori la consum.
Tesla model 3 pe autostrada la 180-200km/h are o autonomie de 130km. Putin, mult prea putin. Nemtii vor ramane pe Diesel inca mult timp, cu toate ca multi ar avea bani sa-si ia o Tesla.
In concluzie: range anxiety exista si inca big time. Iar timpul lung de incarcare exista si el.
Insa repet, masina electrica este un bun mijloc de transport in oras cand stai la casa. Atat. Aaaa, si daca esti dispus sa dai o suma exorbitanta can o cumperi.
Ia stirea si de pe international:
https://www.spiegel.de/panorama/justiz/tesla-polizeiwagen-in-usa-geht-bei-verfolgungsjagd-fast-der-strom-aus-a-1288709.html
Răposatul, dar încă regretatul George Carlin zicea nu demult unei săli pline, hăhăind încântată... deşi era direct vizată:
"Voi ştiţi de ce se zice că trăiţi visul american? -- Fiindcă sunteţi cu toţii adormiţi !!"
...Şi nu la volan, clar.
Cine dracu conduce cu 180-200 km/h chiar şi pe autostradă este un POTENŢIAL CRIMINAL punând clar viaţa tuturor în pericol iminent !!
Dacă autostrada are un regim garantat, standardizat, confirmat sau ce mai vreţi de 130 km/h , la 180 km/h este moarte pe fir de păr.
Ştiţi trecerile de la pârâuri, cu denivelări... la cea mai mică greşeală egal dezastru.
Cât despre anxietate, minţiţi cu neruşinare. V-am spus maşini produse azi gen Mercedes EQC, Audi e-tron, Tesla de anul acesta NU AU NICIO PROBLEMĂ !
Încarcă 100-140 kw !!!
La 120 km/h impact cu vehicol staţionar înseamnă, dacă eşti şi obez, grave daune interne chiar cu toate airbagurile posibile.
Iar cu vehicol pe contrasens, înseamnă ori mort ori făcut muci. Doar să ai noroc chior, dar în rest varză cu carne.
Cine zice că are dieselul viaţă lungă, DEJA SE ŞTIE LISTA completă de ţări care vor interzice VÂNZAREA de maşini termice, termen care este destul de recent !!!
2030- 2050.
De ce veţi spune, pentru că există un raport ONU cu schimbările climatice şi trebuie luate măsuri radicale în termen de 15 ani !
Sunt documente semnate nu vorbe goale.
Pe DN merg destul de tare cu accelerari si frane. Am o viteza medie destul de buna as zice. Si asta fara sa pun in pericol pe nimeni. Cu o masina electrica as consuma bateria repede.
Daca dvs. vi se pare ca 180 pe autostrada e mult inseamna ca ori nu va pricepeti la condus ori nu ati umblat destul prin Germania. Eu cred ca amandoua.
Sant de accord cu dvs. Sa se interzica Dieselul in 2050.
Sunt de acord ca incalzirea globala are efecte asupra creierului uman. Uitati-va la saraca Greta. 97% din oamenii de stiinta sunt de acord.
Si inca odata. Da, ANXIETY RANGE EXISTA.
Nu minte nimeni, doar progresistii ecomarxisti spalati pe creier.
In Germania se conduce in mod frecvent cu viteze de peste 150kmph. Am locuit acolo, stiu ce vorbesc. In restul tarilor din UE, unde limita e 120 (Benelux - am locuit si acolo) si 130 kmph mai peste tot, se conduce cu cca 150 kmph pe bordul masinii, ceea ce inseamna peste 140 kmph. Le place viteza occidentalilor, ce sa-i faci?, asa ca sunt dispusi sa conduca un pic peste limita cu riscul de a lua o amenda modesta. Sunt dispusi s-o plateasca, pentru placerea de a o calca un pic.
Deci porcariile tale cu baterii, scumpe si proaste, nu au nicio sansa pe termen lung. Decat daca o sa se intample o minune, vorba lui Bittman. Dar, dupa cum am mai spus aici, minunea aia se tot asteapta din anii 70. Tot cam pe atunci pe cand anuntau "oamenii de stiinta" o noua era glaciara. Care apoi s-a transformat in spaima cu ploile acide. Care apoi s-a transformat in era incalzirista. Care acum a devenit spaima schimbarilor climatice. Samd samd.
Ti s-a mai spus p'aici: ia o carte si mai citeste. Usureaza-ti mintea de intoxicarile presei mainstream. Fa-ti un bine tie si celor din jur.
Pe diesel nu-l văd deci nici eu bine, chiar dacă n-ar merită soarta hărăzită de birocraţii UE -- ăia de nimeni aleşi şi cu idei puţine, dar fixe.
Nu întâmplător Strasbourg-ul (vecin cu Bruxelles-ul şi sediu al unui important UE-conciliabul de paraziţi eco-marxişti) a stablit ferm data... cea mai apropiată a interzicerii totale a oricărei maşini diesel -- 1 ian. 2025.
Nota bene, a ORICĂRUI diesel, fie el Euro-13.
Ştirea e la fel de importantă ca altele omise de AM, cum ar fi aia ref. la cea mai lungă grevă (din anii 70) a angajaţilor GM -- da-da, fief-ul Mărioarei Barra, febleţea lui inexorabil...:=))
(e)Greta Thunberg e alt personaj pe care-l ignoram până-l văzui pomenit p-aici de voi.
Mica autistă eco-paranoică promovată aşa, pur întâmplător la nivel ONU-planetar :=)) merită totuşi o evaluare separată, fiindcă ocazii vor mai fi destule.
Serios acu, sărăcuţa n-are totuşi nicio vină (la fel ca stimabilii Edikkk sau ACE de pildă), fiind clar victima unei programări mentale oribil de insidioase.
...Dar gata, fug acu c-aud în spate răgetul
"HOW DARE YOOUU ??" :-)
Se vand acum, as we speak, masini Diesel de 50.000 - 80.000 de hepuro inculsiv in preaminunatele orase cu cai verzi pe peretzi, precum Strasbourg. Sunt curios cine o sa aiba tupeul sa le spuna alora sa isi vanda masinile, sau sa le lase la marginea orasului, peste 5 ani. Not gonna happen. Sa amintesc ca Touareg se vinde doar cu Diesel canceros de 3 litri? Si vorbesc de modelul 2019? :) Toate astea cu atat mai putin cu cat o alternativa reala la Diesel se pare ca o sa apara peste minim 10 ani, eu cred ca hidrogenul o sa fie, cel putin pe datele care exista acum, dar sa vedem.
Hai sa fim sanatosi si fara griji (si) in 2025 si sa revenim aici sa vedem cine a avut dreptate. :) Ce zici Kiro? :)
Asta cand o zbura porcu' fara RedBull.
Poate daca esti primul inhamat la sania lui Mos Craciun :-)))
Cel mai mult am condus 18h dintr-o bucata (cu pauze scurte) dar e o experienta pe care nu mai vreau sa o repet, ma limitez la 12h.
Aşa a fost şi cu fumatul şi industria tutunului. Că nu face rău la sănătate, parol. Şi când colo, dezastrul.
La fel şi cu diesel.
Staţi în Germania acolo, EXCEPŢIA PLANETEI cu autostrăzi fără limită de viteză, CEL MAI MARE POLUATOR AUTO MONDIAL PE CAP LOCUITOR - tocmai datorită acestei metehne germane EXTREM DE PROASTE de a nu a avea limită de viteză.
Tot datorită germanilor avem şi Europa înapoiată şi întârziată cu industria auto.
Nişte nemernici.
Cât despre Greta - este vorba de ideea în sine, generaţiile de... scuze dar.... idioţi ce suntem distrugem în mod accelerat natura, isr copii noştri vor suporta consecinţe foarte grave.
Aveţi copii domnilor vitezomani ?
Bun, asta e clar aţi făcut un timp bun pe DN1.
dacă la o trecere de pietoni s-ar afla copilul dvs tot cu 80km/h i-aţi da în localitate?
Mda
Staţi liniştit am văzut destule.
Stati linistiti cu totii, ca am vazut (si io) multe tari/continente la viata mea.... va intrec pe toti fara grija...
E adevarat ca ma uit des pe Travel Chanel si ca nu am gasit inca cheia de la garsoniera (ca sa ies), dar ma tratez...
PS: JOS POLUAREA!!! HUOOOOO!!! LA PUSCARIE!!!
O singură dată în viață mi s-a întâmplat să mi se închidă ochii la volan. N-am adormit și nici nu pot să spun că am ațipit.
Nu dormisem bine nopțile dinainte și dimineața, pe autostradă, rulam pe banda 1 cu vreo 100-110 km/h, relaxat, că nu mă grăbeam. Am dat drumul puțin la căldură, că era răcoare dimineața. Nu era deloc trafic așa că rulam monoton și nici n-aveam unde să-mi fixez privirea, că n-aveam pe nimeni în față. M-a cuprins așa o stare de bine și de liniște.
Și mi s-au închis ochii. Pentru 2 sau 3 secunde. Mă simțeam așa de bine. Imediat însă, parcă am auzit o voce în cap "da' cine conduce acum?".
Instantaneu am deschis ochii și mi s-au tăiat picioarele. Cred că a fost o descărcare de adrenalină din cauza panicii.
Eram buimac, parcă-mi trăsese cineva una după ceafă și una în stomac. (Bă tâmpitule, ai adormit la volan. Ce dracu, am adormit la volan? Nu se poate mă că sunt mereu atent! Da bă ai adormit la volan!).
Apoi m-au luat dracii, cred că de la adrelaina aia descărcată. Am pus Metallica, una mai săltăreață, și am început să urlu în mașină "fight fire with fire" simultan cu accelerarea în treapta a treia până la 130, ca să urle motorul.
Într-un minut s-a dus dracu toată toropeala și buimăceala, eram alert ca o nevăstuică.
De atunci nu mi s-a mai întâmplat.
eu nu prea credeam în micro somn până când nu mi s-a întâmplat, la fel ca şi dvs... am adormit 2 secunde şi brusc un fior puternic care sperie puternic! adrenalina intrată puternic...