Autobahn-ul este cunoscut, mai ales, pentru porțiunile sale fără limită de viteză. Un rai pentru posesorii de mașini puternice care vor să atingă viteze amețitoare pe drumurile publice, fără să fie penalizați de poliție. Desființarea limitei de viteză naționale a fost adoptată în 1958.
În ultimii ani a tot fost readusă în discuție limitarea vitezei pe Autobahn. Unii invocă creșterea siguranței, alții reducerea emisiilor, o problemă pentru care Germania este destul de penalizată de către Uniunea Europeană. Chiar și multiplul campion mondial de Formula 1, Sebastian Vettel, este în favoarea limitei de viteză.
Și ca el gândește majoritatea populației. Potrivit unui sondaj recent, 60% dintre germani vor o limită de viteză de cel puțin 130 km/h pe Autobahn. Motivul? Nemții preferă să nu mai calce pedala de accelerație la podea, dacă în acest mod nu mai plătesc taxe suplimentare pentru carburant, spre exemplu.
Prin impunerea unei limite de viteză, emisiile de CO2 ar scădea cu 2 milioane de tone pe an, se arată în același raport.
Autoritățile centrale nu au luat nicio decizie cu privire la această măsură.via Motor1
Sincer ma indoiesc ca 60% din germani vor limita pe autostrazi, insa atat de mult li se baga in cap ca vor muri daca mai mananca fasole ca e posibil sa vedem si asta. Ce nu inteleg ei e ca asa se va duce dracu si industria lor auto care le asigura bunastare. Iar daca in Germania nu va fi bunastare sa ne pregatim de tulburari mari in Europa cum au fost 2 in secolul trecut.
Ai dreptate, dar nu cred că acest sondaj este concludent, așa și românii își doresc, intr-un procent destul de mare, electrice, ce înseamnă acest lucru ? Nimic.
Stiu ei ce isi doresc germanii.
de meserias ce este, o duce atat de bine, ca le da rusine tuturor
Si: "reducerea emisiilor, o problemă pentru care Germania este destul de penalizată de către Uniunea Europeană".
Suna interesant.
Cat despre taxe, asta e ceva complementar: daca ati mers prin Germania, va rog sa-mi ziceti ce consum aveti cand circulati cu 130km/h si cat aveti la 200km/h.
1. De câte ori să mai zic că au fost făcute studii și această măsură va scădea poluarea cu sub 1%?
2. Nemții sunt și ei oameni, sunt influențați de media...așa cum pe AM nu vezi decât electrice, nimeni nu mai cumpără diesel, mâine murim dacă nu ne luăm toți Tesla..așa au și ei AMii lor.
3. Întâmplător trăiesc în Germania, majoritatea oamenilor merg cu mai puțin de 130. Mai vezi o adunătură de șoferi care merg cu 130-150 și destul de rar (foarte rar defapt) peste 150. Deci n-ar fi mare deranj pt ei.
Aaa, da, in timp ce eDick moare sufocat de dieselul meu, mai marii Europei care au dat naștere acestor creaturi precum eDick, iau avionul privat pt un zbor de 30 de mile. Că doar lor le iese parfum de levănțică pe gaura din dos, nu noxe.
Ajung din când în când prin Germania și dacă nu umbli noaptea ca liliacul, poți sa uiți de viteze de peste 150 (chiar dacă este limită la 130… nu-i bai la 150) cu mici excepții bine-nțeles.
La fel și faza cu prăbușirea industrie dacă se limitează, cred ca are foarte mică legătură mai ales ca nu ai nevoie de mașină germană ca sa poți depăși 130/h. Sunt foarte multe opțiuni… mult mai multe dacât urmă cu 20 de ani când probabil afirmația ar fi avut oareșcare relevanță.
Nu mai zic in alte tari. De ce mi-as lua eu id3 cand el are aceleasi performante si plastice ca si o Dacie electrica? Doar asa sa ma dau mare cu o masina germana care nu-mi ofera nimic in plus? Acum exista oferta si ma scobesc prin buzunare sa-mi iau o masina sanatoasa puternica cu cilindree mare ca sa moara unii de ciuda de pe aici. Uitati-va ca electricele germane, poate cu exceptia taycan sunt in linie cu restul, n-au nimic deosebit sau ceva. Poate doar mai scumpe.
Cum am spus in momentul de față sunt mult mai multe opțiuni și compromisuri destul de ok și se vede ușor pe stradă (coreene, japoneze etc.), din punctul meu de vedere nici Skoda nu este inclusă la mașini germane.
Așa cum ai spus in multe situații la achiziție aspectul financiar primează și factorul emoțional/apartenența nu intră in ecuație.